1 van de 34
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De Visa Cabrio van DJ Moqua
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 01:44 AM

Sja, ik moet er ook maar eens aan geloven. Al die mensen die zich afvragen waarom er een percentage in mijn onderschrift staat en misschien ook wel waarom er twee Visa’s cabrio in mijn lijstje staan.

Het verhaal (ik ga proberen in het kort, maar kan niets garanderen Wink ):

Mijn eerste auto was een Visa Cabrio (die inmiddels gesloopte). Mijn doel was om die weer op de weg te krijgen. In de zoektocht naar onderdelen en/of een donor kwam ik een andere Cabrio tegen, die veel beter bleek te zijn. Het hele verhaal omgedraaid: het ‘origineel’ (mijn eerst auto) slopen en de aanvankelijke donor opknappen.
Een aantal dingen aangeschaft, maar ik zat eigenlijk steeds met het probleem dat de wil er wel was, maar de centen niet. Nu heb ik afgesproken een x bedrag bij elkaar te sparen zodat in een keer alle benodigde materiaal aangeschaft kan worden en de arbeidsuren (vriendenprijs) betaald worden. Dat hele bedrag is eenvoudig in procenten op te delen en in mijn onderschrift kun je dus zien hoe ver ik al ben.


Het bedrag ben ik aan het sparen in een fysieke spaarpot. Bewust niet op een rekening, want ik ken mezelf een beetje. De betreffende spaarpot heb ik van mijn broertje als verjaarscadeau gekregen:

Mijn oorspronkelijke Visa Cabrio was deze zilvergrijze:

Hier gesitueerd op een parkeerplaats naast de vouwwagen die ik toen had en daar neer had gezet omdat we na een avondje stappen met de klas niet voldoende slaapplaatsen zouden hebben.


Toen was hij al geschorst wegens een gefaalde keuring (roest).


Hij was echter behoorlijk rot:

Dit was nog redelijk oppervlakkig, hoewel er al wel een aantal dingetje in gelast waren.



Dit was een stuk verrotter. In beide binnenschermen zaten behoorlijke roestgaten

In augustus 2007 ben ik met mijn toenmalige (en dus inmiddels ex) schoonvader in Groningen een andere Visa Cabrio op gaan halen.

Die was, zoals eerder al geschreven, beter dan degene die ik al had (en die al een paar jaar stond te roesten). Die is dan ook na het strippen van de bruikbare onderdelen afgevoerd.

Niet zo veel meer van over.

 


Nu alvast wat foto’s van wat er al aan de andere Cabrio is gedaan:


Interieur eruit halen



Dak eraf. Zoals je kan zien is de achterruit niet meer zo goed en ook de rest is gescheurd. Gelukkig had ik nog een vrij goed dak met alleen een droogtescheurtje in de achterruit, dus daar is wel overheen te komen. In de groene overall overigens een ex van me. Die wilde ook graag wat doen. Om de een of andere reden heb ik tot nu toe al mijn vriendinnetjes meegenomen daarheen. Daar moet ik maar eens mee stoppen eigenlijk ...

 


Kijk, roestvrije binnenschermen! En een 14 TRS blok die er al in lag toen ik hem kocht. Nu heb ik dus een BX 14 blok over die ik jaren geleden al eens aangeschaft had.



Zonder ruiten, zonder deuren, zonder dak, maar met een Peter die het helemaal ziet zitten.  Very Happy

 


Beetje roest wegslijpen.


Stukje BX kaalschuren.


Stukje BX in de Visa lassen (waar het roest al weggeslepen was).


Het onbewerkte resultaat.

Ook in het andere gat zit een plaatje gelast en het geheel is gelijk overgespoten met tectiel, zodat het in ieder geval beschermd is.

 

Het grootste deel van de komende kosten gaat hem zitten in het aanschaffen van de verf (wit) met bijbehorend primer en dergelijke en in het volledig schuren van de auto. Het motorruim wordt niet gespoten, aangezien het veel meer tijd (en mij dus geld) kost om de motor helemaal uit te bouwen en weer in te bouwen.

Ik zit er over te denken om de stootstrips op de deuren achterwege te laten en op zoek te gaan naar GTi of Chrono sideskirts. Ik had op de andere Cabrio al een C15 neus (bumper met clignoteurs en schermverbreders aan de voorkant) en die komen hier ook weer op. En de voorspoiler (zoals op de bovenste foto’s te zien is) komt er weer op.
Verder ben ik ook nog aan het nadenken over wel of niet maken van een luchthapper op de motorkap en het zoeken naar en aanschaffen van ronde koplampen.

Ik heb hier ook al een setje Chrono velgen liggen, maar dit wil ik eigenlijk eerst op laten knappen (stralen en poedercoaten). Tot die tijd wil ik de Cabrio op de velgen van de oude Cabrio zetten: verbrede zwarte 14S velgen (hieronder te zien onder Pruttel, mijn dagelijks-vervoer-Visa, waar ze voor wel maar achter niet pasten).

Schoenmaat: 185/60/R13. Flinke jongens dus.


Oh ja, ik heb ook nog een setje sjonnielampjes liggen, die ik een plaatsje wil gaan geven. En het blokje krijgt naar alle waarschijnlijkheid een setje dubbele Weber carburateurs (waar dan eigenlijk een K&N open luchtfilter op zou moeten, waardoor een luchthapper misschien wel noodzakelijk wordt).

 

Hou vooral de teller in de gaten. Op mijn bankrekening is al 100% aanwezig, alleen ik wil wel een beetje speling overhouden voor de dagelijkse boodschappen enzo. Maar ik voorspel dat er binnen nu en een maand wel een foto-update plaats zal vinden.


Groet, Peter!

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 03 oktober 2008 01:59 AM
  [ # 1 ]

Mooi Peter, goed bezig.


Houdt ons op de hoogte, veel foto’s.

Laughing

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 oktober 2008 02:07 AM
  [ # 2 ]

Leuk om deze foto’s te zien!!!
Je hebt er wel veel over verteld, maar nu heb ik er een beeld bij.

Jeroen

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 02:11 AM
  [ # 3 ]
toniclight schreef:

Leuk om deze foto’s te zien!!!
Je hebt er wel veel over verteld, maar nu heb ik er een beeld bij.

Jeroen

Hihi, en dan heb ik me nog ingehouden.  Laughing
Hoewel, bij jou thuis ben ik wel redelijk los gegaan met vertellen geloof ik.  Wink

Oh RonK: gebiedende wijs is zonder T: “Houd ons op de hoogte”.  Laughing

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 oktober 2008 02:24 AM
  [ # 4 ]

Tja een motor uitbouwen om de motorruimte te schilderen wie doet dat nu… Surprisedops:
 
Zorg er gewoon voor dat je daar geen ernstige plekken laat zitten zoals : onderaan de paravan de geplooide rand met het schutbord aan vast .

Ik volg dit project graag op. Very Happy

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 02:30 AM
  [ # 5 ]
paso schreef:

Tja een motor uitbouwen om de motorruimte te schilderen wie doet dat nu… Surprisedops:
Zorg er gewoon voor dat je daar geen ernstige plekken laat zitten zoals : onderaan de paravan de geplooide rand met het schutbord aan vast .

Ik volg dit project graag op. Very Happy

Mijn ‘mannetje’ weet daar alles vanaf en zorgt er wel voor dat dat helemaal goed komt. Hij heeft zelf een GT Spirit 330 (helemaal gerestaureerd), een Mille Pistes (leuk speelgoed Laughing ), een verrotte GTi (moet ooit nog eens iets mee gebeuren), een Trophée (moet ook nog gerestaureerd worden), een Peus 205 GTi voor dagelijks vervoer en zijn vrouw een Opel Astra.
Hij is overigens ook de ex-voorzitter van de inmiddels wijlen Visa SportClub en heeft voor een aantal leden daarvan in het verleden al Visa’s gerestaureerd. Ik geloof dat dit helemaal goed gaat komen.


En ja, verven in het motorruim ... ik ga er geen tuningshows mee rijden, dus voor mij hoeft alleen de buitenkant er strak uit te zien. En het moet mechanisch allemaal werken natuurlijk!

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 02:41 AM
  [ # 6 ]

Duidelijk Paso! Dat randje gaat helemaal goedkomen en daaronder zit als het goed is niets bij deze wagen. Dat was wel een van de afkeurpunten van de andere. Maar ik zal er nog eens een keer goed naar kijken als ik er weer ben.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 oktober 2008 02:44 AM
  [ # 7 ]

Grijs metallic vind ik best wel mooi eigenlijk voor een cabrio… Wink

Jeroen

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 03 oktober 2008 03:01 AM
  [ # 8 ]

Leuk om te zien Peter! Goed bezig!
Die C15 snuit geeft ‘m veel meer smoel, goed plan,  al ben ik niet zo weg van die bumperlip en sideskirts. Gti lampjes erin lijkt mij inderdaad ook erg mooi op een cabrio.

Goed punt van Paso, en let ook op je dorpels voordat je ‘m laat spuiten, klein roestplekje zichtbaar betekent een gapend gat in je binnendorpel…

succes!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 03 oktober 2008 10:57 AM
  [ # 9 ]

Lekker Peter! Je hebt een mooi vooruit zicht zo Wink

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 oktober 2008 11:03 AM
  [ # 10 ]

Om de een of andere reden heb ik tot nu toe al mijn vriendinnetjes meegenomen daarheen. Daar moet ik maar eens mee stoppen eigenlijk ...


Waarom? Je moet gewoon het juiste vriendinnetje gaan vinden.
Verder goed bezig. Doe zo voort!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 11:49 AM
  [ # 11 ]
C15GrandVolume schreef:

Leuk om te zien Peter! Goed bezig!
Die C15 snuit geeft ‘m veel meer smoel, goed plan,  al ben ik niet zo weg van die bumperlip en sideskirts. Gti lampjes erin lijkt mij inderdaad ook erg mooi op een cabrio.

Goed punt van Paso, en let ook op je dorpels voordat je ‘m laat spuiten, klein roestplekje zichtbaar betekent een gapend gat in je binnendorpel…

succes!

We hebben deze auto al helemaal nagekeken en geconstateerd dat de dorpels helemaal roestvrij zijn. Ik zal de volgende keer een uitgebreide fotoreportage maken. Insteek van de hele restauratie is ook dat hij helemaal roestvrij moet zijn.


Ik ben zelf wel weg van die bumperlip en sideskirts. ‘t Zijn allemaal originele Visa accesoires en hiermee “pimp” ik hem een beetje in de stijl van zijn tijd. Bovendien wordt het zo een unieke en originele auto waar er geen tweede van is.
En ik heb voor wit gekozen omdat ik dat meer vind passen bij de 1.4 met dubbele carburateurs. Maar aangezien er nog geen verf gekocht is, kan de kleur best nog veranderen. Mat zwart lijkt me ook wel leuk, of, inderdaad, toch weer zilvergrijs met viperstriping. Maar vooralsnog hou ik vast aan wit.  Laughing

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 oktober 2008 11:58 AM
  [ # 12 ]

Re: De Visa Cabrio van DJ Moqua

djmoqua schreef:

Nu heb ik dus een BX 14 blok over die ik jaren geleden al eens aangeschaft had.

Dat BX blok past toch niet in je visa… de steun van de hd-pomp die op het bx-blok zit gegoten maakt dat het blok niet op het subframe past….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 12:04 PM
  [ # 13 ]

Re: De Visa Cabrio van DJ Moqua

waterman771 schreef:
djmoqua schreef:

Nu heb ik dus een BX 14 blok over die ik jaren geleden al eens aangeschaft had.

Dat BX blok past toch niet in je visa… de steun van de hd-pomp die op het bx-blok zit gegoten maakt dat het blok niet op het subframe past….

Toch wel. ‘t Is een blok van een 88’er BX met 4-bak. Wat ik heb begrepen is dat het hele hd-systeem geen last zou moeten geven.

 

Hrm ... een Visa met hd, zou dat kunnen?  Rolling Eyes

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 oktober 2008 12:06 PM
  [ # 14 ]

Re: De Visa Cabrio van DJ Moqua

djmoqua schreef:
waterman771 schreef:
djmoqua schreef:

Nu heb ik dus een BX 14 blok over die ik jaren geleden al eens aangeschaft had.

Dat BX blok past toch niet in je visa… de steun van de hd-pomp die op het bx-blok zit gegoten maakt dat het blok niet op het subframe past….

Toch wel. ‘t Is een blok van een 88’er BX met 4-bak. Wat ik heb begrepen is dat het hele hd-systeem geen last zou moeten geven.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd Wink

 

Hrm ... een Visa met hd, zou dat kunnen?  Rolling Eyes

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 03 oktober 2008 12:10 PM
  [ # 15 ]
waterman771 schreef:

Ik heb het meerdere malen geprobeerd Wink

Ah, okee. Maar als puntje ooit bij paaltje komt, gok ik erop dat mijn mannetje er wel een oplossing voor heeft of weet te maken.  Laughing

Vooralsnog ligt er een prima 14TRS blok in die we er niet uit gaan halen.  Wink

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
 
1 van de 34
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook