Emissiestoring c4gp benzinemotor
bjollie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-04-2007

Gepost: 29 september 2008 12:31 PM

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een storing aan mijn picasso (c4).
Nadat ik al enkele weken het idee had dat de motor wat haperde/stotterde (vooral bij nog koude motor), kreeg ik drie meldingen in mijn scherm: ABS storing, automatische handremstoring en emissiestoring.
De auto gaat dan echt horten en stoten en kan niet harder dan +/- 80km per uur. Gas geven werkt (bijna) niet meer.
Na het opnieuw starten van de motor blijft de emissiestoring in beeld staan. Maar kan ik wel “rijden” met de auto.

Ik ben al 4 keer terug geweest bij mijn garage.

Ze hebben eerst een schakelaar extra bijgeplaatst om zo de storing te verhelpen. De volgende dag was de storing weer terug.

Daarna hebben ze mijn auto een week in de garage gehad om een nieuwe koppakking te monteren.

Na ontvangst van mijn auto was de storing na 5 minuten weer terug, zucht…

Vanmorgen weer naar de garage, ik vraag mij af of ze de oorzaak wel kunnen vinden.

Ik wordt er een beetje moedeloos van.

De auto zit nog in de garantie.

Iemand tips wat het kan zijn of hoe te handelen verder ivm de garantie?

Wat zijn mijn rechten?

Bedankt voor reacties.

C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.

Profiel  
 
bjollie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-04-2007

Gepost: 29 september 2008 01:13 PM
  [ # 1 ]

Dank je.

Ik heb het gelezen.
Ook in een ander topic wordt melding gedaan van het vervangen van een sensor/lambda sonde en iets met de toevoerleiding. Dit heb ik ook doorgebeld naar mijn garage.

Meer tips zijn welkom

C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 29 september 2008 01:28 PM
  [ # 2 ]

Ik heb exact dezelfde storingsmeldingen gehad bij km. stand 9.900. Ik merkte echter verder niets aan de motor. Auto aan de kant gezet, motor en contact uit en opnieuw gestart. Melding “storing emissie-systeem” bleef staan, overige meldingen verdwenen.
Dealer kon toen niets vinden, behalve een lpg-leiding die een te scherpe knik vertoonde waardoor de motor ahw afgeknepen werd. Leiding iets verlegd. Storingsmeldingen zijn niet meer voorgekomen.
Vorige week (km.stand 20.000) kreeg ik opnieuw de melding “storing emissiesysteem”, nadat ik de buurman met z’n Renault Espace Laughing  starthulp had gegeven. Na twee dagen verdween de melding automatisch. Ben hiervoor niet meer naar de dealer geweest.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
bjollie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-04-2007

Gepost: 02 oktober 2008 04:54 PM
  [ # 3 ]

Update:

Nadat de garage, op advies van Citroen Nederland, 3 nieuwe bougies er in gezet heeft, blijft de storing weg. Ik heb er nu 3 dagen mee gereden.

Even afwachten….

C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook