1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
parkeerlicht
klapia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-2008

Gepost: 20 oktober 2008 02:15 AM

Weet iemand hoe het parkeerlicht werkt op een C4 GP ambiance

klapia

Profiel  
 
leaser
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 20 oktober 2008 03:17 AM
  [ # 1 ]

Handleiding pagina 22: De parkeerverlichting attendeert andere weggebruikers op uw geparkeerde auto. Deze verlichting wordt vlak na het uitzetten van het contact geactiveerd met behulp van de richtingaanwijzerschakelaar, zodat het parkeerlicht voor en achter aan de geselecteerde kant wordt ingeschakeld. Een geluidssignaal en het kort branden van het controlelampje van de richtingaanwijzers bevestigen dat de functie is ingeschakeld.

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  
 
klapia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-2008

Gepost: 21 oktober 2008 01:26 AM
  [ # 2 ]

Dat klopt.
Echter het werkt bij mij niet. Graag info of het bij anderen wel werkt. In dat geval maar eens een bezoek aan de dealer.

klapia

Profiel  
 
kurt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 06-09-2006

Gepost: 21 oktober 2008 09:41 PM
  [ # 3 ]

het parkeerlicht werkt enkel bij wagens met automatische koplichten, geloof ik Rolling Eyes

Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !

Profiel  
 
leaser
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 22 oktober 2008 08:12 PM
  [ # 4 ]

Vandaag even lopen experimenteren; ook ik krijg het niet werkend. Ook niet met automatische verlichting, maar wellicht dat dit pas werkt als het donker is. Dat laat ik vanavond nog weten.

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 oktober 2008 09:57 PM
  [ # 5 ]
leaser schreef:

Vandaag even lopen experimenteren; ook ik krijg het niet werkend. Ook niet met automatische verlichting, maar wellicht dat dit pas werkt als het donker is. Dat laat ik vanavond nog weten.

Idd werkt alleen in het donker, van zodra het licht zou aanspringen werkt ook de parkeerverlcihting.
Gewoon bij het stilleggen van de motor de hendel van de richtingaanwijzer in de gewenste richting zetten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
klapia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-2008

Gepost: 23 oktober 2008 03:35 AM
  [ # 6 ]

Net geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar.
Ik welke stand heb je de lichtschakelaar staan?
Na het uitzetten van het contact richtingaanwijzer naar beneden (of naar boven) de auto uit en afsluiten, dan zou die het toch moeten doen.

klapia

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 23 oktober 2008 12:08 PM
  [ # 7 ]
picassoke schreef:
leaser schreef:

Vandaag even lopen experimenteren; ook ik krijg het niet werkend. Ook niet met automatische verlichting, maar wellicht dat dit pas werkt als het donker is. Dat laat ik vanavond nog weten.

Idd werkt alleen in het donker, van zodra het licht zou aanspringen werkt ook de parkeerverlcihting.
Gewoon bij het stilleggen van de motor de hendel van de richtingaanwijzer in de gewenste richting zetten.

Vreemd, ik heb eens voorgehad dat ik op klaarlichte dag mijn wagen terugvond met de parkeerlichten aan (per ongeluk de hendel van de richtingaanwijzer geraakt bij het uitstappen). Bij mij gaat het licht blijkbaar altijd aan, onafhankelijk van het feit of het klaar of donker is buiten.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 23 oktober 2008 12:11 PM
  [ # 8 ]
klapia schreef:

Net geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar.
Ik welke stand heb je de lichtschakelaar staan?
Na het uitzetten van het contact richtingaanwijzer naar beneden (of naar boven) de auto uit en afsluiten, dan zou die het toch moeten doen.

Zou me niet verbazen indien dit kan geactiveerd worden door de dealer. Bij mijn vorige wagen (Xsara Picasso) moesten volgens de handleiding bvb. de deuren ook vanzelf sluiten wanneer je deze met de afstandsbediening had losgemaakt en geen enkele deur had geopend) ; dit was ook een instelling die bij mij niet geactiveerd was.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 oktober 2008 12:55 PM
  [ # 9 ]
C4sohier schreef:
picassoke schreef:
leaser schreef:

Vandaag even lopen experimenteren; ook ik krijg het niet werkend. Ook niet met automatische verlichting, maar wellicht dat dit pas werkt als het donker is. Dat laat ik vanavond nog weten.

Idd werkt alleen in het donker, van zodra het licht zou aanspringen werkt ook de parkeerverlcihting.
Gewoon bij het stilleggen van de motor de hendel van de richtingaanwijzer in de gewenste richting zetten.

Vreemd, ik heb eens voorgehad dat ik op klaarlichte dag mijn wagen terugvond met de parkeerlichten aan (per ongeluk de hendel van de richtingaanwijzer geraakt bij het uitstappen). Bij mij gaat het licht blijkbaar altijd aan, onafhankelijk van het feit of het klaar of donker is buiten.

Ik heb het zonet eens getest, bij mij werkt het dus niet.
Als het donker wordt dan hoor je een piep, als je de richtingaanwijzer in een stand zet, en dan branden de lichten, als je dit doet overdag dan zie gebeurt er niets.
Mss afhankelijk van de uitvoering? Al zou me dit sterk verwonderen want een lichtsensor op een exclusive of SX is net hetzelfde denk ik.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 23 oktober 2008 04:39 PM
  [ # 10 ]
picassoke schreef:
C4sohier schreef:
picassoke schreef:
leaser schreef:

Vandaag even lopen experimenteren; ook ik krijg het niet werkend. Ook niet met automatische verlichting, maar wellicht dat dit pas werkt als het donker is. Dat laat ik vanavond nog weten.

Idd werkt alleen in het donker, van zodra het licht zou aanspringen werkt ook de parkeerverlcihting.
Gewoon bij het stilleggen van de motor de hendel van de richtingaanwijzer in de gewenste richting zetten.

Vreemd, ik heb eens voorgehad dat ik op klaarlichte dag mijn wagen terugvond met de parkeerlichten aan (per ongeluk de hendel van de richtingaanwijzer geraakt bij het uitstappen). Bij mij gaat het licht blijkbaar altijd aan, onafhankelijk van het feit of het klaar of donker is buiten.

Ik heb het zonet eens getest, bij mij werkt het dus niet.
Als het donker wordt dan hoor je een piep, als je de richtingaanwijzer in een stand zet, en dan branden de lichten, als je dit doet overdag dan zie gebeurt er niets.
Mss afhankelijk van de uitvoering? Al zou me dit sterk verwonderen want een lichtsensor op een exclusive of SX is net hetzelfde denk ik.

Hier een SX. Daarnet nog eens getest : linker richtingaanwijzer aanzetten als de motor uit staat—> je hoort een waarschuwingssignaal en linker voor- en achterlicht gaan branden. Idem voor rechts.
Misschien dat de licht/donker feature enkel voorbehouden is voor de Exclusive ?

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 24 oktober 2008 12:38 PM
  [ # 11 ]

Hier dan ervaring met een exclusive maar het werkt bij mij ook niet.
Maakt niet uit hoe ik het instel, dag of nacht, hij doet het niet.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 24 oktober 2008 07:14 PM
  [ # 12 ]
Vader schreef:

Hier dan ervaring met een exclusive maar het werkt bij mij ook niet.
Maakt niet uit hoe ik het instel, dag of nacht, hij doet het niet.

Weer zo’n voorbeeld van willekeur, net zoals bij de fameuze lade onder de passagierszetel vooraan ?  Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 oktober 2008 06:20 PM
  [ # 13 ]

Bij mijn Ligne Business (obv een Ambiance) werkt het prima. Verlichting in auto-stand. motor afzetten, knipperlichthendel naar de gewenste kant, nu gaat op het stuur dit pijltje continue branden, daarna sleutel verwijderen. Na de ca. 30 sec. dat de verlichting nog na blijft branden gaat alles uit, op de parkeerverlichting na. prima systeempje!....  very good


Je zou toch zeggen dat dit dan bij allen zo zou moeten werken. Bij mijn berline bijvoorbeeld, ook met automatische verlichting, werkt het weer niet…. Rolling Eyes

Profiel  
 
leaser
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 27 oktober 2008 10:51 PM
  [ # 14 ]

Op verschillende manieren getest; werkt niet.  Mad Mad
De dealer mag het gaan uitzoeken..

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 28 oktober 2008 06:26 PM
  [ # 15 ]

Vreemd hoor. Bij mij werkt het perfect. Razz

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook