2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Terugroepactie YJL
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 08 oktober 2008 01:27 PM
  [ # 16 ]

idem

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 08 oktober 2008 03:28 PM
  [ # 17 ]

Dank je Rombout, beide problemen doen zich bij mij niet voor. Auto is van januari 2008

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 08 oktober 2008 05:57 PM
  [ # 18 ]
picassoke schreef:

Een paar tienden verschil in het verbruik is normaal, dat heb ik bij mijn 2.0hdi ook.
Niets speciaal, ik denk dat dit overal wel voorkomt.

En het verbruik is idd niet erg laag.
Op lange autosnlewegritten zit ik tussen de 6-6.5 liter(snelheid 120-130)

dat betekent dat de 2.0 HDI minder verbruikt dan de 1.6 HDI (als de onze toch als referentie kan dienen), ons verbruik bij 120km/u werkelijk is 6.5 liter, en bij 130 net boven de 7 liter. Kleinere motor, meer verbruik (door hoger toerental veronderstel ik dan), ‘t is daarom dat ik hoop op verbetering na de update, afwachten maar, moet de afspraak nog maken, nog geen tijd voor gehad, gaat tegelijk zijn met onderhoud (nu 17000 km).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 oktober 2008 06:19 PM
  [ # 19 ]

Het hangt natuurlijk ook af van de omstandigheden (weer, wind, temperatuur,...)

Dit weekend ben ik naar parijs geweest, en zat ik ver boven de 8 liter tegen 120-130, enkel door de wind.

Maar deze zomer ben ik op een zachte avond teruggekomen van nieuwpoort naar brussel en ik zat met een zuchtje wind in de rug op 5.8 liter. Cruise control op 120.

Meestal zit bij 130 op langere afstand ergens rond de 6.5 liter.
Maar om goed te vergelijken zou je gewoon eens met 2 dezelfde modellen op het zelfde moment hetzelfde traject moeten rijden.

Maar op hogere snelheden is het verschil tov de 1.6 minimaal, of zelf beter.
Kijk maar eens naar de technische gegevens die citroen geeft voor het verbruik buiten de bebouwde kom.
Komt waarschijnlijk door een iets lager toerental, en het feit dat de 2.0HDI minder moet werken, en dus meer reserve heeft.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
AF1965
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-02-2007

Gepost: 08 oktober 2008 10:21 PM
  [ # 20 ]

Ook terug geweest voor een update. Na 3 dagen rijden nog geen enkel verschil gemerkt.

Ik hoop net als Taco het af en toe stil vallen op de snelweg met de melding “motormanagement storing”  verholpen is. Best lastig als net even wil inhalen Surprisedops:

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 09 oktober 2008 12:18 AM
  [ # 21 ]
rombout schreef:
hbeck schreef:

probleempje 1:
Ik heb regelmatig (1 a 2 keer per maand) last van het plotseling (ongeveer 2 seconden) inhouden van de motor tijdens het rijden. Op dat moment een luide piep met de melding motormanagement storing. Daarna is alles weer gewoon en kan ik weer gas geven. Dit wordt niet opgeslagen in de histrorie van de boardcomputer, want het valt niet uit te lezen bij de dealer.


Dit probleem heb ik ook! alleen niet 1 a 2 keer per maand, maar iedere dag bij een afstand van ongeveer 60km circa 4 keer.  Zeer irritant!
Ik hoop dat dit inderdaad verholpen kan worden met de terugroep aktie, ik ga snel een afspraak maken.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 09 oktober 2008 12:30 AM
  [ # 22 ]

Autofabrikanten zouden meer kijk moeten krijgen op electronica. De motiot loopt goed, de koets is goed maar de meeste ellende krijg je van al die electronica, niet alleen bij Citroen maar ook bij heel veel andere merken is mij het bekend. Lastig te onderzoeken , moeilijk te verhelpen en hoogst irritant

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 10 oktober 2008 12:02 AM
  [ # 23 ]
wimZ schreef:
rombout schreef:
hbeck schreef:

probleempje 1:
Ik heb regelmatig (1 a 2 keer per maand) last van het plotseling (ongeveer 2 seconden) inhouden van de motor tijdens het rijden. Op dat moment een luide piep met de melding motormanagement storing. Daarna is alles weer gewoon en kan ik weer gas geven. Dit wordt niet opgeslagen in de histrorie van de boardcomputer, want het valt niet uit te lezen bij de dealer.


Dit probleem heb ik ook! alleen niet 1 a 2 keer per maand, maar iedere dag bij een afstand van ongeveer 60km circa 4 keer.  Zeer irritant!
Ik hoop dat dit inderdaad verholpen kan worden met de terugroep aktie, ik ga snel een afspraak maken.

Ik heb een tijdje terug ook zoeits gehad. Vaak met optrekken op een heuveltje, dat de moter een beetje inhoud en plotseling doorschiet. Tot een keer dat ik onderweg praktisch stil kwam te staan en alle lampjes rood uitsloegen. Uiteindenlijk toch bij de garage gekomen. Daar is de bobine van 1 van de cylinders vervangen en sindsdien eigenlijk geen probleem meer. Het verbruik is er ook beter van geworden, dus ik denk dat het probleem er bijna vanaf het begin in heeft gezeten (juni 2007) maar na verloop van tijd steeds erger en merkbaarder is geworden.

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 10 oktober 2008 12:23 AM
  [ # 24 ]

Die van mij kwam vandaag terug van 4 (echt waar) dagen in de garage en daar is een nieuwe turbo, nieuwe ERG (?), nieuw motormanagement software en grote beurt gedaan. Ben alleen naar huis gereden en kan niet aangeven of alles nu goed is maar dat horen jullie natuurlijk nog.

Tja, ze zijn wel heel mooi maar na 60000 kilometer vind ik het wel heel veel reparaties

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 01:06 PM
  [ # 25 ]
hbeck schreef:

Die van mij kwam vandaag terug van 4 (echt waar) dagen in de garage en daar is een nieuwe turbo, nieuwe ERG (?), nieuw motormanagement software en grote beurt gedaan. Ben alleen naar huis gereden en kan niet aangeven of alles nu goed is maar dat horen jullie natuurlijk nog.

Tja, ze zijn wel heel mooi maar na 60000 kilometer vind ik het wel heel veel reparaties

Shocked  dat is wel een duur onderhoud, of was het deels of helemaal in garantie?
ERG staat trouwens voor iets wat de terugkeer van uitlaatgassen in de motor regelt (gokje:Exhaust-Regulation-Gauge?).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 08:36 PM
  [ # 26 ]
Gunther schreef:
picassoke schreef:

Een paar tienden verschil in het verbruik is normaal, dat heb ik bij mijn 2.0hdi ook.
Niets speciaal, ik denk dat dit overal wel voorkomt.

En het verbruik is idd niet erg laag.
Op lange autosnlewegritten zit ik tussen de 6-6.5 liter(snelheid 120-130)

dat betekent dat de 2.0 HDI minder verbruikt dan de 1.6 HDI (als de onze toch als referentie kan dienen), ons verbruik bij 120km/u werkelijk is 6.5 liter, en bij 130 net boven de 7 liter. Kleinere motor, meer verbruik (door hoger toerental veronderstel ik dan), ‘t is daarom dat ik hoop op verbetering na de update, afwachten maar, moet de afspraak nog maken, nog geen tijd voor gehad, gaat tegelijk zijn met onderhoud (nu 17000 km).

Vandaag eens getest, windstille dag, geen file, en 40 km autosnelweg tegen 120-130 km/h op de teller, maar meestal zo rond de 125.

Resultaat was over die 40 km een verbruik van 5.6l/100 km
Wat ik meer dan een goed resultaat vind gezien de stroomlijn.
Al zal dit ook wel te maken hebben met het feit dat de airco niet of nauwelijks moet werken.
Mijn bandenspanning is iets van 2.3 bar dus ook vrij plat.
Ik ben er dus zeker van dat je met beter te anticiperen, verhoogde bandenspanning e.d. het nog enkele tienden scherpen kan stellen.


Motorisch gezien kan ik alleen maar concluderen dat mijn wagen het prima doet. Ik heb nu ongeveer 24000 km.
En ik heb al wel wat problemen gehad.
Echter de laatste 15000 km niet meer gehad (soms wel eens een onverklaarbaar schakelmanoevre van de EBV6 met dan een serieuse schok die het gevolg is) maar voor de rest prima.
Enkel het geluid op de snelweg blijft aanslepen, al lijkt er nu mss toch licht aan het eind van de tunnel.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 18 oktober 2008 07:16 PM
  [ # 27 ]

Vorige week heb ik update YJL laten doen. Volgens de garage bedoeld om een juiste aanwijzing van het brandstofgebruik te krijgen, en om die ‘storing in het motormanagement’ te voorkomen. Na de update is het brandstofgebruik op het dashboard inderdaad omlaag naar ongeveer 1L per 17 km wat het ook echt is. die storingen had ik maar heel af en toe dus kan ik er nog niets over zeggen.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 oktober 2008 10:17 PM
  [ # 28 ]

Mijn 2.0 HDI met handbak (6V) zit redelijk nauwkeurig. Ik zit zowel in reallife als aan de pomp rond de 1:17-1:18.

In geval van updates belt de dealer mij meestal ff en vaak doen we het dan de volgende beurt.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 08:32 PM
  [ # 29 ]

Ik rij nu toch al even rond sinds de update, en moet zeggen dat ik uiteindelijk geen verschil merk.

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 16 november 2008 06:08 PM
  [ # 30 ]
rombout schreef:
hbeck schreef:

Rombout, mag ik zo vrij zijn te vragen welke probleempjes dat zijn ?

probleempje 1:
Ik heb regelmatig (1 a 2 keer per maand) last van het plotseling (ongeveer 2 seconden) inhouden van de motor tijdens het rijden. Op dat moment een luide piep met de melding motormanagement storing. Daarna is alles weer gewoon en kan ik weer gas geven. Dit wordt niet opgeslagen in de histrorie van de boardcomputer, want het valt niet uit te lezen bij de dealer.
probleempje 2:
De boardcomputer geeft het werkelijke verbruik niet goed aan (ik verbuik volgens de computer meer dan dat ik daadwerkelijk tank/ rij). Tevens heb ik vaak dat de brandstofmeter op het dashboard niet een volle tank aangeeft, terwijl ik wel volledig afgetankt ben op dat moment (ik mis dat 1 of 2 blokjes). Vervolgens is de boardcomputer dan ook echt de weg kwijt bij het berekenen van het verbruik ...

Dit zijn, volgens het schrijven YJL, de problemen die verholpen zullen worden met deze terugroepactie.

Het is nu goed 3 weken na mijn YJL update.
Probleem 1 heeft zich niet meer voorgedaan Smile .
Probleem 2 echter is er nog steeds….... Mad
Voor mij dus “slechts” een 50% oplossing deze update.
Ik heb de dealer de branstofmeter nog wel laten nakijken afgelopen week, maar volgens hem is alles normaal en werkt het goed .... praktijk is echter anders ... Crying or Very sad

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook