Het automatisch aangaan koplampen uit zetten???
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 07 september 2008 11:38 PM

Als ik met mijn Xsara Picasso ook maar met zon onder een schaduwvlek van een boom rijd, gaat mijn verlichting aan.
Ik zie niet hoe ik dit zelf uit kan zetten.

Is hier iets tegen te doen. Ik vind het erg hinderlijk.

Verder een heerlijke auto en ik heb er nieuwe 15 inch wieldopjes van Michelin onder gezet, een hele verfrissing Razz

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 08 september 2008 07:58 AM
  [ # 1 ]

Ik heb mijn slaap waarschijnlijk nog niet goed uit want ik begrijp niet goed dat jij het erg hinderlijk vindt als het licht aangaat als je door donkere stukken rijdt.
Ik mocht willen dat mijn auto het ook deed. Het licht is in dit geval niet voor jou bedoeld maar voor je mede-weggebruikers. Het is dan niet om te zien maar om gezien te worden.
Dus wat is er dan voor jou zo hinderlijk aan?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 september 2008 12:06 PM
  [ # 2 ]

Laten we nou niet meteen een discussie starten over waarom iemand iets wel of niet zou willen Rolling Eyes

Door het uiteinde van het linkerpookje (dat van licht en richtingaanwijzer) ingedrukt te houden kan de automatische verlichting in- of uitgeschakeld worden. Dit gaat gepaard met een pieptoon en een melding op het display van de boordcomputer.

Overigens staat dit gewoon vermeld in het instructieboekje Idea

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 08 september 2008 01:25 PM
  [ # 3 ]
DigiDaan schreef:

Laten we nou niet meteen een discussie starten over waarom iemand iets wel of niet zou willen Rolling Eyes

Ik zou alleen graag willen weten waarom iemand het als hinderlijk ondervindt als het licht van zijn auto, in donkere omstandigheden, aangaat. En wat is er verkeerd aan als zich hier een discussie zou ontspinnen? Daar is een forum toch voor. Of heb ik het hier mis?

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 08 september 2008 07:11 PM
  [ # 4 ]

Mag best, maar dat was hier niet de vraag. Over de zin en onzin van automatische verlichting lopen al een stuk of wat draadjes als ik het wel heb (op het C4-subforum geloof ik)

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 08 september 2008 11:23 PM
  [ # 5 ]

Ok, bedankt voor het antwoord dat ik dat knopje op het linkerhendeltje ingedrukt moet houden.
Ik heb er een handleiding bij zitten maar dat is van een ouder type.
Er staat veel in maar sommige dingen ook weer niet, zoals dit dus.
Zo staat er dus dat dat knopje op het linkerhendeltje een claxon moet zijn, maar de claxon is bij mij gewoon in het midden van het stuur.

Bedankt nogmaals.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 september 2008 12:52 AM
  [ # 6 ]

Dan heb je inderdaad een erg oud instructieboekje. Misschien is het ooit verwisseld.

Ik veronderstel dat als je het zou willen, je er wel eentje bij een dealer kunt bestellen, maar of daar kosten aan verbonden zijn durf ik zo niet te zeggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 09 september 2008 09:39 PM
  [ # 7 ]

Als het boekje niet on-line bij Citroen is te vinden dan kun je een mailtje schrijven aan Citroen NL, wellicht krijg je het gratis en voor niks per post. Dat had ik met het boekje van de NaviDrive. (dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd de gang van zaken is)

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 10 september 2008 02:35 AM
  [ # 8 ]
ice96 schreef:

Als het boekje niet on-line bij Citroen is te vinden dan kun je een mailtje schrijven aan Citroen NL, wellicht krijg je het gratis en voor niks per post. Dat had ik met het boekje van de NaviDrive. (dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd de gang van zaken is)


Hier te verkrijgen in pdf formaat Laughing

http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Modellen/Modellen/Xsara+Picasso+documentatie.htm

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 10 september 2008 11:06 AM
  [ # 9 ]

Bedankt voor de link Smile

Wat mij wel opvalt is dat ze de 1.8 16v achterwege hebben gelaten op bladzijde 121.
Hoe kan dat?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook