bediening stuurwielknoppen werken niet meer
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 03 september 2008 10:48 PM

Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.

Iemand hier ook ervaring mee en/of is dit de wonderbaarlijke Franse electronica?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 september 2008 11:30 PM
  [ # 1 ]

Re: bediening stuurwielknoppen werken niet meer

markil schreef:

Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.

Iemand hier ook ervaring mee en/of is dit de wonderbaarlijke Franse electronica?

Nee, nog geen problemen mee gehad.
Zal wrs ergens een storing zijn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tot hier toe nog geen echte problemen heb gehad met de electronica.
Hopelijk blijft het zo.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 04 september 2008 12:49 PM
  [ # 2 ]

Re: bediening stuurwielknoppen werken niet meer

markil schreef:

Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.

Iemand hier ook ervaring mee en/of is dit de wonderbaarlijke Franse electronica?

Ik heb ongeveer net hetzelfde voorgehad : ineens begonnen de verklikkerlampjes te flikkeren. Ik hoorde dan ook een getik van een relais op het ritme van het knipperen ... Onmiddellijk aan de kant gegaan, want ik dacht dat de lichten buiten ook knipperden, wat gelukkig niet het geval was. Richtingaanwijzers deden ook vreemd. En de cruise control kon ik ook niet meer gebruiken (andere knoppen heb ik niet getest).
Uitschakelen van de motor heeft het probleem verholpen, maar ik moest wachten met starten tot ook het lichtje van de handrem uit was (bij eerder starten net hetzelfde fenomeen).
Gelukkig nooit meer teruggekomen.
Dit, samen met de onderhoudsindicator die flipt en de cruise control die het af en toe laat afweten ...  Crying or Very sad

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 september 2008 01:10 PM
  [ # 3 ]

Gevalletje com2000?

 

Profiel  
 
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 04 september 2008 07:41 PM
  [ # 4 ]

he rene we hebben niet allemaal op de citroen faculteit gezeten.

kan je com2000 uitleggen?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 september 2008 08:53 PM
  [ # 5 ]

Niet?

hihi


deze is van een C5

http://downloads.bouwman.net/demontage-com2000.pdf

 

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 04 september 2008 08:53 PM
  [ # 6 ]
markil schreef:

he rene we hebben niet allemaal op de citroen faculteit gezeten.

kan je com2000 uitleggen?

Google is your best friend.
Voor het geval je de Engelse faculteit ook niet gehad hebt: Google is je beste vriend.  Wink

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 04 september 2008 11:32 PM
  [ # 7 ]
Segerfan schreef:

Google is your best friend.
Voor het geval je de Engelse faculteit ook niet gehad hebt: Google is je beste vriend.  Wink

Wat is “Google”? Kun je dat ook nog even uitleggen a.u.b. huh

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 08 september 2008 10:02 PM
  [ # 8 ]

Of dit nou een typisch com 2000 gevalletje is weet ik niet.
Bij mijn huidige C5 (C4 picasso komt over een paar weken) heb ik het ook enekele keren meegemaakt dat alles op tilt sloeg. Remedie was dan, zo snel mogelijk veilig stoppen, contact af zetten, deuren dicht houden en enekel minuten wachten. de computer reset zich dan en je kunt meestal weer normaal starten en wegrijden.
Deze wijsheid onlangs ook gebruikt bij een toyota die gelijke problemen had, alleen toen de deuren niet gesloten en dus werkte het niet. gewaarschuwde monteur had het daarna zo verholpen. ZXal ik nooit meer vergeten.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook