14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Centraal navigatietopic NaviDrive RT4/RT5
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 25 mei 2009 11:13 PM
  [ # 196 ]

Vandaag meer gebeld via Bluetooth, het lijkt erop dat de kwaliteit niet veel verbeterd is t.o.v. de vorige release. Wellicht zou een andere microfoon (zwanehals ?) helpen ? Iemand die dat geprobeerd heeft ?

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  

edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 26 mei 2009 12:01 AM
  [ # 197 ]
alwins schreef:

Vandaag meer gebeld via Bluetooth, het lijkt erop dat de kwaliteit niet veel verbeterd is t.o.v. de vorige release. Wellicht zou een andere microfoon (zwanehals ?) helpen ? Iemand die dat geprobeerd heeft ?

IK heb precies hetzelfde ervaren, ik dacht eerst dat de kwaliteit redelijk goed was maar ook de update heeft niet geholpen.

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 26 mei 2009 02:14 AM
  [ # 198 ]

Flitspalen, Hoe?

Hoi allen,

Ik zal een boon zijn, maar kan iemand die het voor elkaar heeft een voor iedereen begrijpelijk stappenplannetje maken om de flitspaal info op de RT5 te krijgen?

Ik heb o.a. dit topic al een paar keer doorgelezen, maar kom er niet uit.
Iedereen praat over linkjes, downloads etc. maar ik kan ze niet vinden.

Heb er normaal geen probleem mee, maar deze schijnt niet te mogen…  Very Happy

Dus tips welke bestanden waar te downloaden, en hoe te installeren zijn welkom.

Hebben vast meer mensen iets aan dan ik alleen. Razz Surprisedops:

Bedankt voor de moeite.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  

ariec4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 26 mei 2009 03:23 AM
  [ # 199 ]

Bizar dat bij een dergelijk kostbaar apparaat de Bluetooth na de upgrade nog steeds niet goed werkt. Het feit dat het met een SIM kaart wel werkt geeft aan dat het niet aan de microfoon ligt.

Mijn dealer was er al bang voor dat de upgrade niet de oplossing zou brengen. De dealer heeft het bij mij opgelost door tijdelijk en kostenloos een Parrot Carkit in te bouwen. Dat werkt feilloos!

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 26 mei 2009 11:29 AM
  [ # 200 ]

Re: Flitspalen, Hoe?

macfocus schreef:

Hoi allen,

Ik zal een boon zijn, maar kan iemand die het voor elkaar heeft een voor iedereen begrijpelijk stappenplannetje maken om de flitspaal info op de RT5 te krijgen?

Wat ik heb begrepen is de voorwaarde dat je minimaal versie 8.10 nodig hebt van je RT4/RT5. Als eerste moet je   Alertbenelux downloaden en unzippen op een lege USB stick, danwel branden op een lege CD. Stick op de AUX aansluiten (of CD inserten) en de RT5 geeft een melding, OK klikken en daarna volgens mij nog een keer voor een reboot als de bestanden zijn gekopieerd. Vervolgens werkte het bij mij.

Het staat   hier uitgebreid beschreven.[/url]

Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 27 mei 2009 01:24 AM
  [ # 201 ]

Re: Flitspalen, Hoe?

alwins schreef:
macfocus schreef:

Hoi allen,

Wat ik heb begrepen is de voorwaarde dat je minimaal versie 8.10 nodig hebt van je RT4/RT5. Als eerste moet je   Alertbenelux downloaden en unzippen op een lege USB stick, danwel branden op een lege CD. Stick op de AUX aansluiten (of CD inserten) en de RT5 geeft een melding, OK klikken en daarna volgens mij nog een keer voor een reboot als de bestanden zijn gekopieerd. Vervolgens werkte het bij mij.

Het staat   hier uitgebreid beschreven.[/url]

Aha Heel erg bedankt Alwins!

Ze (NL + FR) staan erop. Te simpel voor woorden.

- Download   deze   zip
- pak hem uit
- zet de inhoud van de uitgepakt map op een lege (FAT geformateerde) UB stick (of brand het op een CD)
- Start je auto
- stop de USB stick of de CD erin
wacht even
- Antwoord op vraag 1 = nee
- Antwoord op vraag 2 = Ja
- Wacht tot normaal scherm weer verschijnt
- haal de USB stick/Cd eruit
- Hou de knop “Dark” lang ingedrukt, de RT5 reset zichzelf
- Ga naar “Navigatie”—>“Navigatiemogelijkheden” en doe daar iets met de optie “Risicozones”

Ook bij de POI’s heb ik geen extra opties.

Verder kom ik niet, ik lees op eurovan2 iets dat je met RTxmapeditor nog iets moet aanpassen, maar mijn frans is niet fantastisch…

Stukkie 1 in het frans

Bonjour,

Je viens d’installer la version décrite ci-dessus, sur mon navidrive RT5 version 8.10-D11. J’ai maintenant accès au menu “Parametrer les zones à risques”. J’ai patché ma carte france 2008/2009 en version 6.1 (ne devrait-elle pas passer en 6.2), mais les radars ne s’affichent pas. Est ce qu’il n’y a pas une manipulation particulière à faire?

Hier wordt volgens mij gevraagd of er nog een specifieke wijziging nodig is

En stukkie 2 in het frans

Sans doute car l’option n’est pas activée.

Dans RTxMapEditor, menu “Boîte à outils RTx” il y a une option “Affichage de l’icône radar -> RTX”
Ça génère un script sur la clé USB à exécuter.

Par contre cela ne fonctionne pas sur mon RT5, j’ai un message d’erreur.

Iets over een door RTxMap editor te genereren executable die je op een USB stick moet zetten?

Iemand nog goede ideëen of ervaringen?

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  

arnokroese
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 mei 2009 08:28 PM
  [ # 202 ]

Telefoon op mute?

Ik gebruik al een tijd een 2e sim-kaart om te bellen via de RT5, aangezien BT echt slecht werkt. Gelukkig werkt de 2e sim-kaart wel erg goed, maar ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de telefoon op mute kan krijgen. Ik bel regelmatig vanuit de auto in conference calls, waarbij het voor de andere deelnemers in de call erg vervelend is om mijn achtergrondruis steeds te moeten horen.
Wie kan mij helpen?

Citroën GC4P 1.6 THP Ligne Business EB6V

Profiel  

edkreuk
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2009 10:09 PM
  [ # 203 ]

Re: Telefoon op mute?

arnokroese schreef:

Ik gebruik al een tijd een 2e sim-kaart om te bellen via de RT5, aangezien BT echt slecht werkt. Gelukkig werkt de 2e sim-kaart wel erg goed, maar ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de telefoon op mute kan krijgen. Ik bel regelmatig vanuit de auto in conference calls, waarbij het voor de andere deelnemers in de call erg vervelend is om mijn achtergrondruis steeds te moeten horen.
Wie kan mij helpen?

Die optie bestaat volgens mij niet via een simkaart, wel heb ik deoptie van de week gezien toen ik via de BT module belde.

Profiel  

snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226

Gepost: 27 mei 2009 10:21 PM
  [ # 204 ]

Risicozones/fliuspalen

@macfocus

Ik vermoed dat er ergens 1 stap ontbreekt.

Check deze eens ;

Menu > Kaart > Gegevens van de kaart > Transport + mobiliteit.

Daar stonden eerst 5 opties en na update flitspalen nu 6.
Bij mij staat er een vinkje voor “risicozones”

ZIjn m.i. een soort POI die je niet ziet als je deze niet aanvinkt.

Hoop voor jou dat dit hem is….

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  

lekke stemband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 29 mei 2009 02:14 AM
  [ # 205 ]

Wie kan mij vertellen hoe een 2e sim kaart aan de praat moet krijgen.
Volgens het instructieboekje, sleutel in contact in stand S met de display uit. De sim kaart uit de telefoon in het systeem plaatsen om de gegevens over te zetten. Daarna weer eruit halen en dezelfde actie uitvoeren met de 2e sim kaart. Dit is hem dus niet. Zodra de sim kaart in het Navdrive systeem zit en de telefoon staat uit (voorkeur) of aan zonder bleutooth funtie ingeschakeld ben ik constant in gesprek.
Wie weet wat ik fout doe, heb inmiddels al een aardig tijdje aan het proberen geweest maar functioneren ho maar. Provider (Vodafone) zegt dat er ergens een vertrager actief is.
Wat te doen? RTFM is inmiddels al helemaal versleten van het lezen.

Alvast bedankt voor jullie reactie’s,

Verder een hele fijne auto, echt perfect.

Citroen GC4P, Icare, Business line met trekhaak.

Profiel  

snarf54
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 mei 2009 02:44 AM
  [ # 206 ]

Ik neem aan dat je bedoeling is om de adresboek die wellicht op je sim kaart staat in de navidrive te kopieren naar de vaste schijf van de navidrive.

Lukt dat wel ?

als dat gedaan is kan je de eerste sim er weer uit halen en zou ik deze in de telefoon doen en op offline zetten of flightmode.

Daarna de 2e sim plaatsen. Dan is de eerste in ieder geval niet meer in de lucht.

je hoeft dan niets meer te kopieren want alles staat in de index van de navidrive.

Als de 2e sim erin zit kan je een nummer even intypen en kijken of deze werkt.

heb deze excercitie niet gedaan omdat in vrjwel niets op de (eerste) simkaart heb staan.

verder ook gelezen dat als je de indexen/kaarten van de sim kopieert je er geen adres gegevens voor het navigeren aan toe kunt voegen.

Dus heb ik ze handmatig ingevoerd en vul ik deze nog steeds aan.

kijk maar hoe ver je komt.

verder werkt het systeen goed heb ook vodafone en kwaliteit is uitmuntend met duo sim.

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 mei 2009 12:14 PM
  [ # 207 ]

Als je de bluetooth functie uit hebt staan, zou de simkaart moeten werken. Kan je wel in het menu telefoon de opties bekijken ? Kan je wel met de RT5 bellen via die sim kaart ? Je kan proberen je 2e sim in je gewone telefoon te stoppen en dan iemand je laten bellen, kijken of de simkaart wel goed is.

Profiel  

lekke stemband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 30 mei 2009 05:09 AM
  [ # 208 ]

2e sim kan ik in mijn telefoon gewoon bellen en gebeld mee worden,
maar zodra deze in de navi drive zit kan ik wel nummers opzoeken
maar bellen lukt niet. melding dat verbinding maken mislukt is, verder
in gesprek voor het toestel waar 1e sim in is geplaatst.

bedankt in ieder geval voor de eerste tips, werken doet het in ieder geval nog niet.

Citroen C4GP, Business Edition, 2.0 ltr, 138 pk, EB6V, Icare met vaste trekhaak.

Profiel  

snarf54
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 mei 2009 12:32 PM
  [ # 209 ]

zeker weten dat Bluetooth uit staat ?
Want het is OF dual SIm OF via BT.

Je moet BT functie in de naqvidrive uitzetten.
Misschien heb je dit al gedaan maar dit is het enige ng wat ik kan bedenken.

En wat gebeurt er als je een andere dan je eigen SIM kaart plaatst ? Doet die het wel ?

Profiel  

edkreuk
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 mei 2009 11:30 PM
  [ # 210 ]

Houd er wel rekening mee als je gebruik maakt van BT en dualsim(voor Citroen Urgence) dat bij het starten van je moter de simkaart wordt geactiveerd en daarna pas de BT. Je zal dat de telefoon die gekoppeld met BT even moeten activeren en daarna zal normaal gesproken de simkaart zich zelf niet meer activeren.

Profiel  

14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook