1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De winter komt er aan!
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 21 oktober 2008 01:37 AM

Beste C4 collega’s dit wordt het eerste jaar dat ik een winter mee ga maken met een picasso C4 .Of het een echte winter gaat worden zullen we nog moeten zien.  Exclamation Vraagje : Kan iemand mij vertellen wat zijn ervaring is met de electrisch draaibare buiten spiegels en automatische handrem in de winter maanden ivm vorst. Rolling Eyes
Uiteraard heb ik gelezen in het instructie boekje bij strenge vorst dat je de automatisch handrem kan uitschakelen! Maar ik denk dan meer aan Oosterijk/Zwitseland/France/Polen enz
Alvast bedankt voor je antwoord Arrow  Idea

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 01:40 AM
  [ # 1 ]

Geen problemen ondervonden maar de winter van 2008 was niet een koude winter. Kan je dus eigenlijk niet aangeven of er problemen ontstaan. FF afwachten

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 12:54 PM
  [ # 2 ]

Met spiegels geen problemen gehad tijdens vorig skiverlof. Elektrische handrem wel uitgeschakeld, net zoals ik dit vroeger deed met de manuele handrem.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 02:42 PM
  [ # 3 ]

Is de electrisch handrem uitschakelen bij een EB6V ook verstandig ? Het is toch zo dat de auto dan ontkoppeld staat ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 05:04 PM
  [ # 4 ]
hbeck schreef:

Is de electrisch handrem uitschakelen bij een EB6V ook verstandig ? Het is toch zo dat de auto dan ontkoppeld staat ?

Uiteraard altijd in versnelling zetten ... heb zelf manuele bak, maar neem aan dat er toch een mogelijkheid is om de EB6V in versnelling te zetten.

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 21 oktober 2008 05:24 PM
  [ # 5 ]

Een EB6V bak is niet in de ‘versnelling’ te zetten. Toen ik vorig jaar op wintersport ging heb ik deze vraag aan de dealer voorgelegd, omdat ik de auto niet een week op de (electronische) handrem wilde zetten.

De dealer gaf aan dat dit een hele legitieme vraag was en dat ze er nog nooit over nagedacht hadden. Ik heb mijn auto dan ook niet op de handrem gezet en de wielen gewoon met twee bakstenen geblokkeerd. Die lagen toevallig op de parkeerplaats…

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 05:26 PM
  [ # 6 ]

Dat kan inderdaad ook, voor mij was het de reden gewoon de handrem te gebruiken. Ik heb in dit forum nog niet gelezen dat het gebruiken van de handrem problemen kan opleveren.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 21 oktober 2008 07:21 PM
  [ # 7 ]

Waarom zou je daar problemen mee hebben.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 21 oktober 2008 07:29 PM
  [ # 8 ]
Grijzemuis schreef:

Waarom zou je daar problemen mee hebben.

Wat denk je van natte schijven en later vastgevroren remblokken?
Hééééél lastig los te krijgen zonder föhn, straalkachel of warm water….

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 08:23 PM
  [ # 9 ]
Jorikl schreef:

Een EB6V bak is niet in de ‘versnelling’ te zetten. Toen ik vorig jaar op wintersport ging heb ik deze vraag aan de dealer voorgelegd, omdat ik de auto niet een week op de (electronische) handrem wilde zetten.

De dealer gaf aan dat dit een hele legitieme vraag was en dat ze er nog nooit over nagedacht hadden. Ik heb mijn auto dan ook niet op de handrem gezet en de wielen gewoon met twee bakstenen geblokkeerd. Die lagen toevallig op de parkeerplaats…

Je hebt in het gereedschapssetje ook nog 2 wigjes zitten waarmee je de wielen kan blokkeren.
Al bij al toch zeer omslachtig…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 08:36 PM
  [ # 10 ]
Jorikl schreef:

Een EB6V bak is niet in de ‘versnelling’ te zetten. Toen ik vorig jaar op wintersport ging heb ik deze vraag aan de dealer voorgelegd, omdat ik de auto niet een week op de (electronische) handrem wilde zetten.

De dealer gaf aan dat dit een hele legitieme vraag was en dat ze er nog nooit over nagedacht hadden. Ik heb mijn auto dan ook niet op de handrem gezet en de wielen gewoon met twee bakstenen geblokkeerd. Die lagen toevallig op de parkeerplaats…


Ik dacht van wel, gewoon te hendel in A of M laten staan.
Want bvb als je hem in N hebt staan, en de motor draait niet, en je zet hem vervolgens in A ofM dan hoor je een duidelijke klak, wat er op wijst dat de bak in versnelling is gezet.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 08:43 PM
  [ # 11 ]
picassoke schreef:

Ik dacht van wel, gewoon te hendel in A of M laten staan.
Want bvb als je hem in N hebt staan, en de motor draait niet, en je zet hem vervolgens in A ofM dan hoor je een duidelijke klak, wat er op wijst dat de bak in versnelling is gezet.

Is trouwens zeer makkelijk uit te testen : in A of M zetten, motor af, handrem manueel lossen en even de wagen proberen te duwen Wink

Ik ben benieuwd !

De vraag is wel of de ‘klak’ wel gezond is voor de bak ?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 11:40 PM
  [ # 12 ]

Die klak is er altijd, alleen met de motor draaiende hoor je het niet altijd even duidelijk.

Maar algemeen gezien heb ik wel men vragen over de levensduur van de bak Confused

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 23 oktober 2008 10:17 AM
  [ # 13 ]
C4sohier schreef:
picassoke schreef:

Ik dacht van wel, gewoon te hendel in A of M laten staan.
Want bvb als je hem in N hebt staan, en de motor draait niet, en je zet hem vervolgens in A ofM dan hoor je een duidelijke klak, wat er op wijst dat de bak in versnelling is gezet.

Is trouwens zeer makkelijk uit te testen : in A of M zetten, motor af, handrem manueel lossen en even de wagen proberen te duwen Wink

Ik ben benieuwd !

De vraag is wel of de ‘klak’ wel gezond is voor de bak ?

Ik heb het gisteren eens uitgeprobeerd. Het lukte, mij althans, niet. Als ik de dame van de handrem afhaalde en de contactsleutel verwijderde, begon ze hevig te piepen. Ook verscheen een melding in beeld dat de handrem los was. Ook het in A, M of R zetten haalde niets uit.
Ben dus bang dat er van de winter weleens problemen zouden kunnen ontstaan. En om nu stenen o.i.d voor of achter de wielen te gaan leggen lijkt me meer iets voor een slapstickfilm.

Ik zal één dezer dagen eens bij mijn dealer langsgaan en het daar eens voorleggen. Of iemand hier zou een idee moeten hebben.

En wat de “klak” betreft. Bij mij klakt gelukkig niets.

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2008 11:25 AM
  [ # 14 ]
picassoke schreef:

Maar algemeen gezien heb ik wel men vragen over de levensduur van de bak Confused

Zijn er ook dingen aan jouw auto waar je je geen vragen bij stelt?  Shocked

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 23 oktober 2008 12:05 PM
  [ # 15 ]
Segerfan schreef:

quote]
Ik heb het gisteren eens uitgeprobeerd. Het lukte, mij althans, niet. Als ik de dame van de handrem afhaalde en de contactsleutel verwijderde, begon ze hevig te piepen. Ook verscheen een melding in beeld dat de handrem los was. Ook het in A, M of R zetten haalde niets uit.
Ben dus bang dat er van de winter weleens problemen zouden kunnen ontstaan. En om nu stenen o.i.d voor of achter de wielen te gaan leggen lijkt me meer iets voor een slapstickfilm.

Ik zal één dezer dagen eens bij mijn dealer langsgaan en het daar eens voorleggen. Of iemand hier zou een idee moeten hebben.

Niet helemaal duidelijk uit bovenstaande, maar heb je de bak in bvb. R gezet voor je de motor uitschakelde en dan pas de handrem losgemaakt ?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook