kathalisator?
CX GTi Turbo 2 - All Black








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
340.000, voor het blok net goed ingereden. Maar de bak, hoewel ijzersterk, die zou ik aan een duchtig onderzoek onderwerpen. K6 ,dat is meen ik een ongeregelde katalysator. Het is trouwens een 1988-er, dat klopt al vast niet in de advertentie.
Wat die km stand betreft, dat is puur afhankelijk hoe die bij elkaar zijn gereden. Een prestige verwacht ik wel op lange afstanden, dat zou goed zijn. Maar goed het is gewoon een ” ouwe bak” voor niet teveel geld, dus wat verwacht je? Kijk goed uit!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
dank, hoe zou jij zo’n bak aan een duchtig onderzoek onderwerpen ?








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Da’s dan weer een probleem. Wat je in ieder geval moet doen is kijken of er een goede onderhoudsgeschiedenis van bestaat. Dan zal je er mee moeten rijden. Zo’n ZF rijdt normaal gesproken soepeltjes hoewel de meningen hierover verschillen. Zolang het ding in ieder geval niet piepend en krakend en stotend en schokkend zijn werk doet. De achteruit komt er vaak wel met een klap in trouwens.
Trek de peilstok van de bak er uit en controleer visueel hoe de olie er uit ziet. Ruik er tevens aan of het verbrand ruikt. Ideaal is de olie roodachtig. Pikzwart betekent dat het lange tijd niet ververst is.
Automaat specialisten zeggen dat bij een XM, maar uberhaupt bij een automaat, een revisie bij 250.000km helemaal niet gek is. Een CX kan uit eigen ervaringruim over de 3 ton met die bak. Maar waar dat ophoudt?
Je kunt de bak natuurlijk laten reviseren, maar dat kost toch wel wat (+2000
schat ik zo)
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )