Ervaring gevraagd met flatblade wisserbladden xsara picasso
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 07 november 2008 02:52 PM

Hallo,

Ik heb met met beide xsara Picasso’s het probleem dat de ruit aan de passagierszijde erg bekrast raakt door de ruitewisser. Bij de Picasso uit 2000 is het al net matglas, precies op de drukpunten van het wisserblad.
Bij de Picasso uit 2005 begint het ook al.  Nu wil ik er fladblade bladen opzetten (bosch aerotwin), deze hebben m.i niet die drukpunten.
Heeft iemand ervaring met dit type blad.

vr.gr
Frans

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 07 november 2008 07:56 PM
  [ # 1 ]

Re: Ervaring gevraagd met flatblade wisserbladden xsara pica

rama schreef:

Hallo,

Ik heb met met beide xsara Picasso’s het probleem dat de ruit aan de passagierszijde erg bekrast raakt door de ruitewisser. Bij de Picasso uit 2000 is het al net matglas, precies op de drukpunten van het wisserblad.
Bij de Picasso uit 2005 begint het ook al.  Nu wil ik er fladblade bladen opzetten (bosch aerotwin), deze hebben m.i niet die drukpunten.
Heeft iemand ervaring met dit type blad.

vr.gr
Frans

Had hetzelfde probleem bij mijn Xsara Picasso : je zag concentrische krassen op de ruit, die inderdaad netjes overeenkwamen met de drukpunten zoals je beschrijft.
Ik had in de plaatselijke autoshop flatblades van Valeo gekocht (hadden er toen geen van Bosh die op de Xsara Picasso van bouwjaar 2000 pasten), tot grote tevredenheid (veel zachtere werking).
De flatblades verslijten natuurlijk ook, en jammer genoeg werden de Valeo’s niet meer verkocht ... maar na even zoeken vond ik in het rek welgeteld 2 flatblade wissers die pasten op de Picasso. Het ging om de laatste stuks, tegen een weggeefprijs, en ik heb geen moment getwijfeld !
(wel even opletten als je ze niet in set koopt : er is waarschijnlijk een verschil tussen linker en rechter wisserblad ; althans dat was zo bij de Valeo’s).

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 04 december 2008 04:49 PM
  [ # 2 ]

kun je deze ook zetten op een xsara picasso met gewone ruitenwissers zonder verdere veranderingen????? Confused:

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 04 december 2008 07:15 PM
  [ # 3 ]
johan20 schreef:

kun je deze ook zetten op een xsara picasso met gewone ruitenwissers zonder verdere veranderingen????? Confused:

Mijn Xsara Picasso had ook gewone ruitenwissers. Tegenwoordig bestaan er flatblade oplossingen voor vele wagens met gewone ruitenwissers. De connectie met de wisserarm is over het algemeen iets minder elegant dan wanneer er af fabriek flatblade wissers gemonteerd waren. Normaal gezien staat het duidelijk op de verpakking dat deze flatblades dienen ter vervanging van gewone ruitenwissers.

Ben trouwens toe aan nieuwe flatblades voor m’n GC4P, maar ik het ze nog niet gevonden in de autoshop.

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 20 januari 2009 04:54 PM
  [ # 4 ]

Vandaag flatblades ruitenwissers gekocht (bosch aerotwin), die aangepast zijn voor gewone ruitenwisserarmen van het vroegere model,deze passen perfect maar zijn heeeeeeeeeeeeel duur!(61€ bij auto 5)Het is wel een plezier,deze hoor je niet werken,heb trouwens ook al kleine krassen waar de drukpunten van de vorige waren.
Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook