Bereikbaarheid accu xsara picasso ivm rammeltje
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 26 augustus 2008 10:00 PM

Hallo,

Ik ben in bezit van een xsara picasso met in hoogte verstelbare stoel. Ik wil de bestuurderstoel omhoog klappen om bij de accu bak te komen(er ligt nl iets in te rammelen, denk ik).  Echter kan ik niet zien hoe ik de stoel omhoog moet klappen. In het instructie boekje staat alleen een afbeelding van een stoel zonder hoogte verstelling. In mijn eerste picasso werkte dit. In de huidige kan ik dus nergens een handeltje vinden.
Weet iemand hoe en waar ?

vr.gr.
Frans

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 augustus 2008 12:01 AM
  [ # 1 ]

Hoe oud is de Xs. Picasso? De eerste modellen tot ongeveer 2004 hadden verende klemmetjes aan de achterkant onderzijde. De stoel eerst naar achteren schuiven en eventueel de hoofdsteun eruit, dan met de linkerschouder tegen de rugleuning drukken en de verende klemmetjes indrukken. De stoel kantelt dan naar voren, op de zwarte accubak zit een schuif volgens mij naar je toe schuiven en de bak is los en je ziet de accu zitten.

Echter modellen vanaf ongeveer 2004 hebben een andere bevestigingsmethode vanwege het rammelen van de verende klemmetjes….. Rolling Eyes
Dit is met 2 torxboutjes, in de deksel van de linker vloerbak zit een zwarte lange torx en daarmee moet je de 2 boutjes mee los draaien en dan kantelt de stoel ook naar voren.

Succes met het zoeken naar de rammels Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 31 augustus 2008 02:42 PM
  [ # 2 ]

Hallo,

Ik heb de stoel kunnen kantelen , maar helaas in de accubak zat niet waar ik nar opzoek was.
Er is nl. een tijdje geleden een doos met hazelnoten door de auto gegaan. Ik heb ze overal vandaan gehaald. In de holle ruimte onder de linker voorstoel. In de ‘kokerbalk’ tussen de genoemde ruimte onder de voorstoel en de linker achterbakje. Nu zit er nog ergens eentje, die je hoort rollen als je bijv een rotonde neemt. Ik vrees met grote vrezen dat ie in de verwarmingsbuis gerold is.  Dat wordt dan nog een hele operatie om die eruit te vissen. 

vr.gr
Frans

Profiel  
 
jekaba
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-2007

Gepost: 31 augustus 2008 04:07 PM
  [ # 3 ]

Eekhoorn

Eekhoorntje huren ??? Surprisedops:

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 31 augustus 2008 04:20 PM
  [ # 4 ]

Eekhoorntje huren, had ik ook al aangedacht.  Is er een probleempje. Waar vindt je zo’n kleintje die in de verwarmingsbuis past ?  Laughing

F

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 31 augustus 2008 04:26 PM
  [ # 5 ]

Of eerder gezegd Surprisedops: heb jij eerkhoortjes in je famillie dat je ze met hazelnoten loopt te voeren Wink  Shocked

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 23 september 2008 06:23 PM
  [ # 6 ]

hallo,

effe nog een wat late reactie (ivm vakantie).

De hazelnoten zijn verzameld om de eekhoorntjes in mijn tuin te voeren.
Je moet de hazelnoten dan niet in een doos stoppen die makkelijk open gaat, als je ze in de auto wilt vervoeren.

Vanmorgen de laatste hazelnoot eruit gekregen. Ik had het plastic rooster van de verwarming onder de achterstoel verwijderd. Daarna de stofzuiger erop gezet, en ja hoor eruit gekregen.

Moraal van dit verhaal; pas op met hazelnoten in je auto. Het kan trouwens ook gebeuren als er kinders met knikkers lopen te klooien achter in.  En (speciaal voor carpoolers) met eikels in je auto ook oppassen Wink


vr.gr.
Frans

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook