1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Xm v6 24v 1993 geen benzine aanvoer
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 12 oktober 2008 09:52 PM

Goedeavond citroen vrienden.
Ik heb een probleem met mijn xm v6
Als volgt de auto staat op laagste stand en ik kom nergens bij
Maar dat is het kleinste probleem,want wat is het probleem
De benzine pomp stond vast die heb ik kunnen repareren.
Als ik het contact aanzet komt er geen benzine bij de injectie rails.
Als ik dan de slang onder de achterbank los trek spuit het eruit.
Wat zou het probleem zijn.
Ps de start onderbreker is er als het goed is vanaf
Gaarne reacties Laughing

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 01:13 AM
  [ # 1 ]

Lijkt mij dat er aderverkalking is opgetreden…. tijd voor een baypass operatie Confused  Confused

of in goed nederlands .....  een verstopping dus in je toevoer.


(ene dat ie laag staat en je nergens bij komt, dat verband snap ik niet helemaal, tenzij je een kabouter bent en je trapje niet weer kunt vinden, maarja kabouters horen in holletjes in het bos en niet in een grote mensen Xm Laughing  Laughing )

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 oktober 2008 04:39 AM
  [ # 2 ]

1 van de brandstofdrukregelaars? Spuit het er bij de aanvoerleiding van deze regelaars ook niet uit?

Groet,

L

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 13 oktober 2008 09:03 AM
  [ # 3 ]

dank alvast

Nee de aanvoerslangen blijven ook droog die rechtsreeks op het spuitstuk zitten
Heeft de Xm 1 benzinepomp? mijn idee was om anders even de retour slang als aanvoer te gebruiken dus ook de slangen op de pomp te wisselen en op de motor zou dit kunnen werken??

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 oktober 2008 11:10 AM
  [ # 4 ]

Stuk slang buiten de auto om, direct op de pomp en de regelaar zetten, dan weet je zeker dat de brandstof bij de motor komt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 13 oktober 2008 04:03 PM
  [ # 5 ]

okee

waar zit de regelaar precies ?

Dat van die stuk slang is een goed idee Smile

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 oktober 2008 06:17 PM
  [ # 6 ]

er zitten 2 regelaars onder de zwarte kap bovenop het blok.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 oktober 2008 06:45 PM
  [ # 7 ]

De aanvoerleiding daarvan kun je normaliter gewoon losschroeven.

Groet,

L

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 09:48 PM
  [ # 8 ]

Heb je niet gewoon een verstopt brandstoffilter ? Deze zit niet bepaald op een fijne plaats en wordt nog weleens vergeten…..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 oktober 2008 05:50 AM
  [ # 9 ]
Simmetje schreef:

Heb je niet gewoon een verstopt brandstoffilter ? Deze zit niet bepaald op een fijne plaats en wordt nog weleens vergeten…..

Ja , want dan moet ut autootje omhoog Very Happy

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 15 oktober 2008 11:36 AM
  [ # 10 ]

ja dat zou goed kunnen

Het benzine filter is goed mogelijk maar ik kan er niet bij zonder de auto op hoogte te krijgen.
Ik wou daarom de hele boel omzeilen en de pomp direct op de aanvoer van de motor zetten.
Ik neem aan dat de grote slang de aanvoer is en de kleine de retour. Confused:

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 oktober 2008 05:47 PM
  [ # 11 ]

Hallo fransman, is het nog gelukt met het omzeilen? Bij mijn 24v was het benzinefilter ook nog nooit vervangen, omdat je er zo moeilijk bijkomt zoals Simmetje ook aangaf. Mijn probleem was dat het filter vol zat en daardoor enorm arm liep (reed wel zuinig) en de motor werd te heet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 oktober 2008 06:55 PM
  [ # 12 ]

Ik heb dat filter gisteren vervangen, ik moest toch m’n uitlaat recht hangen…..En dan de kooi van het reserve-wiel eruit halen, hitteschild eraf, dan zit er nog een plaatje tegen geklemd en het geheel zit vast met een rubber band. De leidingen zitten vast met die prachtige klemmetjes.
Ik heb een uurtje heerlijk kunnen vloeken…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 oktober 2008 06:59 PM
  [ # 13 ]
Willem schreef:

Ik heb dat filter gisteren vervangen, ik moest toch m’n uitlaat recht hangen…..En dan de kooi van het reserve-wiel eruit halen, hitteschild eraf, dan zit er nog een plaatje tegen geklemd en het geheel zit vast met een rubber band. De leidingen zitten vast met die prachtige klemmetjes.
Ik heb een uurtje heerlijk kunnen vloeken…..

Klopt ook met mijn ervaring Rolling Eyes .....

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 19 oktober 2008 07:06 PM
  [ # 14 ]

Ik heb gisteren ook mijn benzinefilter vervangen. Wel wat geklooi. Gelukkig was het grote hitteschild al weg. Alleen nog even het kleine schildje verwijderen. Dat kleine schild terugplaatsen was wat lastig, maar uiteindelijk ook gelukt. Kwam nog best veel brandstof uit het filter…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 oktober 2008 12:12 AM
  [ # 15 ]

Klopt, er bleef benzine uit lopen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook