Zoektocht gegevens 7cv cabrio
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 13 september 2008 02:24 AM

Hoi allemaal,

Misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Ik ben op zoek naar informatie over een cabrio traction avant. Deze was voor de oorlog van een piloot van de Nederlandse luchtmacht die op 13 mei 1940 gesneuveld is. Is er misschien bekend hoeveel van deze auto’s voor de oorlog in Nederland geregistreerd zijn? Kunnen volgens mij noot zoveel geweest zijn. Ben erg benieuwd naar bouwjaar, chassisnummer etc. Ik heb een kopie van een foto van piloot Schoute voor deze auto met daarin kogelgaten welke er door de Luftwaffe ingeschoten waren tijdens een aanval op vliegveld Bergen NH .

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 13 september 2008 03:33 AM
  [ # 1 ]

Ik weet niks over nummers, maar wel dat me zo’n foto onwijs gaaf lijkt!

 

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2008 10:30 AM
  [ # 2 ]

Mathieu, neem eens contact op met mensen van TAN (Traction Avant Nederland), daar zitten er altijd tussen die heel veel over dit soort dingen weten. Als je geen lid bent van TAN wil ik best het forum aldaar eens bestoken met deze vraag, pb me dan de juiste vraag en info maar even.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 14 september 2008 03:22 PM
  [ # 3 ]

Hoi Allemaal,

Dank voor jullie reacties, inderdaad in 2002 heeft er een stukje met de foto in het traction blad gestaan waarin ik vroeg of iemand deze auto toevallig kende. Ik kan mij zo voorstellen dat het verhaal over deze auto overgaat van de oud eigenaar naar de nieuwe eigenaar of dat er bij restauratie de weggewerkte kogelgaten gevonden zijn. Destijds wist nemand ies over deze auto en door andere bezigheden ben ik ook niet verder wezen zoeken. Nu wil ik de draad weer oppakken vandaar dit bericht op het forum.

Ik wil nu eerst proberen uit te vinden of het chassis nummer terug te vinden is. Het was niet ongebruikelijk dat de Duitsers zo’n leuk autootje in beslag namen en meenamen naar andere gebieden van et Duitse rijk. Het zou ds mogelijk kunnen zijn dat de auto de oorlog overleeft heeft maar dat het zich aan de eind van de oorlog in Frankrijk bevond.

Mijn vraag nu:

Is er iemand die weet of er lijsten zijn met chassisnummers van aan Nederland geleverde Tractions? De naam van de piloot was P.C. Schoute, hij is begraven in Arnhem dus ik ga er maar even vanuit dat hij uit die omgeving kwam.

De foto zal ik hier nog plaatsen, kan hem even zo snel niet vinden. Staat ergens op een schijfje maar nog geen tijd gehad om ze door te spitten.

Met vriendelijke groet,

Mathieu.

Meer over het toestel waar Schoute in sneuvelde
http://www.fokker-g1.nl

Profiel  
 
sourcedejavel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 08-02-2005

Gepost: 28 september 2008 02:49 AM
  [ # 4 ]

Ik ben heel benieuwd naar die foto!
Ik verzamel namelijk foto’s van o. a.  tractions in de 2de wereldoorlog!

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 17 november 2008 10:54 PM
  [ # 5 ]

Ik heb hier wel wat foto’s van een trotse bestuurder van een jaar of 22 van een vooroorlogse nederlandse TA cabrio. De man is nu ‘n dikke 75 jaar, dus die foto’s zijn al wat ouder….

Kenteken én auto bestaan niet meer. Het was de NT-17-44.

Gr Martijn

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 22 december 2008 11:49 PM
  [ # 6 ]

Hoi Allemaal,

Eindelijk teruggevonden! De foto stond op een laptop die overleden is maar ik vond gisteren het Tractionblad terug. Hier heb ik een scan van gemaakt. Helaas is de kwaliteit niet bijzonder maar ik hoop binnenkort de eigenaar van de orginele foto weer te spreken en zal voor een betere afdruk vragen.
Voor de auto staat Paul Schoute welke 13-05-‘40 omkwam toen zijn Fokker werd neergeschoten. Het gebouw op de achtergrond is hotel De Rustende Jager in Bergen NH

Groet,
Mathieu.

  [/img]

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook