3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
bijgeluid abnormaal of niet?
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 25 november 2008 05:17 PM
  [ # 31 ]
yves_c4 schreef:

verleden week langsgeweest bij mijn garagist, mijn probleem van het lawaai wordt veroorzaakt door de remblokken, en idd. wanneer het geluid op treedt ,  gewoon met de linkervoet lichtjes op het rempedaal drukken en het geluid verdwijnt,
dus niets om me zorgen te maken.
Yves

Ik kan enkel zeggen dat ‘Jorikl’ precies beschrijft wat hier ook is, en eveneens kunnen ze niks direct aanwijzen, komt van vooraan, of het nu van links of midden komt, is moeilijk te zeggen, ik heb nog niet op de passagiersstoel(en) gezeten en het geluid een richting proberen te geven, enkel vanaf de bestuurderszijde en dan lijkt het van voor te komen, maar kan middenvoor als ook links zijn , rechts hoor je in principe wel denk ik.

Het zijn niet de remblokken, het geluid verdwijnt niet met even te remmen, ‘t is te zeggen, het vermindert dan omdat je trager gaat rijden, maar als je terug 120 rijdt is het volledig terug, wat je ook doet, remmen, gas terug nemen en terug op gas, harder rijden en terug naar 120 laten vallen, al dan niet met remmen, het geluid is er altijd en bij eenzelfde snelheid altijd in eenzelfde volume, ik heb de indruk dat zelfs sterker aanwezig is als het kouder buiten is, en als de motor warm is, met koude motor lijkt het bijgeluid minder sterk te klinken, maar dat kan ook liggen aan de motor die meer geluid maakt dan, het geluid maakt toch wel wat kabaal, mijn vrouw wil dat de radio op 5 staat, op volume van 4 voor radio komt motor-,rol- en bijgeluid op het volumeniveau van de radio ongeveer bij gewone autostrade(geen fluisterasfalt)  (en ik bedoel bij normale toeren (120 in 6e).
Sinds kort heb ik zoals al bij een ander draadje vermeld, ook een brommend geluid bij 120, licht, niet hard, maar het was niet sinds het begin zover ik herinner, voorlopig vind ik het nog te laag om de garagist mee lastig te vallen, maar stijgen moet het toch niet, anders zullen ze toch de auto eens moeten nakijken om de oorzaken te vinden.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 08 december 2008 12:36 AM
  [ # 32 ]

vandaag 1500 a 2000 km na de eerste keer het bijgeluid te constateren, plots van de ene rit op de andere is het bijgeluid volledig weg, naar Turnhout (ritje Antwerpen Turnhout en terug) was het geluid ineens weg, bij terugkomst naar Antwerpen, begon het geluid weer halverwege, maar dit keer veel stiller, nauwelijks hoorbaar en enkel nog bij 120. Dus het is wel een pak beter nu, nog altijd niet volledig optimaal. Zover ik de boordcomputer mag geloven, is het verbruik ook plots 0.5 L minder, al kan dit mogelijk ook een beetje aan verkeer of wind liggen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook