



Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nou dat viel dus wel mee, aangezien hij niet echt warm werd.. Pas op de snelweg werd het echt warm, daarna weer kouder.. Miss is mijn thermostaat ook niet goed meer…
Heeft er denk ik niet echt mee te maken, maar toen ik ‘t waggeltje net had was het nog wat warmer, toen kan ik me herinneren dat ik een paar keer in de file boven de 95 graden uit kwam, oplossing was kachel op maximaal en alle ramen open, (anders had ik dit niet kunnen typen ) toen bleef de temperatuur gelukkig op 90 graden steken. Na het vervangen van een relais nooit meer problemen gehad, maar het is ook niet meer zo warm geweest buiten…




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Over die relais gesproken, sinds ik die vervangen heb (met nog een aantal, allen achter de koplampen) heb ik soms het idee dat als ik de auto uitschakel dat 1 of allebei de ventilatoren op de radiator heel even gaan draaien.. Iemand een idee hoe dit zou kunnen?






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Wordt dus nog niet echt 1 beleid gevoerd over achteraf ingebouwde xenon dus..?
Het gaat primair om het lichtbeeld. Wettelijk gezien mogen op oudere auto’s de HID pitten wel gevoerd worden, doch… het lichtbeeld moet -natuurlijk- correct zijn. Veel HID pitten leveren, in combinatie met de reflector natuurlijk, een vertekening in het lichtbeeld.
Ik weet nog niet, maar ik denk dat ik volgend jaar bij de APK even weer gewone pitten insteek.
Ook de LED stadslichtjes hebben bij mij wel eens tot opmerking van een smeris geleid. Maar toen ik vertelde dat een en ander “door een specialist” was ingebouwd haakte hij af. Weet hij veel dat ik mezelf graag zo noem! [/list]
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
sjorsh schreef:Wordt dus nog niet echt 1 beleid gevoerd over achteraf ingebouwde xenon dus..?
Wat anders: ik kon vanochtend met -10 m’n portier nauwelijks normaal open krijgen.. rechtsachter ging helemaal niet open..
Wat moet ik nu doen om te voorkomen dat ik morgen weer aan de deuren sta te sjorren? Heb net de rubbers al een beetje ingevet maar dat lijkt niet te werken, misschien moet het nog beter.. heb ook wat anti-slot-vries-spul over de deurklink gedaan, want dat vriest ook allemaal dicht.. Wat doen jullie tegen die verschrikkelijke kou?
En daarnaast wou ‘t vrouwtje vanmiddag maar niet op temperatuur komen, na 25km stadverkeer nog steeds maar 65 graden water temp. 5km snelweg, toen wel 82 ofzo, maar voor een stoplicht daalde de temperatuur weer naar 70… zou dit komen omdat ik de blower maximaal had op de warmste stand?
Je hebt 2 opties…
1 gebruik talkpoeder, dan krijg je er geen problemen mee.
2 zorg dat je de rubbers uit de gewone versies asap vervangt door de luxe versie met een stoffen bovenlaagje.
Verder moet je je xm in Nederland parkeren… niet daar boven ergens
en ALS je dan parkeert voor de nacht werkt het wel als je de bestuurderszijde langs een muurtje zet ofzo. Dan zit dan wat meer in de luwte.
Spiegels dightklappen, dan zijn die iig ijsvrij.
Zelf heb ik van dat ijsvrij spul in de kofferbak liggen. Dat spuit ik op de ruiten en rij dan weg. Ff de wisser erover en voila , ruit is ijsvrij.
sjorsh schreef:Nou dat viel dus wel mee, aangezien hij niet echt warm werd.. Pas op de snelweg werd het echt warm, daarna weer kouder..
Miss is mijn thermostaat ook niet goed meer…
Heeft er denk ik niet echt mee te maken, maar toen ik ‘t waggeltje net had was het nog wat warmer, toen kan ik me herinneren dat ik een paar keer in de file boven de 95 graden uit kwam, oplossing was kachel op maximaal en alle ramen open, (anders had ik dit niet kunnen typen
) toen bleef de temperatuur gelukkig op 90 graden steken. Na het vervangen van een relais nooit meer problemen gehad, maar het is ook niet meer zo warm geweest buiten…
Thermostaat zou je kunnen vervangen…
Wat voor die hitte actie makkelijker is in de file…. Zorg dat je een knopje ofzo IN je auto hebt dat je altijd op commando de fan aan kunt zetten. Eventueel met een timer ertuissen dat na 10 minuten dat ding altijd weer uitgaat en je indien gewenst eea weer handmatig moet inschakelen.




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Goed idee, van dat knopje voor die ventilatoren. Ga ik zeker doen voor dat het weer warm is buiten!
‘t Vrouwtje heeft nu helaas een lekke kachelradiateur.. Althans, ik verlies koelvloeistof en heb natte matten in de voetenruimte van de passagier.. Dus denk dat de radiateur lek is? Of zijn het aansluitingen die lekken? Geen idee hoe ik daarbij kom en hoe moeilijk dat te vervangen is maar ik moet nog minstens 550 km rijden alvorens ik er iets aan kan doen. Is dit te doen mits ik het niveau op peil houd of een sterke afrader?
En trouwens Gompy, niets mis met Friesland























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
sjorsh schreef:Goed idee, van dat knopje voor die ventilatoren. Ga ik zeker doen voor dat het weer warm is buiten!
![]()
‘t Vrouwtje heeft nu helaas een lekke kachelradiateur.. Althans, ik verlies koelvloeistof en heb natte matten in de voetenruimte van de passagier.. Dus denk dat de radiateur lek is? Of zijn het aansluitingen die lekken? Geen idee hoe ik daarbij kom en hoe moeilijk dat te vervangen is maar ik moet nog minstens 550 km rijden alvorens ik er iets aan kan doen. Is dit te doen mits ik het niveau op peil houd of een sterke afrader?
En trouwens Gompy, niets mis met Friesland
Het is redelijk te doen, Alleen het verkrijgen van een kachelradiator kan wel moeilijk zijn, begin daar eerst maar eens mee.
Je kunt er beter niet mee gaan rijden want bij elke bocht naar links loopt er koelwater uit en het is geen pretje die troep op te moeten ruimen en het stinkt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hear Hear! ook gehad en dat luchtje raak je niet makkelijk kwijt.




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nou.. Het is weer eens zover, na series startproblemen, afslaan problemen (ja kan ook bij een diesel en is ook heel vervelend:P) en nieuwe wielen (zie foto) heeft daarnet m’n koppeling het begeven. Gelukkig slechts 300 meter van huis, maar wel erg vervelend. Had dus al weken problemen met starten en afslaan, bleek half gesmolten kabel in kabelboom te zijn.. Vanaf ‘t contactslot naar de dieselafsluiter, gloeiklok en computers, nieuwe kabel getrokken en het werkt weer.
Kachelradiateur was in tegenstelling tot eerdere berichten niet lek. Vond het al vreemd want ik rook niets bijzonders maar mat was toch wel echt nat. Vooral bij regen en autowassen.. Bleek zo’n opvang bak van ‘t water op de auto aan de passagierskant verstopt te zitten, niet die bak die je kan zien, maar daaronder zeg maar.. Bij een bocht naar links liep het water dan zo naar binnen! Verder heeft ‘t beestje nog een beurtje gehad, nieuwe carterpakking en nieuwe dieselafsluiter (was ook verrot en zorgde icm met die verrotte kabel voor de problemen).
Ook staat de rookstop op de dieselpomp ietsje meer open, hierdoor krijgt t blokje gewoon net iets meer diesel als dat gevraagd wordt, rijdt echt een stuk soepeler! Schat een winst van 10 pk ofzo? Enige nadeel is dat het wel roetstrepen trekken is bij volgas in lage toeren, dus wanneer de turbo nog niet echt meedraait. Maar ja rijdt wel echt fijner en merk het eigenlijk niet in het verbruik!
Goed, alles weer gefixed en reed allemaal weer lekker, ik helemaal in mijn nopjes dus Schakelde vanavond (gewoon rustig..!) over van z’n 2 naar de drie, althans dat wou ik, en toen bij het intrappen van de koppeling drukte ik m in één keer door naar de bodem. Dit ging gepaard met een kleine “pats”...
Dus dat was duwen geblazen!
Wat zou dit kunnen zijn? Ik zat te denken aan een gebroken koppelingskabel? Beetje te donker om het goed te zien nu maar er zit helemaal geen gevoel meer in het pedaal, blijft ook beneden hangen zeg maar. Stel dat het de kabel is, iemand een idee of dit moeilijk te vervangen is? Te doen op straat of liever niet? Kabel waar te verkrijgen? Wordt weer geld uitgeven denk ik.. Wil ook wel eens meer dan 10.000 probleemloze kilometers
Pff, word er nou toch wel weer moe van hoor.. Ben wel toe aan wat anders. Eentje op lpg lijkt me wel wat. Gomp, ben jij niet toe aan wat anders? Leuke diesel met wat ervaring ofzo
Velgen:
sjorsh schreef:
Pff, word er nou toch wel weer moe van hoor.. Ben wel toe aan wat anders. Eentje op lpg lijkt me wel wat. Gomp, ben jij niet toe aan wat anders?
Leuke diesel met wat ervaring ofzo
Velgen:
Tsja, its a bummer Sjorsh…
Ik moet zeggen dat ik eigelijk, noknok, nooit problemen met mijn Xm heb gehad.. (kwam uit ene betrouwbare stal he…) Daarnaast ben ik wel van het preventieve onderhoud… net ene riem gedaan met nog geen 70k op de klok…
G3 rijden met een eenvoudig 16v blok is wel erg prettig hoor. Maar realiseer je… achterstallig onderhoud en pech o pkoppelingsvlak zal dan echt geen blokje om doen…
en wat dat andere betreft…
yep er komt wat anders aan maar zoals het er nu uitziet gaat deze braaf op stal voor de zondagen en andere evenementen… Zou ‘m niet kunnen verkopen..; geen idee wat haar dan te wachten staat.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Joh, je laat je toch niet kisten door een gebroken koppelingskabeltje? Dat hoort gewoon bij het rijden met een wat oudere dame, het overkomt ze allemaal, ongeacht welk model.
Je kunt de kabel bij de dealer halen, maar ook bij de reguliere autohandel. Het zal je zeker niet de kop kosten. Succes!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In 1 keer past naar de bodem heb ik met een andere auto wel eens meegemaakt. Was idd de koppelingskabel. Nou dat kost je de kop niet lijkt me…
Maar het is natuurlijk balen als je van het één in het ander rolt…
Vette velgen trouwens. Ben niet zo voor aftermarkets, maar dit zijn wel de betere…
De link in je post werkt niet, maar het fotootje in je profiel wel.
gelukkig alleen je kabel meerdere keren gehad al
Ouwe mopperkont
Mozes Kriebel, idd, die wielen van jew zijn mooi man!!! OZ velgen ws?
Of die kabel eenvoudig te doen is, op straat, weet ik niet. Nooit gehad. Iemand een idee?
tis een beetje pielen, misschien dat je een keer 1 a 2 uur bezig bent. Maar altijd lang niet zo erg als een koppeling vervangen
Ouwe mopperkont