2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vraagje aan Xsara Picasso HDi 110 rijders
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 november 2008 10:13 PM
  [ # 16 ]

Het gaat hem niet om plankgas rijden, maar gewoon eens een goed stuk 150-160 rijden.

En ivm met dat afbeulen in 4e: ik ben er zeker van dat je motor meer afziet bij 70 in zen 5, dan in 70 in zen 4.
Te lage toeren zijn slecht, dat is ook wrs de basis dat je nu met die foutmelding zit.
Een diesel moet je zo rond de 2000 toeren houden, iets eronder mag, maar 1500 is eigl te laag in zo een hoge versnelling.
En in 4e draait de motor bij 70 ongeveer 1800 toeren, dus dat is ideaal. Ik zou pas naar 5e gaan vanaf 80-85 km/h

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 03 november 2008 10:45 PM
  [ # 17 ]

Zou er ergens een lijst of tabel zijn van die 1600’tjes zodat je exact weet op welke snelheid in welke versnelling, welke toeren de auto draait? huh

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 november 2008 11:06 PM
  [ # 18 ]

Ik veronderstel dat de verhoudingen iets langer gekozen zijn dan die van de C4 Picasso (ivm met een hoger gewicht van die laatste)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 06 november 2008 01:30 PM
  [ # 19 ]

Vandaag issie aan de Lexia gehangen, foutmelding werd uitgelezen en gewist.
Ik rij nu weer zonder gepiep. ‘ns benieuwd of dat ook zo gaat blijven.
Indien niet, gaat m’n dealer de klep alsnog vervangen bij het eerstvolgend onderhoud, afspraak werd gemaakt.

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 07 november 2008 01:35 AM
  [ # 20 ]

Pfff,  kwam net van m’n werk gereden, en ja hoor, het is weer van datte…
Hoop dat de problemen opgelost raken als de klep vervangen wordt….
Zou blijkbaar een veelvoorkomend probleem zijn volgens m’n dealer.

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 28 december 2008 12:02 AM
  [ # 21 ]

Bij mij hetzelfde:
Ik kreeg vorige week een foutmelding ivm de airbag rechts die zou uitgeschakeld zijn. Er brandt geen lampje van de airbags en naar het schijnt zou deze ondanks de foutmelding gewoon moeten marcheren.

Vandaag op de autosnelweg brandde een lampje (oranje “motortje”) en kwam de foutmelding: probleem motorsturing (of iets dergelijks, ‘k weet het niet meer precies). De wagen reed als normaal maar die foutmelding en dat lampje bleven verschijnen. Toevallig kwam ik enkele mensen tegen van de pechverhelpingsdienst en die zeiden dat ik mocht doorrijden naar huis (150 km verder). Na enkele keren te stoppen en te herstarten was het lampje weg.
Ik heb daarna het gaspedaal wat dieper ingedrukt teneinde eventuele roet in de filter eruit te laten komen.  Maar wie zegt dat het de roetfilter was?

Iemand die deze foutmelding al gehad heeft en mogelijk oplossingen kreeg?

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 17 februari 2009 08:10 PM
  [ # 22 ]

We zijn intussen weer een tijdje verder….. en na een software update is het probleem verholpen!!
Heb wel de indruk dat de boordcomputer sinds de update iets meer verbruik aangeeft dan voorheen….

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 17 februari 2009 08:57 PM
  [ # 23 ]
[egres] schreef:

We zijn intussen weer een tijdje verder….. en na een software update is het probleem verholpen!!
Heb wel de indruk dat de boordcomputer sinds de update iets meer verbruik aangeeft dan voorheen….

Ga dat ook eens overwegen. Momenteel krijg ik af en toe een ‘airbag storing’ maar volgens de garage is er geen probleem zolang het airbag lampje niet oplicht tijdens het rijden.
Voor de rest echt een zalige wagen!

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 17 februari 2009 09:07 PM
  [ # 24 ]

Goh,  zalige wagen?
Niettegenstaande de Xsara Picasso veel waar voor weinig geld is, en de auto me op de drie jaar dat ik ‘m heb (en 63000km) nog geen enkele moment in de steek gelaten heeft, vind ik het geen zalige wagen.
Maar dat is omdat ik van een Xantia zweefmobiel naar de Xsara Picasso gegaan ben denk’k.
De vering stoort me enorm aan de Picasso.
De brakke kwaliteit van de radio / luidsprekers.
De afwezigheid van een toerenteller….  het feit dat er snufjes opzitten die niet werken zoals ik wil, hiermee bedoel ik het feit dat de spiegels enkel manueel inklappen, niet bij het openen/sluiten van de portieren - dat de follow me home verlichting enkel werkt als je na het uitzetten van de lichten en contact aan de verlichtingshendel komt, de pieper van de parkeersensors die je zeer matig hoort piepen, de automatische ruitenwisser die je nadat je het contact afgezet hebt, terug uit en aan moet zetten eer ie werkt, ...  pfffff


En ook had ik het gevoel dat m’n Xantia beter en netter afgewerkt is,  m’n Picasso heeft een plastieken indruk, goedkoop….  en dat mag toch niet bij een ‘Exclusive’......


De auto is superzuinig, de motor is soepel en ik herhaal, hij is betrouwbaar. Daar houdt het voor mij echter op.

Heb zelfs het gevoel dat ik na deze Citroën niet opnieuw ga Citroën rijden….

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2009 09:13 PM
  [ # 25 ]

Hmmm.

Ik heb een picasso met;

Toerenteller
Goede speakers
Goede speakers
Navigatie
LM velgen (nu effe in de stalling)
Geen rammels
geen kraakjes

Mij hoor je niet, en ik ben ook uit een xantia gekomen Laughing

 

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 februari 2009 09:22 PM
  [ # 26 ]

Als je van een xantia naar een xsare picasso gaat zet je eigenlijk een stap terug.
Op comfort en weggedrag mss zelfs 2 stappen.
Want zo een xantia zal met zijn HP vering stukken beter rijden dan een picasso. Terwijl je ook een hogere auto hebt met een veel hoger zwaartepunt.
Dus ook daar is een stuggere vering nodig om de auto op het goede spoor te houden.

Speakers kan je makkelijk vervangen. Ik vind die van men C4P juist er goed klinken. Mij hoor je hierover niet klagen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 17 februari 2009 09:24 PM
  [ # 27 ]
Rene schreef:

Hmmm.

Ik heb een picasso met;

Toerenteller
Goede speakers
Goede speakers
Navigatie
LM velgen (nu effe in de stalling)
Geen rammels
geen kraakjes

Mij hoor je niet, en ik ben ook uit een xantia gekomen Laughing

Toerenteller is niet verkrijgbaar voor de Hdi 110.
Speakers die er inzitten zijn net als de radio betaald; als ik ze wil vervangen en een andere radio die ook op de display aangesloten is, kost me dit weer (veel) geld. (Speakers voor zijn al vervangen door Pioneers doch ze komen niet tot hun recht met de brakke radio, begin het te overwegen om ook de radio te vervangen)
Navigatie heb ik niet over gesproken, heb ik bij aankoop er niet bijgenomen omdat het aangeboden systeem te duur was voor een simpel pijltje, heb een Garmin op een Brodit steuntje, no complaints.
LM velgjes liggen er op (standaard op de Exclusive)

Nuja,  we zijn allemaal verschillend he…  en waarschijnlijk maar goed ook Wink

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2009 09:29 PM
  [ # 28 ]

Ik vind de vering ook echt wel meevallen hoor.
De Xantia had een goed veersysteem. (uitgeboord ook)

Maar het enige wat ik meemaak is als ik een drempel AF ga.
Dan voel je wel dat je de HP mist. Verder echt niet.

En wie heb er nou een display nodig voor zijn radio.
De display op mijn JVC is tien keer mooier als dat 1990 display van de picasso.

Smaken verschillen gelukkig. HP is me zeker niet heilig.
Ondanks dat de rit in de CX GTI turbo 2 zaaaaalig was.

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 februari 2009 10:06 PM
  [ # 29 ]

Ben van Xantia naar Picasso en nu C5 gegaan. Ik heb de c5 niet bewust gekozen voor de vering, de picasso veert niet slecht. C5 gekozen voornamelijk voor de ruimte en de beter kwaliteit van het dashboard. In de picasso is het allemaal wel erg plastic. Waar ik me echt aan ergerde was de goedkope plastic klep voor het dashboard kastje en de bestuurdersstoel die niet muurvast staat omdat ie kan kantelen voor de accu. Maakt allemaal een goedkope indruk voor een exclusive uitvoering. C5 voelt toch echt als een treetje hoger Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 18 februari 2009 12:30 AM
  [ # 30 ]
zandvoorta schreef:

Ben van Xantia naar Picasso en nu C5 gegaan. Ik heb de c5 niet bewust gekozen voor de vering, de picasso veert niet slecht. C5 gekozen voornamelijk voor de ruimte en de beter kwaliteit van het dashboard.

In de picasso is het allemaal wel erg plastic.
Waar ik me echt aan ergerde was de goedkope plastic klep
voor het dashboard kastje
en de bestuurdersstoel die niet muurvast staat
omdat ie kan kantelen voor de accu.
Maakt allemaal een goedkope indruk voor een exclusive uitvoering.

C5 voelt toch echt als een treetje hoger Very Happy


Oef, ik dacht dat ik de enige was….

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook