2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
de picasso van picassoke en de problemen van zijn picasso
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 04 september 2008 07:03 PM
  [ # 16 ]

==
Dan heeft het toch wat opgeleverd ! Hopelijk lag het gebrom daaraan en blijft het nu voor altijd weg.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 september 2008 07:21 PM
  [ # 17 ]

Ik ben benieuwd!

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 06 september 2008 09:46 PM
  [ # 18 ]
picassoke schreef:
C4sohier schreef:

Dit is steeds het lastige : je hebt een probleem, gaat naar de garage en net daar doet het probleem zich niet voor ...

Idd, ik ben vandaag dus langsgeweest, en ja kan het al raden denk ik…....
Geen lawaai gehoord.
In de werkplaats nadien de wagen eens bekeken, en er blijkt iets mis met het hitteschild.
Dit kan teveel bewegen (enkele cm)
Woensdag moet ik binnen om een nieuw te laten plaatsen.

Blij dat je er op tijd bij bent geweest ..... Bij de Space Shuttle is het fataal gebleken!!!  Wink  Wink  Wink

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 september 2008 11:44 PM
  [ # 19 ]

==
Ben echt nieuwsgierig of het nu eindelijk opgelost gaat zijn.
Woensdag laat ik iets weten Smile

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 september 2008 02:56 PM
  [ # 20 ]

Vandaag dus langsgeweest.
Maar zonder resultaat.
Ik heb me nadien eens onder de auto gelegd, en wat bleek:
- de platen die vervangen moesten worden zijn niet vervangen, maar op een knullige manier vastgezet
- de platen die in orde waren hebben ze wel vervangen

het resultaat is dus dat het nog niet in orde is. Ik ben het echt kotsbeu aan het worden, men werkt en zoekt steeds, maar zonder resultaat.
Wetende dat dit men eerste citroen is, (en ik altijd de duitse kwaliteit gewoon ben) zorgt het ervoor dat men vertrouwen steeds verder wegzakt.

Toen ik opnieuw contact opnam was het antwoord dat alles nu perfect in orde was, en er geen sprake meer kan zijn van een resonantie.
(Wel dus) Toen ik verder nog zei dat het toch nog steeds duidelijk hoorbaar was kreeg ik als antwoord: “rij dan 110 ipv 120” waarop men de telefoon inlegde.

Ik ga eerst nog eens wat rijden, maar ik denk dat ik gewoon bij men dealer ga vragen om de platen te vervangen tijdens het onderhoud.

Kortom, een sterke ontgoocheling. En als ik morgen alles opnieuw zou doen, wetende wat me zou overkomen had ik wrs mijn handtekening onder een andere bestelbon gezet. Een duitse…

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 11 september 2008 05:05 PM
  [ # 21 ]

Ik zou gewoon naar een andere dealer gaan. Heeft bij mij ook heel goed geholpen…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 september 2008 05:51 PM
  [ # 22 ]
picassoke schreef:

(en ik altijd de duitse kwaliteit gewoon ben) zorgt het ervoor dat men vertrouwen steeds verder wegzakt.

.

ik ga niet weer de altijd opnieuw welles nietes discussie starten dat bij duitse auto’s ook bagger zit… maar wat ik me wel afvraag is het volgende
je gaf ergens aan dat je 18 jaar oud bent dus je rijbewijs heb je ?hoelang huh ???
dus hoelang kan jezelf duitse kwaliteit gewoon zijn…??
en dan heb ik het niet over auto’s die andere familie leden etc gereden hebben.

patje74 gaf het onlangs ook al aan..
de c4 picasso maakt dit jaar een grote kans om best verkochte monovolume te worden en dan vind ik dat de aantal klagers hier verdomd in kleine getalen aanwezig zijn.
ok begrijp het wel als je in de garage te horen krijgt meneer u bent een van de eerste met dit probleem….  Confused
ik heb ook al eens geantwoord dat als ik zoveel geluk op de lotto had dan was ik nu milionair… Laughing  Laughing

maar ik zou als ik jou was ook eens een andere garage bezoeken.. en waar ik in belgie zeer tevreden van ben zijn de kleine familie bedrijven ipv de grote concessiehouders….

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 11 september 2008 06:04 PM
  [ # 23 ]

waar ik in belgie zeer tevreden van ben zijn de kleine familie bedrijven ipv de grote concessiehouders….

Precies, ook mijn ervaring. HEEEL blij met mijn vertrek van ‘strombeek-bever’ naar ‘zellik’!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 september 2008 09:14 PM
  [ # 24 ]

Idd, dit is “mijn” eerste auto, maar de duitse ervaring komt uit de familie/vader.
En ik wil er ook niet verder op ingaan, maar de kwaliteit van bvb mercedes of audi is gewoon beter, op alle vlakken.
Daar tegenover staat dat ze veel te duur zijn en minder goed rijden (lees harder, te hard)
Ik heb testgereden met een audi A3, bmw 1, mercedes A, vw golf, en geen van deze auto’s heeft me zoveel kunnen bekoren als de C4 picasso.
Maar ik wil er dus niet verder op ingaan, en iedereen heeft hier zijn mening over.

Verder ben ik ook zeer tevreden van mijn keuze, voor dit budget veruit het beste.
En als ik de keuze overdoe, en ik denk eens nuchter na wordt het zeer waarschijnlijk opnieuw hetzelfde, of een C5.
In het begin heb ik wel wat problemen gehad, maar deze zijn nu allemaal achter de rug en de wagen rijd gewoon prima, en hemels zacht op de snelweg. Hij komt zeer dicht in de buurt van het comfort van bvb een mercedes E of ML op de snelweg, en dit wil toch wat zeggen.

Maar je moet begrijpen dat na vele bezoekjes aan mijn dealer, en nu aan citroen belux er nog steeds geen oplossing gevonden is. En hierdoor raak je na een tijd het vertrouwen kwijt. Ik kan me wel voorstellen dat het erg meoilijk is om een dergelijk probleem op te lossen, want waar begin je te zoeken. Ik weet dat het geluid van (rechts) achter komt, maar waar het precies vandaan komt weet ik niet.
Voor mij en mijn dealer is het moeilijk om een oplossing te vinden omdat je minstens 30 min mag rijden eer je een snelweg met fluisterasfalt tegenkomt.
Dus vandaar dat ik nu naar drogenbos gegaan ben, de R0 is vlakbij.
Ik heb deze morgen een mail gedaan naar citroen drogenbos dat het niet in orde is en ze de verkeerde platen vervangen hebben.

Mijn vorige bericht heb ik geschreven in een vlaag van ontgoocheling door het feit dat het probleem nu nog steeds niet opgelost is.
Al is de klantvriendelijkheid daar beneden alle peil, zeker als je nederlands praat….

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 12 september 2008 12:31 PM
  [ # 25 ]
picassoke schreef:

Al is de klantvriendelijkheid daar beneden alle peil, zeker als je nederlands praat….

Je bedoelt dus nederlands en geen vlaams ? (ik zie dat je melding maakt van het Belgische kenteken, dus ik vermoed dat je Nederlander bent).

Als het probleem in Drogenbos niet opgelost raakt, zou ik inderdaad naar een andere dealer gaan. Het zou mij niet verbazen indien er enkele Vlamingen weinig moeite doen voor ‘dien ollander’ (zonder dit te willen veralgemenen).

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 september 2008 12:34 PM
  [ # 26 ]

ik denk dat pikkassoke een vlaming is,,,

ik daarintegen ben wel een ollander…
maar nooit problemen met mijn dealer… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 september 2008 12:36 PM
  [ # 27 ]
C4sohier schreef:
picassoke schreef:

Al is de klantvriendelijkheid daar beneden alle peil, zeker als je nederlands praat….

Je bedoelt dus nederlands en geen vlaams ? (ik zie dat je melding maakt van het Belgische kenteken, dus ik vermoed dat je Nederlander bent).

Als het probleem in Drogenbos niet opgelost raakt, zou ik inderdaad naar een andere dealer gaan. Het zou mij niet verbazen indien er enkele Vlamingen weinig moeite doen voor ‘dien ollander’ (zonder dit te willen veralgemenen).

Nee, ik ben wel degelijk een “vlaming”.
Dus de stijd vlamingen><walen wordt ook op de werkvloer van de garage uitgevochten.
Maar daar ga ik niet verder op ingaan.
Ik heb voorlopig nog geen antwoord op mijn mail vanb gisteren.
Ik ga dus straks een bellen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 12 september 2008 07:12 PM
  [ # 28 ]

Vervelende is dat er ze er in Drogenbos aan begonnen zijn en ik vermoed dat een andere dealer niet echt gemotiveerd zal zijn om het ‘geknoei’ recht te zetten…
Maar goed, nog even afwachten (en ‘s vrijdags voor 16 uur telefoneren Laughing )

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 september 2008 08:39 PM
  [ # 29 ]
C4sohier schreef:

Vervelende is dat er ze er in Drogenbos aan begonnen zijn en ik vermoed dat een andere dealer niet echt gemotiveerd zal zijn om het ‘geknoei’ recht te zetten…
Maar goed, nog even afwachten (en ‘s vrijdags voor 16 uur telefoneren Laughing )

Vandaag contact gehad met citroen drogenbos.
Ik moet heb volgende week vrijdag binnenbregen, zodat ze er maandag en dinsdag eens grondig kunnen naar kijken.
Want blijkbaar zijn de platen niet vervangen omdat er niets aan scheelde.
HEt komt dus van ergens anders men heeft een vermoeden dat het te maken heeft met de uitlaat (dit vermoeden heb ik ook al sinds geruime tijd)
Dus we zien wel.
vandaag trouwens nauwelijks geluidshinder ondervonden, je moest er echt op letten.
Gisteren echter was het zo erg dat je er hoofdpijn van kreeg.
Ik heb intussen wel wat verder getest( met verschillende snelheden,  airco aan of uit, geluid proberen te localiseren,...)

En het komt van rechts achter wanneer je vanop de bestuurderspost zit.
Dus idd, de demper van de uitlaat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 september 2008 09:01 PM
  [ # 30 ]

Heb de wagen nu enkele dagen gemist maar het probleem is nog steeds niet in orde.
Dus maandag opnieuw maar eens bellen.
Hun uitleg was dat nu alles in orde was. (heb ik al 10 keer gehoord)
Dus volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:
- of ze lossen het niet op
- of het is normaal dat je hoofdpijn krijgt van het lawaai binnenin.

Ik ga dit weekend mss eens mijn vader laten rijden, zodat ik kan constateren van waar het geluid nu echt komt.
IK heb echter een duidelijk vermoeden dat het van rechts achter komt, dus de uitlaat.

Er is me wel 1 ding duidelijk geworden, het geluid treed niet op vanaf 120 maar gewoon vanaf ongeveer 2500 rpm.
Dus het is ook aanwezig als ik 73 rij in 4e of 93 in 5e ...

Dus nog een vraagje voor de bezitters van een 2.0 HDI, hoe zit het met het geluidsniveau bij 73 km/h in 4e
BIj mij is er dan een zeer duidelijke brom hoorbaar die van achter uit komt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook