Portieren en hun scharnieren
son111
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 14 oktober 2008 08:56 PM

Beste mensen,

Deze winter wil ik mijn 2200 pallas van 76 laten spuiten. Ook de binnenkanten van de portieren. Dit is dan ook het moment om de alle portieren en spatschermen mooi strak te laten aansluiten op elkaar. De voorportieren kun je binnen redelijke marges kantelen/verhogen/verlagen ten opzichte van de aansluitende carrosseriedelen. Het probleem zit echter in de achterportieren. De bovenkant van het bovenste scharnier zit origineel vastgelast aan de middenstijl. Hier kun je dus niets veranderen. Toch wil ik graag de stand van beide achterportieren iets wijzigen om mooi in lijn te komen met voorportier en achterscherm.
Twee vragen:
Kan ik het maken om het bovenste scharnier gewoon los te slijpen van de middenstijl. Daarna de zaak afstellen en vervolgens weer vast te lassen? 
Is het zelfs te doen om het bovenste scharnier zelf zodanig te modificeren dat vastlassen niet meer nodig is?

Ik wil graag horen van mensen die hiermee ervaring hebben.

groet

rinus

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 oktober 2008 09:26 PM
  [ # 1 ]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn ervaring is, dat de deuren van de CX met een dermate marge zijn gemaakt, dat ze nooit netjes aan zullen sluiten. Tussen de voor- en achterdeur kan de kier bovenaan hetzelfde zijn als onderaan, maar in het midden is een groot gat. Om dit gat weg te werken zou je dus al een stuk aan de deur moeten lassen. Ik weet niet of dat te ver voor je gaat?
Om je moeite te besparen, probeer te rommelen met afstelplaatjes, net zolang tot je het beste resultaat hebt.

Profiel  

son111
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 14 oktober 2008 09:51 PM
  [ # 2 ]

portieren en hun scharnieren

lasklussen ga ik niet uit de weg. in het verleden heb ik vrijwel alles gelast; deuren verbreden, deurbakken, deurhuiden, longerons, bodems. Zels scharnieren van een DS heb ik verbreed (waarschijnlijk had die auto ooit een dreun gehad).
Het is echt mijn bedoeling om de plaatdelen van mijn CX volledig op elkaar aan te laten sluiten. dat moet m.i. mogelijk zijn. Ik wil dus graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het losslijpen van het bovenste achterscharnier.
rinus

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 oktober 2008 09:57 PM
  [ # 3 ]

Mijn lief is bezig met het in concours staat brengen van zijn auto, waarbij de naden tussen de deuren dus ook perfect moeten zijn. Hiertoe heeft hij de las niet losgemaakt. Alleen de naden opgevuld met laswormen en weer op maat gemaakt.

Dan krijg je dus zoiets:

Profiel  

bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 15 oktober 2008 11:52 AM
  [ # 4 ]

Jouw lief is leuk bezig! very good

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 oktober 2008 09:53 PM
  [ # 5 ]

Hij mag de mijne ook wel doen! Alleen gaat ze september 2009 als trouwauto fungeren, dus dat zal dan wel niet op tijd klaar zijn als ik dat zo bekijk Smile

Ik ga eens mijn licht opsteken bij een spuiter hier i/d buurt…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook