whiteshepard schreef:Lijkt logisch, maar dat is dus niet zo…
Ik heb een laatste XM break met een heupgordel middenachter.
En mijn ‘99 berline idem.
Dat dacht ik dus ook al. Mooi, dan weten we dat dus zeker.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Totaal aantal Berichten: 139
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
GoodOldDiesel schreef:ik zeg ook sommigen zien een citroen als wegwerp artikel. Vroeger de BX en nu de ZX. Duidelijk lezen
ops:
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
ghulst schreef:Als ik moet kiezen tussen hydrauliek of de veiligheid van mijn kinderen, dan is die keuze bij mij toch wel weer erg snel gemaakt.
Ik wil ook helemaal niet beweren dat je comfort voor veiligheid moet kiezen!!
Toen bij ons de tweede een broertje extra bij zich had, zaten wij met hetzelfde dilemma. De eis van mijn vrouw dat ze ten allen tijde bij de kinderen moest kunnen was ook meteen de oplossing; oudste voorin, duo list en bedrog achterin in de maxicosi met mamma tussenin. Toen ze alledrie in een gewoon stoeltje pasten heb ik een sjorband om de rugleuning gedaan als extra bevestiging van het middelste stoeltje. Inmiddels zitten ze allerdrie in een stoelverhoger. Oudste nog steeds voorin, tweeling achterin en mamma tussenin.
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
whiteshepard schreef:Ik wil ook helemaal niet beweren dat je comfort voor veiligheid moet kiezen!!
Toen bij ons de tweede een broertje extra bij zich had, zaten wij met hetzelfde dilemma. De eis van mijn vrouw dat ze ten allen tijde bij de kinderen moest kunnen was ook meteen de oplossing; oudste voorin, duo list en bedrog achterin in de maxicosi met mamma tussenin. Toen ze alledrie in een gewoon stoeltje pasten heb ik een sjorband om de rugleuning gedaan als extra bevestiging van het middelste stoeltje. Inmiddels zitten ze allerdrie in een stoelverhoger. Oudste nog steeds voorin, tweeling achterin en mamma tussenin.
LOL, mijn vrouw gaat echt niet achterin zitten. (En terecht, dat zou ik ook niet doen.) Maar dat is wel een oplossing.
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Raar mijn vrouw of ik net wie rijd zit altijd achterin. Dit om de kleine in maxi cosi aandacht te kunnen geven.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
ghulst schreef:LOL, mijn vrouw gaat echt niet achterin zitten. (En terecht, dat zou ik ook niet doen.) Maar dat is wel een oplossing.
Ik heb een vriend gehad die daar ook last van had, maar dat was een hormonale kwestie
“Pappa rijdt, mamma mag ernaast zitten en de kinderen zitten achterin en houden hun mond!”
Wat is er mis met de achterbank? Net als bij GoodOldDiesel zit bij ons degene die niet stuurt achterin bij de kinderen. Dat is een keuze die wij gemaakt hebben voor de veiligheid van onze kinderen!
Klein proefje; zet de kids op de achterbank, stap zelf allebei lekker voorin en probeer vervolgens binnenlangs bij je kinderen op de achterbank te komen. Rij nu de auto de sloot in en probeer het nog eens…
DAAROM zit er bij ons iemand achterin bij de kinderen, niet omdat het zo comfortabel zit…
whiteshepard schreef:ghulst schreef:LOL, mijn vrouw gaat echt niet achterin zitten. (En terecht, dat zou ik ook niet doen.) Maar dat is wel een oplossing.
Ik heb een vriend gehad die daar ook last van had, maar dat was een hormonale kwestie
“Pappa rijdt, mamma mag ernaast zitten en de kinderen zitten achterin en houden hun mond!”
Wat is er mis met de achterbank? Net als bij GoodOldDiesel zit bij ons degene die niet stuurt achterin bij de kinderen.
Klein proefje; zet de kids op de achterbank, stap zelf allebei lekker voorin en probeer vervolgens binnenlangs op de achterbank te komen. Rij nu de auto de sloot in en probeer het nog eens…
DAAROM zit er bij ons iemand achterin bij de kinderen, niet omdat het zo comfortabel zit…
LOL, van een hormonale kwestie is geen sprake. Mijn vrouw rijdt overigens meer in de -nog te kopen- XM of andere auto dan ik. Maar het zit wel beter voorin. Overigens hebben wij nog geen problemen gehad om de achterbank te bereiken vanaf de voorstoel. Dat betekent dat degene in de bijrijdesstoel de kinderen dus verzorgt.

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Succes met je gordel!
whiteshepard schreef:Succes met je gordel!
Dank je. Ik zit intussen aardig te twijfelen. Ik vind de XM heerlijk en ik heb van onze vorige break geweldig genoten, maar die extra gordel vind ik toch wel belangrijk. De keuze zal dan misschien toch gaan vallen op een Zweed…

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
ghulst schreef:
LOL, van een hormonale kwestie is geen sprake. Mijn vrouw rijdt overigens meer in de -nog te kopen- XM of andere auto dan ik. Maar het zit wel beter voorin. Overigens hebben wij nog geen problemen gehad om de achterbank te bereiken vanaf de voorstoel. Dat betekent dat degene in de bijrijdesstoel de kinderen dus verzorgt.
Daar kom ik weer als 850 rijder
Koop dan geen V70 of 850. Je zal er niet meer bijkomen. Je vrouw of jij zal wel merken dat je achterin zeer goed kan vermaken. Het lukt zelfs om een krant te lezen op de snelweg.
Ter illustratie als iemand voorin zit, die de passagiers stoel even iets naar voren trekt kun je achterin instappen en voor de kinderstoel langs lopen naar het midden.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Daar kom ik weer als 850 rijder
Koop dan geen V70 of 850. Je zal er niet meer bijkomen. Je vrouw of jij zal wel merken dat je achterin zeer goed kan vermaken. Het lukt zelfs om een krant te lezen op de snelweg.
Ter illustratie als iemand voorin zit, die de passagiers stoel even iets naar voren trekt kun je achterin instappen en voor de kinderstoel langs lopen naar het midden.
In de S70 die wij ook gehad hebben, had ik daar geen last van en konden we eigenlijk beter bij de achterbank dan in de XM break aangezien de afstand tussen de bank en de stoelen daar groter is.