1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Turbo C4 1.6 HDI kapot na 45000km en ik krijg geen garantie
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 29 november 2008 07:49 PM

Na op een morgen verschrikkelijk vermogens verlies geleden te hebben, ga ik naar de garage en blijkt dat mijn turbo kapot is , Garagist gaat hem vervangen in garantie, meld hij mij . Een week later belt hij mij met de mededeling ” ik heb goed nieuws en slecht nieuws, auto is gemaakt maar je moet het zelf betalen”

Mijn citroen is nog geen 2 jaar oud ,maar ik was 5000km te laat naar het onderhoud gekomen (ik verzorg mijn wagen voor het grootste deel zelf, met de juiste total producten )

Dus nu zit ik met een rekening van 2000 euro . En een fuckked up gevoel . Hoe moet ik Citroen hier over aanpakken .

Mooi gevoel van klantentevredenheid heb ik nu !!!!!!!

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 29 november 2008 07:50 PM
  [ # 1 ]

En ik ben niet van plan die rekening te betalen !!!!!!

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 november 2008 08:08 PM
  [ # 2 ]

Onderhoud moet gerespecteerd worden, en door een erkend citroen hersteller/dealer gedaan worden. Dit staat duidelijk in de handleiding en in het contract. En dit is bij ieder merk zo. Geen enkel merk neemt deze voorwaarde niet op.

Citroen heeft hier dus wel degelijk een voet om op te staan in een rechtzaak.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 29 november 2008 08:18 PM
  [ # 3 ]
picassoke schreef:

Onderhoud moet gerespecteerd worden, en door een erkend citroen hersteller/dealer gedaan worden. Dit staat duidelijk in de handleiding en in het contract. En dit is bij ieder merk zo. Geen enkel merk neemt deze voorwaarde niet op.

Citroen heeft hier dus wel degelijk een voet om op te staan in een rechtszaak.

Daar zal ik nog niet zo zeker van zijn….....................wanneer TS kan aantonen dat het onderhoud volgens de richtlijnen van de fabrikant is gebeurt, en de door de fabrikant voorgeschreven onderdelen en olie’s heeft gebruik, heeft de TS een goede kans van slagen bij een rechtszaak.

Je mag er namelijk van uit gaan dat een product een bepaalde levenstijd heeft.

Daarbij moet Citroen ook kunnen aantonen dat een defecte turbo te maken heeft met achterstallig (in de ogen van Citroen) onderhoud.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 november 2008 08:35 PM
  [ # 4 ]
Hansdj schreef:
picassoke schreef:

Onderhoud moet gerespecteerd worden, en door een erkend citroen hersteller/dealer gedaan worden. Dit staat duidelijk in de handleiding en in het contract. En dit is bij ieder merk zo. Geen enkel merk neemt deze voorwaarde niet op.

Citroen heeft hier dus wel degelijk een voet om op te staan in een rechtszaak.

Daar zal ik nog niet zo zeker van zijn….....................wanneer TS kan aantonen dat het onderhoud volgens de richtlijnen van de fabrikant is gebeurt, en de door de fabrikant voorgeschreven onderdelen en olie’s heeft gebruik, heeft de TS een goede kans van slagen bij een rechtszaak.

Je mag er namelijk van uit gaan dat een product een bepaalde levenstijd heeft.

Daarbij moet Citroen ook kunnen aantonen dat een defecte turbo te maken heeft met achterstallig (in de ogen van Citroen) onderhoud.

Citroen zegt duidelijk dat al het onderhoud tijdig moet worden uitgevoerd door een dealer die erkend is door citroen. Dus aantonen dat je met de goede producten en olies en wat dan ook werkt is niet voldoende.

BIj het niet respecteren van deze clausule vervalt de fabrieksgarantie.
Zo staat het op papier en daarmee uit. Bij mij staat het zwart op wil op het contract. (eigenlijk rood op wit)

Men kan aantonen dat het niets te maken heeft met het achterstallig onderhoud, maar de vraag is of de rechter deze stelling zal volgen. Want citroen zal poneren dat de garantie in alle gevallen vervalt indien men niet tijdig zijn wagen bij een dealer van hun laat onderhouden/herstellen. En dus zullen er vele rechters citroen volgen.

Vergeet niet dat er in de realiteit een erg groot verschil zit tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 29 november 2008 09:03 PM
  [ # 5 ]

Wat citroen zegt/schrijft en wat de wet zegt/schrijft kunnen 2 verschillende zaken zijn.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 29 november 2008 10:29 PM
  [ # 6 ]

Valt deze schade ook onder mijn omniumverzekering ?

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 29 november 2008 10:58 PM
  [ # 7 ]
caske schreef:

En ik ben niet van plan die rekening te betalen !!!!!!

Waarom niet? Je bent te laat met het onderhoud, en nu is het kapot. Wiens schuld is het dan….?

Rolling Eyes

Gr Martijn

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 november 2008 11:03 PM
  [ # 8 ]

welk onderhoud had hij bij 40000 km dan moeten doen aan de turbo
???


het probleem is wel dat als je zelf onderhoud doet je niet kan aantonen dat eea vervangen is..
terwijl als je bij een andere dealer of universele garage was geweest dan had je tenminste nog een rekening,
daarbij rekenen importeurs erop dat je voor die 2000 geen rechtzaak gaat aanspannen…

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 29 november 2008 11:31 PM
  [ # 9 ]
ronama schreef:

welk onderhoud had hij bij 40000 km dan moeten doen aan de turbo
???

De motorolie verversen. Redelijk essentieël voor de turbo….

ronama schreef:

het probleem is wel dat als je zelf onderhoud doet je niet kan aantonen dat eea vervangen is..
terwijl als je bij een andere dealer of universele garage was geweest dan had je tenminste nog een rekening.

Wat ik niet helemaal begrijp is het volgende: Ik lees overal dat het onderhoud bij de dealer in België zo goedkoop is. 60 euro voor een onderhoudsbeurt! En dan gaat men het nóg zelf doen….

ronama schreef:

daarbij rekenen importeurs erop dat je voor die 2000 geen rechtzaak gaat aanspannen…

Excuseer? “Die 2000 euro” is een hoop geld, ook voor een importeur. Ik weet niet of je bekend bent met de marges tegenwoordig, maarreh…. Daarnaast heeft een rechtszaak weing zin voor deze meneer, hij zegt zelf al te laat te zijn geweest met het onderhoud.

Gr Martijn

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 november 2008 04:10 AM
  [ # 10 ]
Martijn de Ruijter schreef:
ronama schreef:

welk onderhoud had hij bij 40000 km dan moeten doen aan de turbo
???

De motorolie verversen. Redelijk essentieël voor de turbo….

ronama schreef:

het probleem is wel dat als je zelf onderhoud doet je niet kan aantonen dat eea vervangen is..
terwijl als je bij een andere dealer of universele garage was geweest dan had je tenminste nog een rekening.

Wat ik niet helemaal begrijp is het volgende: Ik lees overal dat het onderhoud bij de dealer in België zo goedkoop is. 60 euro voor een onderhoudsbeurt! En dan gaat men het nóg zelf doen….

ronama schreef:

daarbij rekenen importeurs erop dat je voor die 2000 geen rechtzaak gaat aanspannen…

Excuseer? “Die 2000 euro” is een hoop geld, ook voor een importeur. Ik weet niet of je bekend bent met de marges tegenwoordig, maarreh…. Daarnaast heeft een rechtszaak weing zin voor deze meneer, hij zegt zelf al te laat te zijn geweest met het onderhoud.

Gr Martijn


De garantie vervalt gewoon bij achterstallig onderhoud. Of men dit nu heeft laten uitvoeren door een NIET-erkend dealer of zelf heeft gedaan maakt niet zo heel veel uit.
Het contract geeft duidelijk aan dat de garantie vervalt van zodra men afziet van het onderhoud bij een erkend citroen dealer.
Dus dit is het geval voor de TS. HIj heeft de wagen niet (tijdig) laten onderhouden bij een erkend citroen dealer, dus de garantie vervalt gewoon. Zo simpel is het. Of het nu te maken heeft met achterstallig onderhoud of niet maakt niet uit. Men zal desnoods het argument aanvoeren dat men het anders tijdig had kunnen opmerken, enzovoort.


Ik begrijp ook niet goed waarom mensen niet bij de dealer gaan de eerste 2 jaar.
Dit is essentieel voor je garantie. Zoiets wil je toch niet kwijt? Die paar tientjes die je wint op het onderhoud ben je zo weer kwijt vanaf dat er het minste moet vervangen worden.
En ik denk wel dat onderhoud hier wat duurder is dan 60 euro. Mss bij ronama, maar bij vele andere staan er toch andere bedragen te lezen (200-250 euro). Ikzelf zal in de loop van deze week de factuur van mijn onderhoud ontvangen. Ik zal het zeker medelen wat het bij mij gekost heeft.


En die rechtzaak, voor 2000 euro wordt dit normaalgezien niet gedaan, daar de kosten van advocaten, dagvaardingen,... hoger zijn dan de te recupereren som.
De verliezen moet trouwens hier een groot deel van de kosten van de winnende partij vergoeden, zoniet alles.
Trouwens volgens mij, ik heb het deze avond nog eens aan een vriend van men vader gevraagd waar we toevallig uitgenodigd waren, heeft de TS geen schijn van kans om het proces te winnen van citroen. Omdat het zwart op wit staat dat de garantie vervalt bij het niet uitvoeren van het onderhoud bij een erkend citroen dealer. En aangezien de garantie hierdoor vervallen is kan men er ook onder geen enkel geval nog aanspraak op maken.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 november 2008 04:11 AM
  [ # 11 ]
caske schreef:

Valt deze schade ook onder mijn omniumverzekering ?

Normaalgezien is dit helemaal niet van toepassing voor je verzekering. En dus totaal ondenkbaar dat de verzekering hiervoor zal opdraaien.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 november 2008 05:23 AM
  [ # 12 ]

zelfs in belgie ben je niet verplicht om bij de dealer op onderhoud te gaan, maar mag je ook bij een niet merk gebonden garage..

Wink

maar zoals reeds aangegeven.
de 40000 beurt van mijn ex c5 1.6hdi was 130 euro
dus wat spaar je uit…..

Wink

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 november 2008 05:26 AM
  [ # 13 ]
Martijn de Ruijter schreef:
ronama schreef:

daarbij rekenen importeurs erop dat je voor die 2000 geen rechtzaak gaat aanspannen…

Excuseer? “Die 2000 euro” is een hoop geld, ook voor een importeur. Ik weet niet of je bekend bent met de marges tegenwoordig, maarreh…. Daarnaast heeft een rechtszaak weing zin voor deze meneer, hij zegt zelf al te laat te zijn geweest met het onderhoud.

Gr Martijn

ik bedoel hiermee dat je idd mag verwachten dat sommige dingen langer meegaan dan in dit geval 45000km
maar als je advocaat kosten moet tellen etc dan ziet de consument wel af van een individueel proces omdat je dan beter die turbo zelf kan betalen..

Wink

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 30 november 2008 09:33 AM
  [ # 14 ]

Merci voor de info,

ik ben op 20000 naar de garage geweest voor mijn onderhoud ,
dus dit is in orde , maar een marge van 5000 km vind ik toch wel weinig om mijn auto naar de knoppen te laten draaien ?

Ik merk dat het percies weinig zin heeft op iets te ondernemen tegen de garantie van citroen .(we gaan het toch proberen)


Maar ik laat wel weten hoe het percies is afgelopen .

Merci voor de hulp .
(ben nog steeds niet van plan om het te betalen )

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 30 november 2008 11:16 AM
  [ # 15 ]

De interval voor de C4 is 20.000 km, bij verzwaard onderhoud (veel stadsverkeer enz) zelfs 15.000 km. Je rijdt daar 5.000 tot 10.000 overheen, das 25 tot 60%. En dat vind je een kleine marge? Je zou je rijst eens zoveel langer moeten koken, dan heb je pap! Je zou eens 125 km/u ipv 100 moeten rijden, dan heb je een bon. Je zou eens 275 volt op je TV moeten zetten in plaats van 220V, kijken wat er gebeurt. Ik denk dat die marge té groot is Wink .

Daarnaast vind ik de stelling “Ik betaal lekker toch nie” niet zo aardig voor je garagist. Je gunt hem niet het onderhoud, laat hem wél de brokken die daaruit volgen opknappen, maar wil hem daarvoor weer niet betalen…. Mooie vent ben je.

Gr Martijn

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook