c4gp: achteruitschakelen altijd mogelijk?
RobBruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-07-2008

Gepost: 28 augustus 2008 11:14 PM

Wanneer ik in mijn C4GP (1.8 Lumiere Nocciola van Juli 2008) vooruit rij lijkt het mogelijk om vanuit iedere versnelling (1 t/m 5) in zijn achteruit te schakelen. Met de koppeling pedaal nog in getrapt klinkt er een licht geratel Dit geluid is vergelijkbaar met het geluid wat je hoort wanneer vanuit stilstand de achteruit versnelling niet goed wordt ingezet en je de koppeling op laat komen.
In mijn vorige auto (Berlingo Multispace 1.6 N.Fr. Bleu Iniat. 07/2003) was het niet mogelijk om de achteruit versnelling in te zetten als er harder dan 10 km/h vooruit werd gereden.
Is dit ook het geval bij andere C4GP bezitters met een 1.8 motor?

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 augustus 2008 11:24 PM
  [ # 1 ]

Of het mogelijk is weet ik niet,maar vermoed van niet..

Zit die R dan op een vreemde plaats, want normaal heb je toch niet de intensie om een auto in R te leggen als je vooruit rijd.

Profiel  
 
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 29 augustus 2008 01:44 PM
  [ # 2 ]

achteruitschakelen ijdens voorruit rijden

Hallo,

Normaal doe je dat natuurlijk niet. Ik rijd sinds kort in een C4 Picasso met een 5 bak, maarik heb soms wel eens de neiging omdit te doen omdat mijn vorige auto een zesbak had. dus puur uit automatisme. Gelukkig is het nooit misgegaan.
Probeer het ook maar niet. Het geeft zoveel rotzo en file op de snelweg als het wel lukt.

T. Rozema

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 30 augustus 2008 12:08 AM
  [ # 3 ]

Re: c4gp: achteruitschakelen altijd mogelijk?

RobBruin schreef:

Wanneer ik in mijn C4GP (1.8 Lumiere Nocciola van Juli 2008) vooruit rij lijkt het mogelijk om vanuit iedere versnelling (1 t/m 5) in zijn achteruit te schakelen. Met de koppeling pedaal nog in getrapt klinkt er een licht geratel Dit geluid is vergelijkbaar met het geluid wat je hoort wanneer vanuit stilstand de achteruit versnelling niet goed wordt ingezet en je de koppeling op laat komen.
In mijn vorige auto (Berlingo Multispace 1.6 N.Fr. Bleu Iniat. 07/2003) was het niet mogelijk om de achteruit versnelling in te zetten als er harder dan 10 km/h vooruit werd gereden.
Is dit ook het geval bij andere C4GP bezitters met een 1.8 motor?

Het zal nieteens bij me opkomen om dat te proberen. Je kan je toch wel indenken dat het geheel er niet van opknapt.
Probeer jij het altijd uit bij alle auto’s.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 30 augustus 2008 12:58 AM
  [ # 4 ]

Re: c4gp: achteruitschakelen altijd mogelijk?

Vader schreef:

Het zal nieteens bij me opkomen om dat te proberen. Je kan je toch wel indenken dat het geheel er niet van opknapt.


ahh helemaal mee eens Exclamation

Profiel  
 
RobBruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-07-2008

Gepost: 30 augustus 2008 03:48 PM
  [ # 5 ]

Denk je dat ik het voor mijn lol probeer?

Ik schok me rot. Met 80 km/h doorschakelen naar zijn vier alleen schakelde ik hem in zijn achteruit. Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren wanneer je de koppeling laat opkomen.

Ik zal een afspraak maken met de dealer want volgens mij moet er een blokkering op zitten dat waneer je voor uit rijd het niet mogelijk moet zijn de achteruit versnelling te gebruiken.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 30 augustus 2008 11:46 PM
  [ # 6 ]
stalsie schreef:

Zit die R dan op een vreemde plaats, want normaal heb je toch niet de intensie om een auto in R te leggen als je vooruit rijd.

Owh ??? Staat die R dan niet voor “racen” ConfusedConfusedWink

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 01 september 2008 10:43 AM
  [ # 7 ]

“Ravage”...  Razz

Ik vond het ook al apart. Ik heb net een xsara picasso gekocht. Moet er niet aan denken als je hem even van de 5 naar 4 wilt doen en je trekt teveel naar rechts of iets dergelijks.
Maarja het is geen Lada dus dat zal toch wel goed bedacht zijn.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 01 september 2008 05:51 PM
  [ # 8 ]
Grijzemuis schreef:

“Ravage”...  Razz

Ik vond het ook al apart. Ik heb net een xsara picasso gekocht. Moet er niet aan denken als je hem even van de 5 naar 4 wilt doen en je trekt teveel naar rechts of iets dergelijks.
Maarja het is geen Lada dus dat zal toch wel goed bedacht zijn.

Waar heb je hem gekocht? Spronken, Nizet of ergens anders? Ben gewoon nieuwsgierig Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 september 2008 06:23 PM
  [ # 9 ]

Re: c4gp: achteruitschakelen altijd mogelijk?

Ja, normaal zijn achteruitversnellingen wel geblokkeerd indien het voor de hand ligt dat ze per ongeluk ingeschakeld worden. Tot de komst van de 6bak lag het niet echt voor de hand dat je de R die naast de 4 zat (rechtsonder) per ongeluk zou inschakelen. Trouwens, al probeer je het, dan lukt het nog niet omdat de R ongescynrchroniseerd is.

Bij 120 (als je doorschakelt vanaf 5) lukt het echt niet meer de R in te schakelen, ook niet als ie gesynchroniseerd is.  Ja, je hoort wat gekras of gegier en dan leer je het wel weer af. Probeer ook maar eens bij 120 terug naar de 1 te schakelen. Dat laat de synchromesh ook niet meer toe.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook