1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Benzine of Diesel
HOD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-10-2008

Gepost: 31 oktober 2008 10:57 PM

Binnen niet al te lange tijd mag ik een nieuwe auto gaan bestellen, en het moet vreemd lopen wil het geen Grand C4 Picasso gaan worden. Ik kijk er al erg naar uit. Nu heb ik tijdelijk een Opel Zafira, na een C5 is dat wel erg behelpen qua comfort.

Maar ik twijfel erg tussen de 2.0 HDI en de 2.0 16v, de bijtelling is voor de benzine natuurlijk iets lager. Daarintegen heeft de diesel een hoger koppel. Dat volgens mij prettig is met mijn caravan van 1300kg (beladen). Maar het vermogen is weer gelijk en ze scoren op CaravanTrekker.nl even goed met mijn caravan.

Zelf heb ik nu een lange tijd diesel gereden en vind dat erg prettig. LPG wil ik niet, want ik vind de actieradius wel erg laag worden.

Wat raden jullie aan?

Met een hartelijke groet,
Hans

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 oktober 2008 11:02 PM
  [ # 1 ]

Lease zei je? Ik neem aan dat je de brandstof niet zelf hoeft te betalen.

Dan zou ik in jouw geval voor benzine gaan. Dat hoge koppel van de diesel maken benzineauto’s in het algemeen makkelijk goed door op hogere toerentallen te draaien.

Misschien kun je de benzineversie zelfs wat leuker aankleden…

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 oktober 2008 11:26 PM
  [ # 2 ]

De 2.0 16v gaat eruit…

Gr Martijn

( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 oktober 2008 11:46 PM
  [ # 3 ]
Martijn de Ruijter schreef:

De 2.0 16v gaat eruit…

Gr Martijn

( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)

Er zal toch wel weer een vergelijkbare motor voor in de plaats komen? 1.6 thp ?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 31 oktober 2008 11:47 PM
  [ # 4 ]
Martijn de Ruijter schreef:

De 2.0 16v gaat eruit…

Gr Martijn

( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)

Ik heb een 2.0HDI, en het is toch wel erg aangenaam rijden. Altijd lage toeren (meestal schakelt de bak tussen 2000-2500 rpm) en dus ook rust.

Maar soms mis ik wel een de stilte van de benzine, want een diesel blijft een diesel, en ook al is de HDI erg beschaafd, toch hoor je nog steeds duidelijk wat voor type motor er onder de kap ligt. Dit oa door het rauwe dieselgeluid.
Het is gelukkig nog geen tdi, maar ik vind de motor toch nog vrij rouw klinken zeker boven de 2500 rpm

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 01 november 2008 01:40 AM
  [ # 5 ]

Eens een diesel altijd een diesel, rustige motor, stil, veel trekkracht en ik vind het zelf niet belangrijk of ik in 10 seconden of 12 seconden op de 100 zit. Wel vind ik het heel handig dat de actieradius lekker groot is, met deze hoge auto lukt het me om met één tank bijna 900 kilometer te rijden. Met zijn kleine zuje (407 SW) was 1100 kilometer zelfs haalbaar.

Dit is mijn 6e diesel en ze worden alleen maar beter.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 01 november 2008 04:07 PM
  [ # 6 ]
Martijn de Ruijter schreef:

De 2.0 16v gaat eruit…

Gr Martijn

Is er zelfs al uit Exclamation

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 november 2008 05:51 PM
  [ # 7 ]

HDI….op zeker.. Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7699
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 november 2008 07:25 PM
  [ # 8 ]

Ik zou ook voor de diesel gaan. De benzineversie moet gewoon teveel toeren draaien om vooruit te willen en komt daardoor een stuk nerveuzer op mij over. Het is natuurlijk een hele massa om in beweging te brengen.

Ik heb er maar kort mee gereden, ook voor het eerst in een EB6V, wellicht dat dat ook nog uitmaakt. Maar over het algemeen denk ik dat een koppelmotor lekkerder is.

Wellicht wordt het verhaal anders op het moment dat er een THP-motor geïntroduceerd wordt, die hebben namelijk ook erg veel koppel onderin, maar dan wel met het fijne toerenbereik van een benzine.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 01 november 2008 09:00 PM
  [ # 9 ]

De 1.6 THP benzine motoren hebben maar liefst een koppel van 240nm bij slechts 1400 toeren. Doen het hiermee vrijwel net zo goed als de 2.0 diesel (270 nm bij 2000 toeren).  Idea

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 november 2008 09:14 PM
  [ # 10 ]

240 Nm is gelijk aan de 1.6 HDiF.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7699
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 november 2008 09:18 PM
  [ # 11 ]

Klopt, maar de bakverhoudingen en met name eindreductie van een diesel t.o.v. een bezine zijn veel anders, waardoor je die twee eigenlijk niet kan vergelijken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 november 2008 09:23 PM
  [ # 12 ]

Zeker als je veel rijdt, waarbij je ook nog eens de nodige snelwegkilometers niet schuwt, dan kan je eigenlijk niet om een diesel heen. Dat rijdt echt zoveel comfortabeler… Wink

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 01 november 2008 09:38 PM
  [ # 13 ]

Ik vind de 1.6 THP een fantastische motor, hij sleurt de 1500kg zware GP in nog geen 11 seconden naar de 100. De top is maar lieft 204km. Ik hoop dat de EB6V dit bij kan houden. Laughing

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 november 2008 12:41 AM
  [ # 14 ]

Nee dat kan de 1.6 HDI niet bijhouden, ik heb het hem ook nog nooit gevraagd om het te proberen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 november 2008 12:56 AM
  [ # 15 ]

diesel…. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook