Nieuwe afdeling: Motorisch / Versnellingsbak ??
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 12 november 2008 11:55 PM

Het valt mij regelmatig op dat vragen aangelegen motorisch of met versnellingsbak altijd in het topic van het auto model staat.

Zelf zou ik ook niet 123 weten, het is niet echt mechanisch of iets voor diversen algemeen.

Wat ik nu zie is dat er niet altijd even duidelijk gereageert word omdat niet iedereen alle automodel topics doorleest en dat er soms zelf soortgelijke topics parallel lopen.

Daar de motoren en versnellingsbakken van menig citroen vrijwel identiek zijn zou het niet een idee zijn om dit in een appart gedeelte te verzamelen onder : Motorisch / Versnellingsbak

Zo zou je voor bepaalde motoren dus ook vaste topics kunnen maken over kopwissellingen, hoe en koppelingsplaat te vervangen D riemen ed

Tis maar een idee….  Idea

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 november 2008 12:53 AM
  [ # 1 ]

Dat is juist mechanisch Wink

 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 november 2008 01:02 AM
  [ # 2 ]

Re: Nieuwe afdeling: Motorisch / Versnellingsbak ??

GoodOldDiesel schreef:

Daar de motoren en versnellingsbakken van menig citroen vrijwel identiek zijn zou het niet een idee zijn om dit in een appart gedeelte te verzamelen onder : Motorisch / Versnellingsbak

Ik kan je uit de praktijk melden dat in een evasion 1.9TD van 1995 slechts DRIE veschillende versnellingsbakken door elkaar gemonteerd werden . Crying or Very sad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 november 2008 01:15 AM
  [ # 3 ]
Rene van Maren schreef:

Dat is juist mechanisch Wink

Ja en de elektronica ellende van de motor is dan elektrisch….

Ik bedoel meer de basis van de bak is gelijk. Qwa koppelingsplaat en drukgroep ed…

Nogmaals tis maar een idee om het een en ander wat meer algemeen op een bult te vegen zodat het een algemeen iets is.

De term mechanisch is wel zeer ruim

Het voor de basis niet uit dat een diesel nu in een ZX of een BX of een Xantia ligt. Als deze uitvalt valt die uit…

Mijn idee ontstond uit de hulpvraag van iemand in de afdeling ZX.
Hier vroeg iemand hulp voor het vervangen van een koppaking van een 1800ZX en later of een xantia kop ook past.

Dit is dus totaal niet ZX specifiek, en hiermee word er een kleinere doelgroep bereikt…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 november 2008 12:14 PM
  [ # 4 ]

Ja daar valt wat voor te zeggen .

Bijvoorbeeld welke motoren in welke types allemaal zitten zou mischien wel interessant zijn .

Maar dan komt natuurlijk weer de vraag ; hoe betrouwbaar is deze info voor je gaat veralgemenen .

Ik kom terug op mijn versnellingbak van de Evasion , voor een vriend heel het land afgezocht , uitiendelijk één gekocht bij een sloperij hier in de buurt , naar Luik gevoerd en een week later terug moeten ophalen omdat het niet paste , en niet passend te maken was .... Surprisedops:

Gelukkig mocht ik hem terug geven , en heb mijn geld terug gehad . Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook