kan iemand me misschien vertellen hoe de parkeerstand( van een 2400 automaat)werkt, of beter gezegd niet werkt, het zit nl. zo, bij het losdraaien van de steekasmoer stond de auto in de parkeerstand, echter hij blokkeerde desbetreffend voorwiel niet terwijl ik dacht dat dit wel zo zou moeten zijn, of is die weerstand te klein voor het losdraaien van zo,n moer(wat trouwens wel gelukt is ) of is er iets mis met het blokkeersysteem van de parkeerstand?
Moeten beide wielen op de grond staan om het blokkeer meganisme te laten werken?
Voor het losdraaien van de steekasmoer gebruik ik een custom made stalen pen die ik in de remschijf steek en achter de remklauw klem. Vergeet dan niet om een wielmoer in het huis te draaien omdat anders de schijf rond kan draaien en vervolgens dat kleine boutje afbreekt.
Niels
Kijk, dat weet ik bv. dus niet of blokkeermechanisme alleen werkt als beide wielen op de grond staan(of het dus misschien aan het diff. gekoppeld is of zo)zal het eens uitproberen,de moer is gewoon wel losgegaan, ben alleen benieuwd of de parkeerstand nog wel goed werkt, maar ga nog wel wat onderzoek doen.bedankt voor je tip. frits.
als zo’n aandrijasmoer goed vastzit kun je bij een niet automaat m ook door de handrem heen trekken. Dit ter info. Daarom steek ik altijd een schroevedraaier in de remschijf. Ik heb er pas 1 gemolt op die manier
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het blokkeermechanisme zit in de bak op de uitgaande as[pignonas], en niet op het differentieel. Bij opkrikken van één kant van de wagen kan de as vrij draaien in het differentieel.
Tibor