Goedeavond citroen vrienden.
Ik heb een probleem met mijn xm v6
Als volgt de auto staat op laagste stand en ik kom nergens bij
Maar dat is het kleinste probleem,want wat is het probleem
De benzine pomp stond vast die heb ik kunnen repareren.
Als ik het contact aanzet komt er geen benzine bij de injectie rails.
Als ik dan de slang onder de achterbank los trek spuit het eruit.
Wat zou het probleem zijn.
Ps de start onderbreker is er als het goed is vanaf
Gaarne reacties












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Lijkt mij dat er aderverkalking is opgetreden…. tijd voor een baypass operatie
of in goed nederlands ..... een verstopping dus in je toevoer.
(ene dat ie laag staat en je nergens bij komt, dat verband snap ik niet helemaal, tenzij je een kabouter bent en je trapje niet weer kunt vinden, maarja kabouters horen in holletjes in het bos en niet in een grote mensen Xm
)

























Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
1 van de brandstofdrukregelaars? Spuit het er bij de aanvoerleiding van deze regelaars ook niet uit?
Groet,
L
dank alvast
Nee de aanvoerslangen blijven ook droog die rechtsreeks op het spuitstuk zitten
Heeft de Xm 1 benzinepomp? mijn idee was om anders even de retour slang als aanvoer te gebruiken dus ook de slangen op de pomp te wisselen en op de motor zou dit kunnen werken??





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Stuk slang buiten de auto om, direct op de pomp en de regelaar zetten, dan weet je zeker dat de brandstof bij de motor komt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
okee
waar zit de regelaar precies ?
Dat van die stuk slang is een goed idee





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
er zitten 2 regelaars onder de zwarte kap bovenop het blok.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

























Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
De aanvoerleiding daarvan kun je normaliter gewoon losschroeven.
Groet,
L









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heb je niet gewoon een verstopt brandstoffilter ? Deze zit niet bepaald op een fijne plaats en wordt nog weleens vergeten…..
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Heb je niet gewoon een verstopt brandstoffilter ? Deze zit niet bepaald op een fijne plaats en wordt nog weleens vergeten…..
Ja , want dan moet ut autootje omhoog
XM TCT Ambiance`94
ja dat zou goed kunnen
Het benzine filter is goed mogelijk maar ik kan er niet bij zonder de auto op hoogte te krijgen.
Ik wou daarom de hele boel omzeilen en de pomp direct op de aanvoer van de motor zetten.
Ik neem aan dat de grote slang de aanvoer is en de kleine de retour. :

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hallo fransman, is het nog gelukt met het omzeilen? Bij mijn 24v was het benzinefilter ook nog nooit vervangen, omdat je er zo moeilijk bijkomt zoals Simmetje ook aangaf. Mijn probleem was dat het filter vol zat en daardoor enorm arm liep (reed wel zuinig) en de motor werd te heet.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb dat filter gisteren vervangen, ik moest toch m’n uitlaat recht hangen…..En dan de kooi van het reserve-wiel eruit halen, hitteschild eraf, dan zit er nog een plaatje tegen geklemd en het geheel zit vast met een rubber band. De leidingen zitten vast met die prachtige klemmetjes.
Ik heb een uurtje heerlijk kunnen vloeken…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Willem schreef:Ik heb dat filter gisteren vervangen, ik moest toch m’n uitlaat recht hangen…..En dan de kooi van het reserve-wiel eruit halen, hitteschild eraf, dan zit er nog een plaatje tegen geklemd en het geheel zit vast met een rubber band. De leidingen zitten vast met die prachtige klemmetjes.
Ik heb een uurtje heerlijk kunnen vloeken…..
Klopt ook met mijn ervaring .....
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ik heb gisteren ook mijn benzinefilter vervangen. Wel wat geklooi. Gelukkig was het grote hitteschild al weg. Alleen nog even het kleine schildje verwijderen. Dat kleine schild terugplaatsen was wat lastig, maar uiteindelijk ook gelukt. Kwam nog best veel brandstof uit het filter…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Klopt, er bleef benzine uit lopen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002