wind gesuis
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 27 september 2008 12:50 AM

Hoi ik ben sinds 2 weken in het bezit van een picasso c4 grand. Wat me opvalt is dat hij best wel last heeft van wind gesuis. ik weet dat er eerdere topics over geweest zijn maar een echte oplossing zie ik niet. het is er een van productie juni 2007. Graag wil ik van andere C4 picasso grand rijders weten of zij dit ook hebben of hoe ze het opgelost hebben.
Ik hoor graag je oplossing Idea
Verder is de wagen top en zeer stil misschien is dat wel de reden dat het wind gesuis opvalt! “het lijkt er net op of het raam of de deur niet goed dicht zit.

Voor iedereen die reageert vast bedankt Exclamation

Mvgr Frans

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 september 2008 01:05 AM
  [ # 1 ]

Een van de bekende veroorzakers hiervoor is de aansluiting van de deurrubber van vooral het linker voorportier op de rubbers van de sponning. De rubber van de deur ligt aan de ‘voorzijde’ van het portier iets verhoogd t.o.v. de rubber van de sponning. De deurrubber steekt dus a.h.w. iets uit en staat daarbij dus recht in de rijwind. Dit veroorzaakt gesuis. Het kan daarbij zijn dat het verholpen is wanneer men de deurrubber even goed rondom aandrukt. Als dit niet werkt kan het ook nog zijn dat de rubber gewoon net te dik is en vervangen moet worden.
Dit ‘euvel’ kwam inderdaad vooral in het eerste produktiejaar voor. Bij de nu gerpoduceerde wagens hoor je er eigenlijk niets meer over van de berijders, terwijl een jaar geleden verscheidene bereiders erover ‘klaagden’.

Hopelijk heb je hier iets aan..

Succes!

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 27 september 2008 01:12 AM
  [ # 2 ]

Ben even naar buiten gelopen en inderdaad het rubber (filt) afsluiting van de deur steekt 1 a 2mm uit van de metale sponing van de dak stijl. Rolling Eyes Ik ga het morgen bekijken bij andere C4 wagens. Daarna kan ik bij de cirtoen informeren of er andere rubbers leverbaar zijn . De wagen zit nog gewoon in de fabrieksgarantie Exclamation  Wat er afsnijden zie ik niet gebeuren.

Maar tilanus vast bedankt voor de tip

Grtz Frans

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 september 2008 01:24 AM
  [ # 3 ]

Wat ik bedoel is de zijde van het portier dat in de wind staat. De ‘voorkant’ zal ik maar zeggen. (zie foto) Hier steekt het rubber van het portier iets over t.o.v. het rubber van de sponning.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 september 2008 12:36 AM
  [ # 4 ]

Volgen mij hebben ze bij mij de deuren een beetje strakker afgsteld, helpt niet 100% maar wel iets, nadeel is dat de deur niet echt meer heel lekker in het slot klapt.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 september 2008 12:39 AM
  [ # 5 ]

Klopt; dat was ook nog een van de mogelijkheden inderdaad. Ik heb er gelukkig geen last van.

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 28 september 2008 05:43 PM
  [ # 6 ]

bedankt alle voor de tips, Laughing Ik ga er mee aan de slag. Wordt vervolgd.
“lekker wezen toeren vanochtend en uiteraard een fotootje maken voor me forum profile!”
Ps: ben nog een andere topic begonnen omdat ik de antidiestal dop mis voor me wielbout?

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 03 oktober 2008 02:53 AM
  [ # 7 ]
tilanus schreef:

Wat ik bedoel is de zijde van het portier dat in de wind staat. De ‘voorkant’ zal ik maar zeggen. (zie foto) Hier steekt het rubber van het portier iets over t.o.v. het rubber van de sponning.

ahh Ha die Tilanus. Goed om te zien dat je een probleempje dat ik met de GP ook tegenkom ook bespreekt op t forum..

Was wel weer ff schrikken die handtekening op de foto, maar na en blik onder de carport ben ik weer wat rustiger Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 oktober 2008 01:08 PM
  [ # 8 ]

Als je goed gekeken had, had je aan de daklijn en chromen raamlijsten gezien dat dit een foto van een 5-zitter Exclusive betreft en dus niet jouw handtekeningloze bussie… Wink

Mr. Green

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 oktober 2008 07:28 PM
  [ # 9 ]

Hoe kan ik dat dan zien ? Ik doe mijn best maar behalve de dakrails ziet de auto er toch net zo uit als die van mij en dat is ook een bussie

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 04 oktober 2008 12:40 AM
  [ # 10 ]

Vandaag bij de dealer geweest maar zeggen het probleem niet te kennen. Het is duidelijk dat het rubber iets uitsteekt (nieuwe modellen in de show-room hebben het niet) Nu de groote vraag hoe ik het op moet lossen samen met de dealer. Het vervelende is dat ze nooit eens gelijk zeggen meneer we kennen het probleem maken direct een afspraak om het onder garantie voor u op te lossen Very Happy (nieuwe rubbers /deur afstellen) Morgen heb ik opnieuw een afspraak wordt vervolgd. Frans
Rolling Eyes

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 oktober 2008 12:42 AM
  [ # 11 ]
hbeck schreef:

Hoe kan ik dat dan zien ? Ik doe mijn best maar behalve de dakrails ziet de auto er toch net zo uit als die van mij en dat is ook een bussie

Als je boven over het dak heen kijkt, zie dat dat boller wegloopt dan bij een bussie.  Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 oktober 2008 12:44 AM
  [ # 12 ]
Frans schreef:

Vandaag bij de dealer geweest maar zeggen het probleem niet te kennen. Het is duidelijk dat het rubber iets uitsteekt (nieuwe modellen in de show-room hebben het niet) Nu de groote vraag hoe ik het op moet lossen samen met de dealer. Het vervelende is dat ze nooit eens gelijk zeggen meneer we kennen het probleem maken direct een afspraak om het onder garantie voor u op te lossen Very Happy (nieuwe rubbers /deur afstellen) Morgen heb ik opnieuw een afspraak wordt vervolgd. Frans
Rolling Eyes

Het feit dat ze in ieder geval gezien hebben dat het bij jou anders zit dan bij de showroomexemplaren geeft al genoeg aan. Ik ga ervan uit dat ze het netjes voor je oplossen.  Smile

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 04 oktober 2008 02:52 PM
  [ # 13 ]

Hierbij is het opgelost . Er was nu iemand die het probleem kende en ook de passende oplossing. Het was een brutte oplossing maar wel effectief.
Laughing  Raam naar beneden en op de juiste manier aan de deur buigen. Dit had ik zelf nooit gedurft. Rolling Eyes De Dealer zei als het nu mis gaat is het mijn verantwoordelijkheid. Kijk dit vind ik nu klasse. Het rubber zit nu netjes achter de stijl. En het scheelt een hoop wind gesuis. Arrow Dus topic closed. grtz Frans

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 06 oktober 2008 12:24 PM
  [ # 14 ]
Frans schreef:

Hierbij is het opgelost . Er was nu iemand die het probleem kende en ook de passende oplossing. Het was een brutte oplossing maar wel effectief.
Laughing  Raam naar beneden en op de juiste manier aan de deur buigen. Dit had ik zelf nooit gedurft. Rolling Eyes De Dealer zei als het nu mis gaat is het mijn verantwoordelijkheid. Kijk dit vind ik nu klasse. Het rubber zit nu netjes achter de stijl. En het scheelt een hoop wind gesuis. Arrow Dus topic closed. grtz Frans

Bij mij zijn ze ook eens met 2 man aan mijn deur gaan trekken omdat die wat sleepte bij het sluiten. Ik heb ook even ogen getrokken (:shock:) maar de dealer zei dat het nu OK was.

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 10 oktober 2008 02:11 AM
  [ # 15 ]
C4sohier schreef:
Frans schreef:

Hierbij is het opgelost . Er was nu iemand die het probleem kende en ook de passende oplossing. Het was een brutte oplossing maar wel effectief.
Laughing  Raam naar beneden en op de juiste manier aan de deur buigen. Dit had ik zelf nooit gedurft. Rolling Eyes De Dealer zei als het nu mis gaat is het mijn verantwoordelijkheid. Kijk dit vind ik nu klasse. Het rubber zit nu netjes achter de stijl. En het scheelt een hoop wind gesuis. Arrow Dus topic closed. grtz Frans

Bij mij zijn ze ook eens met 2 man aan mijn deur gaan trekken omdat die wat sleepte bij het sluiten. Ik heb ook even ogen getrokken (:shock:) maar de dealer zei dat het nu OK was.

Deze week heeft de GP een 40000 beurt bij Dealtert Wilmink gehad. Bijrijdersportier had ook een lipje uit het raamrubber steken, maakte uberveel ruis bij hogere snelheden. Nieuwe rubber wordt onder garantie vervangen.

Overigens ook de hoofdsleutel heeft het opgegeven. Werkt dan weer wel en dan weer niet….

Oh ja, bij euromaster ook een uitlijnsessie gehad.

Verder nog immer een heerlijke auto Cool

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook