Storingen (vol)automaat, handrem, accu, dynamo…....
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 augustus 2008 12:40 PM

Grand C4 Picasso, 2.0-16V, (Vol)Automaat. Exclusive.
Bouwjaar 07-2007
Kmstand 08-2008: 23000

Storingsverslag van de afgelopen 2 weken

16-08-2008. Bij 23.000 km:
Storing automatische transmissie. Na inparkeren is ineens schakelen niet meer mogelijk. 
Diverse storingslampjes branden, waaronder blijvend SERVICE. Dus met de autoambulance naar de dealer.
1. Schakelhandle met electronica vernieuwd. Storing blijft.
2. Servo-unit voor de automatische transmissie vernieuwd. Na 3 dagen werkt alles weer.

26-08-2008. Bij 23.200 km:
Storing: laden accu of electrische voeding. Storingslampje accu brandt. Na stilzetten en daarna weer starten lampje uit. Na 3 km rijden storing accu lampje weeraan. Dit herhaalt zich. Naar de dealer. Computeruitlezing: Onduidelijk, zou de accu kunnen zijn. Dus accu vernieuwd.

28-08-2008. Bij 23.500 km:
Storing: Handrem. Korte melding op display meteen na de start. Handrem werkt overigens wel. Toch maar weer naar de dealer. Kan niets vinden, doet ‘n software update.
Na 8 km, op de terugweg weer storing: laden accu of electrische voeding. Storingslampje accu brandt. Zelfde ellende als eergisteren. Omdraaien maar weer naar de dealer. Uitlezen geeft een storing in de laadstroom. Dus nieuwe dynamo besteld.
Wordt vervolgd

We hadden een flinke trip met caravan naar Zuid-Frankrijk gepland, maar daar heb ik met deze auto geen zin meer in. Alles wordt wel onder volledige garantie gerepareerd en de dealer vindt het ook allemaal erg vervelend. Maar ik heb zo langzamerhand het vertrouwen verloren in deze auto. Herkent iemand deze problemen of combinatie van problemen. Het lijkt erop of een en ander met elkaar te maken heeft.

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 augustus 2008 05:09 PM
  [ # 1 ]

Misschien is er iets mis met de centrale computer eenheid die alle data en commando’s verzamelen?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 augustus 2008 05:22 PM
  [ # 2 ]

Re: Storingen (vol)automaat, handrem, accu, dynamo…....

jminderh schreef:

Het lijkt erop of een en ander met elkaar te maken heeft.

Kun je dat eens nader verklaren?

Overigens vind ik het vreemd om eerst te accu te vervangen (die waarschijnlijk niet defect is na zo’n korte tijd, zelfs een cheap-ass Halfrots accu doet het langer) en dan de dynamo. Het lijkt (let op, het lijkt in dit verhaal….. )meer op lukraak componenten vervangen tot de oorzaak is gevonden, dan op een nette storingsanalyse.
Maar goed, het valt mij vaker op dat monteurs enkel kijken naar de “uitgelezen” storing dan dat ze zelf hun logisch denkvermogen in de strijd gooien.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 augustus 2008 05:30 PM
  [ # 3 ]

Re: Storingen (vol)automaat, handrem, accu, dynamo…....

patje74 schreef:
jminderh schreef:

Het lijkt erop of een en ander met elkaar te maken heeft.

Kun je dat eens nader verklaren?

Overigens vind ik het vreemd om eerst te accu te vervangen (die waarschijnlijk niet defect is na zo’n korte tijd, zelfs een cheap-ass Halfrots accu doet het langer) en dan de dynamo. Het lijkt (let op, het lijkt in dit verhaal….. )meer op lukraak componenten vervangen tot de oorzaak is gevonden, dan op een nette storingsanalyse.
Maar goed, het valt mij vaker op dat monteurs enkel kijken naar de “uitgelezen” storing dan dat ze zelf hun logisch denkvermogen in de strijd gooien.


Idd, ik denk ook dat het eerder aan de BSI of hoe heet het? ligt.
Ik heb dit nog al gehoord en gelezen (verschillende storingen en meldingen die plots opkomen) en dat na het vervangen van de BSI alles opgelost was. (zo zijn er enkele voorbeelden geweest op planete-citroen.com

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 augustus 2008 06:55 PM
  [ # 4 ]

Re: Storingen (vol)automaat, handrem, accu, dynamo…....

patje74 schreef:
jminderh schreef:

Het lijkt erop of een en ander met elkaar te maken heeft.

Kun je dat eens nader verklaren?

Overigens vind ik het vreemd om eerst te accu te vervangen (die waarschijnlijk niet defect is na zo’n korte tijd, zelfs een cheap-ass Halfrots accu doet het langer) en dan de dynamo. Het lijkt (let op, het lijkt in dit verhaal….. )meer op lukraak componenten vervangen tot de oorzaak is gevonden, dan op een nette storingsanalyse.
Maar goed, het valt mij vaker op dat monteurs enkel kijken naar de “uitgelezen” storing dan dat ze zelf hun logisch denkvermogen in de strijd gooien.

Zoveel ellende in 2 weken en binnen 1500 km. Ja, erg technisch ben ik niet, maar m.i. lijkt het erop dat het iets met elkaar te maken heeft.
De dynamo is inmiddels vervangen en na ‘n testrit van 70 km werkt alles nog goed. Maar ontspannen rijden doe ik voorlopig niet. Elk ogenblik verwacht ik weer ‘n storing. Morgen een wat langere testrit. Misschien volgende week toch nog op vakantie??

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 augustus 2008 07:08 PM
  [ # 5 ]

Mijn advies; gewoon instappen en karren met die hap! Wat is het ergste dat je kan overkomen? Juist, dat hij er mee stop. Je krijg daarna vervangend vervoer en zet je trip voort. Ik zou daar geen minuut over wakker liggen.
Je laat je je vakantie toch niet ontnemen door de eventuele mogelijkheid van een storing? Dan had je voor die centen beter een mooi tuinornament kunnen kopen.  Wink

Als de storingsmeldingen werkelijk inhoudelijk correct zijn, dan kan ik geen verband leggen tussen de bak en het laadcircuit. Maar wellicht is dat een van de (voor deze simpele jongen) onlogische eigenschappen van zo’n nieuwerwetse wagen…

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 29 augustus 2008 07:13 PM
  [ # 6 ]

Re: Storingen (vol)automaat, handrem, accu, dynamo…....

patje74 schreef:
jminderh schreef:

Het lijkt erop of een en ander met elkaar te maken heeft.

Kun je dat eens nader verklaren?

Overigens vind ik het vreemd om eerst te accu te vervangen (die waarschijnlijk niet defect is na zo’n korte tijd, zelfs een cheap-ass Halfrots accu doet het langer) en dan de dynamo. Het lijkt (let op, het lijkt in dit verhaal….. )meer op lukraak componenten vervangen tot de oorzaak is gevonden, dan op een nette storingsanalyse.
Maar goed, het valt mij vaker op dat monteurs enkel kijken naar de “uitgelezen” storing dan dat ze zelf hun logisch denkvermogen in de strijd gooien.


Dat valt mij ook op… Maar over het algemeen vind ik het al héél moeilijk om een degelijke citroën dealer te vinden.  Moesten ze allemaal het inzicht hebben als bv. eviltwin Laughing dan zouden de auto’s toch gestructureerder gemaakt worden, niet?

Zal eens een voorbeeldje geven: de picasso ging binnen bij een erkende citroën garage voor onderhoud, maar er piepte ook iets als de motor liep.. Volgens de baas was het “den tondeur” (???) van de v-riem. Die was dan vervangen en het gepiep was ook weg. Na nog geen 3000 km verder moet ik wegenhulp bellen omdat er een stuk van de v-riem half afgeslingerd in de ronde draaide.
Had die garage een beetje beter gekeken, dan zagen ze toch dat die aan het verslijten was??

Ik hoop dat ik nu bij een goede dealer zit (ook citroën dealer).. Die vroeg mij of het mij al opgevallen was dat er iets trilde en schokte aan de auto rechtsvoor(en dat voelde hij vanop de oprit tot in de garage, dus echt niet ver gereden). Ik bevestigde dit. Bleek dat er 2 boutjes van de motorsteun gewoon wegwaren.  Nu dat getril was er ook al bij die vorige dealer, dus ik hoop dat ik nu bij een goeie zit Very Happy

Profiel  
 
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 31 augustus 2008 11:42 PM
  [ # 7 ]
picassoke schreef:

Misschien is er iets mis met de centrale computer eenheid die alle data en commando’s verzamelen?

Vandaag 31 aug. 23620 km.
‘t Moet niet gekker worden. 20 km van huis. Na start, wéér dezelfde storingsmeldingen als de eerste keer: “Automaat. ESP/ASR. Handrem. Zet de versnelling in de P” (terwijl hij in z’n P staat!). Contact uit, en weer aan: geen meldingen meer. We zijn met samengeknepen billen naar huis gereden. We zijn weer terug bij AF. Morgen zien we wel weer verder.
‘k Kan beter bij de dealer gaan inwonen. Wordt vervolgd.

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 01 september 2008 12:55 AM
  [ # 8 ]

Hebben wij ook gehad. Aandrukrol van de riem van de dynamo bleek een kapot lager te hebben Shocked  Weken last gehad van lampjes die aan en uit gingen totdat onderweg naar huis 1 voor 1 de electrische systemen uitvielen en een *knal*. Riem van dynamo gebroken…..
Zou me niets verbazen als je hetzelfde probleem hebt.

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  
 
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 september 2008 05:10 PM
  [ # 9 ]

Vervolg.
1 sept. Staat wéér bij de dealer.  Als leenauto voorlopig ‘n piepklein C1’tje.
Wordt vervolgd.

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook