garagestmarien schreef:Het is bij beide ramen. Lijkt me erg toevallig als bij beide deuren de draadbreuk is ontstaan. Ik verdenk nog steeds het relais met misschien een slecht of vuil contact.
Zit dat in de buurt van dat witte zekeringskastje? Is zelf vervangen misschien een optie?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als het het relais is, zou dat, in originele toestand, de meest rechtse moeten zijn, net achter je accu, tegen de wielbak aan. Dus die het dichts bij het motorblok zit. Wissel er gewoon even eentje om en kijk wat er dan gebeurt. Als het dan wel gewoon werkt naar behoren, dan even een nieuw relais halen en klaar.
Oh en dat van die startmotor is ook een bekend probleem: als hij warm wordt functioneert hij niet meer. Noodoplossing: een bak koud water erover kieperen.
De juiste oplossing: vervangen of reviseren.
Ja, zal in de toekomst revisie/vervanging moeten overwegen.. bak koud water lijkt me tricky , wil de electra niet over het randje duwen met zo’n grap
Gefixed! Na wat gewroet aan de relais zonder succes ben ik toch maar weer ‘s gaan kijken naar mn zekeringenkastje. Die waren nog steeds allemaal in goede orde maar dit keer viel me op dat een van de klemmetjes niet oplijnde met de rest.. Bleek dat dit klemmetje ook geen contact maakte met de zekering.. ops:. Losgetrild ofzo..
Effe teruggeduwd,zekering er weer in en ja hoor..de ramen doen het weer! Bedankt iedereen in ieder geval voor ‘t meedenken!