AZ schreef:‘t stond overigens wel goed met de bekleding idd
‘t Staat goed mag ik hopen Gewoon andere velgen op de kop tikken en de huidige niet overspuiten.
Ha, bekijk de afdekplaat van deze ID eens:
Deze foto doet vermoeden dat je idd eerst een spiegel op het spatbord had, en pas later aan de deur(en)
AZ schreef:Volgens mij zouden het ook velgen moeten zijn met gleuven erin
Nee die gleufvelgen zaten alleen onder de DS.. en bij de ID tot 1958..
(1955 - Déc 1962 (DS) et 1957-1958 (ID): à serrage central et 4 ouïes de ventilations)
Ook bij de ID tot Dec. ‘62. Alleen had de ID ook nog drie nokjes voor het bevestigen van de wielkapjes (‘58 tot ‘63) In Jan. ‘63 vervielen de gleuven en werden de kapjes vastgezet dmv een veer,
MVG


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat die spiegel betreft, ga er maar van uit dat die in 61 in Frankrijk nog niet verplicht waren. Het gebruiken van spiegels op het spatbord is nogal persoonlijk, maar bijvoorbeeld in Groot Brittanie lange tijd erg populair geweest…

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ook bij de ID tot Dec. ‘62. Alleen had de ID ook nog drie nokjes voor het bevestigen van de wielkapjes (‘58 tot ‘63) In Jan. ‘63 vervielen de gleuven en werden de kapjes vastgezet dmv een veer,
Dan heeft een idioot de wielen vervangen
Lekker laten zitten, veel mooier.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
nee moeten wel originele onder! gleuven voegen niets toe maar zijn ook niet echt storend
Wat voor een dopjes zitten op de wielen dan? Wellicht heeft een vorige eigenaar de velgen verwisseld omdat de gladde kapjes (58 tot 63) moeilijk te vinden zijn, de latere met de veer en “knoop” in het midden van de dop zijn makkelijk te vinden.
Succes!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Er zit net als bij onderstaande auto een knoopje in het midden. Is het bij onderstaande auto met gleufvelgen dan ook niet origineel?
Naar mijn weten is dit niet origineel, het is natuurlijk wel makkelijk velgen te modificeren voor gebruik met de kappen met knoopjes door er twee gaten in te boren….
ik vermoed dat dit ook origineel is maar voor andere jaren. ergens in mijn boek staat dit, Op mijn dame zitten de drie typen velgen verspreid. Zonder gaten horen kleine dopjes te hebben, twee gaten horen de kapjes met een veerstuk wat daar in past en er is de uitvoering, nummer drie, met drie nopjes waar je een dop op kan klikken.
ik vind de velg met de openingen wel sjiek.
.komma

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Betekent dit dat een ID uit 61 per definitie een knooploze wieldop heeft?
AZ schreef:Betekent dit dat een ID uit 61 per definitie een knooploze wieldop heeft?
Yep, deze velgen horen onder jouw auto (maar als ik jou was had ik jouw velgen gewoon laten zitten, een kniesoor die daar op let )

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
(maar als ik jou was had ik jouw velgen gewoon laten zitten, een kniesoor die daar op let )
Je wil gewoon niet dat de mijne zo mooi wordt als de jouwe
Vergeet het maar.. na wat zoeken heb ik de o.a. de juiste velgen gevonden bij mark hidding.. Huub in ‘t zandt had nog NIEUWE knooploze dopjes liggen.
Toch erg mooi die knooploze doppen.. zie deze ID
Ahhh, Absinthe! De mooiste kleur allertijden voor een eerste neus ID. Kwamen de wielen van Mark van een blauwe ID19 uit ‘59? daar heb ik ook nog wat delen af gesloopt
Pas op als je de velgen laat poedercoaten, ik had niet goed afgeplakt en de coating is daardoor op de pasvlakken aan de binnenkant van de velgen komen te zitten waardoor de velg niet meer past. (en het is best veel werk om het allemaal weer schoon te krijgen
)
Succes!