Hallo allemaal,
Dit weekend mijn 2.0i ingeruild voor een 3.0 V6 Exclusive en dat leek me een goede reden om na een aantal weken rondneuzen ook maar eens de knoppenplank te pakken. Over een week of 2 zal de V6 regelmatig in de omgeving van Arnhem te bewonderen zijn maar voor het zover is moet ik (onder andere) ook nog een verzekering regelen.
Mijn vraag is dan ook of (en zo ja welke) er een maatschappij is die de XM als klassieker wil verzekeren en wat wijs is om te doen (WA - WA casco of All Risk), Graag jullie mening hierover.
Vroemmmmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Yep, citroklassiek.nl
welkom trouwens
gompy58 schreef:Yep, citroklassiek.nl
welkom trouwens
Alleen als de XM 15 jaar of ouder is kan ze worden verzekerd als youngtimer.
Dan mag je mij ff uitleggen waarom mijn xm uit 94 all risk is verzekerd bij deze club..

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Emerpark is ook nog een optie, moet je wel lid worden van ccnl natuurlijk.
Verder welkom en gefeliciteerd met je mooie XM (plaatjesfotosplaatjesfotosplaatjesfotos)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
De mijne is ook verzekerd bij citroklassiek en komt uit ‘98. Mij vertelde ze dat elke xm hetzelfde kost. Onafhankelijk van bouwjaar of uitvoering. Het gaat dan wel om een gewone wa, all risk zou anders kunnen zijn. Emerpark hanteert wel 14 jaar en ouder. Daar zou ik opeens 850 euro moeten gaan betalen. Nu ben ik met 250 euro klaar.
Succes en welkom!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
550 all risk met taxatie waarde van 3k
Iedereen bedankt voor de input, de prijzen die citroklassiek en emerpark hanteren zijn grofweg gelijk aan wat ik bij mijn eigen maatschappij betaal (met een leuke no-claim, ze missen me altijd op een haar ....). Verder als een WA verzekering wil ik eigenlijk niet gaan omdat mijn ervaring is dat verzekeraars altijd zeer behulpzaam en aardig zijn als het gaat om het afsluiten van een verzekering en het betalen van de premie maar zelden thuis zijn als het gaat om uitbetalen.
@ Mechuccio als ik de dame in bezit heb zal ik wat leuke plaatjes schieten en die hier posten (bezwaar als er meer als een dame op staat ???)
@ Gompy 550 all risk is 300 meer als WA voor een dame van 3k lijkt me dat economisch niet verantwoord, die centjes kun je beter op een spaarbankboekje zetten.
Vroemmmmm
Nog 8 nachtjes slapen
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
300 euro meer dan een wa…. kan zijn maar toen ik een maandje of wat terug mijn wagen smorgens zag met een schadelangs de zijkant was ik igg blij met de all risk.
Daarbij, wat koop ik voor die 300 euro ? niks noppes nada. Dan ben ik zuinig op mijn auto en een ander maakt schad ebij mij met als gevolg dat ik de lul ben…
maak ik een foutje… sneeeuw glijden enzo.. dan ben ik met een wa alles kwijt en dan koop je voor de bespaarde 300 euro net een taxi naar huis…