1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Turbo C4 picasso kapot deel 2
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 01 december 2008 07:01 PM

zaterdagmorgen mijn auto gaan halen
Zondag rustig naar brugge gereden.
Net voor het thuiskomen een fluitend geluid opgemerkt
Maandagochtend gebeld en direct naar de garage gegaan (onderweg vermogenverlies) van 0 tot 100 in 3kwartier
Maandagochtend conclusie Nieuwe turbo weer kapot

Garantie of niet ik weet het niet meer

volgens mijn garagist zou het de oliepomp kunnen zijn .

Ik begin er wat ziek van te worden .

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 december 2008 07:04 PM
  [ # 1 ]

Zure zaak man!
In ieder geval zal de nieuwe turbo toch lijkt me wel onder garantie vallen.
Wel bizar van die oliepomp, zo vaak gaan die dingen toch niet stuk?
Ik hoop dat je uiteindelijk toch nog met een tevreden gevoel verder kunt gaan met deze auto!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 01 december 2008 07:08 PM
  [ # 2 ]

Mijn bedoeling was toch ettelijke jaren met deze wagen te rijden.
laten we hopen dat dit ook zo zal zijn

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 december 2008 07:19 PM
  [ # 3 ]

Hopen dat er niet meer kapot is door een gebrekige oliedruk/smering door die kapotte oliepomp .

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 01 december 2008 07:21 PM
  [ # 4 ]

Hartstikke vervelend man, ik ben toch wel benieuwd of dit probleem nog veel vaker voorkomt dan wij weten. Het is namelijk niet alleen heel vervelend maar ook heel kostbaar om te vervangen. Die van mij is 4 dagen weggeweest (hoewel ik mij niet kan voorstellen dat er ook 4 dagen aan gewerkt is)

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 december 2008 11:43 PM
  [ # 5 ]

ik wil hier wel ff dit opzeggen..

met mijn auto’s ga ik altijd voor onderhoud etc naar mijn dealer.
er komt niemand anders aan de auto dan hij…
ik had bij mijn vorige C5 iets dat kapot was gegaan na de garantie termijn
en mijn dealer heeft het voor elkaar gekregen dat eea in coullance gerepareerd is.

kijk ik ben goed voor hem als het op verdienen aankomt en hij is goed voor mij als klant op het moment dat ik hem nodig hebt….

Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 december 2008 11:44 PM
  [ # 6 ]

hear, hear..

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 december 2008 11:55 PM
  [ # 7 ]

Klaarblijkelijk is dit het vervolg van dit topic.
Om het overzicht te bewaren is het handiger om het voortaan bij 1 topic te houden.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 12:04 AM
  [ # 8 ]

Re: Turbo C4 picasso kapot deel 2

caske schreef:

Garantie of niet ik weet het niet meer

Zolang je nog een rekening hebt openstaan, verwacht ik weinig!
Maar in principe heb je garantie op een reparatie. Tenzij het wederom defect raken van de turbo gevolgschade is van een ander defect onderdeel welke wellicht niet niet meer onder de garantie valt wegens het niet houden aan de voorgeschreven onderhoudsinterval uit de garantiebepalingen….. denk ik….

Succes!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 12:17 AM
  [ # 9 ]
Alhambra schreef:

Ik vind het alleen spijtig dat caske hier op zijn plichten als klant gewezen wordt…

Zonder enig achterliggend garantieverhaal zal elke user hier ook worden gewezen op tijdig onderhoud en de noodzaak daarvan. Dat Citroën steken heeft laten vallen in het verleden geeft hun geen enkele reden om hun eigen opgestelde en door de klant ondertekende garantiebepalingen niet na te leven.

Martijn de Ruiter is zeer deskundig als het gaat over deze wagen, en hij heeft geschreven dat die 5000km te lang doorrijden dit als gevolg kan hebben. Ik vind het spijtig dat zijn deskundige mening niet serieus genomen wordt.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 december 2008 12:19 AM
  [ # 10 ]
Alhambra schreef:

Ronama, zoals bij u zou elke dealer/garagist moeten zijn.
.

kijk een goede relatie moet je ook opbouwen…
maar idd zoals ik al in het andere draadje betreffende dit verhaal aangaf,
ik denk dat veel mensen een proces helemaal niet starten omwille van de kosten die dan hoger zijn dan de stukken die je moet betalen.

kijk om die eerste defecte turbo kan je kortaf zeggen, telaat en niet volgens de regelsonderhouden..
maar als vervolgens het herstelde deel weer kapot gaat mag je toch verwachten dat de uitvoerende dealer verder gekeken heeft dan zijn neus lang is en heeft onderzocht waarom de turbo kapot is gegaan.

ondanks alle meningen ben ik niet overtuigd dat dit kwam omdat er pas bij 45000 km de olie verwisseld is…ipv 40000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 12:22 AM
  [ # 11 ]

Soms denk ik wel eens heel slecht over deze wereld en denk ik aan leveranciers die hun produkt zien stuk gaan en zich dan bedenken hoe ze onder de garantieclaim uit kunnen komen.
Soms denk ik wel eens dat ik mijn reisverzekering beter niet kan afsluiten want als ik schade heb dan is er altijd wel een reden te bedenken waarom ik niet schadeloos gesteld hoef te worden.
Soms denk ik wel eens dat het helemaal niet nodig is om je te verzekeren of om je bonnetjes te bewaren want als je een claim indient dan is er toch iets bij je fout gegaan en dat is de leverancier niet te verwijten en dus moet je zelf ook de kosten dragen.

Soms denk ik dat iedereen gek is terwijl iedereen mij wil laten geloven dat ik dat ben, nee, dat hebben ze nog nooit meegemaakt, ik ben werkelijk de eerste die ermee komt.
Nee, dat probleem hadden ze nog nooit eerder gezien is was echt de eerste.

Neem van mij aan dat ik niet gek ben, ik was echt niet de eerste, ik ben echt niet de enige met zo’n probleem, ik doe echt niet ten onrechte een claim.

Ik zal niet krachtig uitdrukken wat ik bij het opschrijven van deze reply echt denk maar neem van mij aan dat ik het veel korter had kunnen uitleggen.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 04-09-2008

Gepost: 02 december 2008 12:23 AM
  [ # 12 ]

ik vind dat je wel een duidelijke verklaring hiervan mag hebben je kunt je natuurlijk afvragen of de eerste keer een defect of onderhoud/gebruik was?
is bij het vervangen van de turbo ook de olie en filter vervangen ,er kunnen namelijk stukjes metaal zijn achter gebleven in het blok.montage fout is ook mogelijk, oliepomp kan maar je kan de oliedruk meten, maar vaak krijg je dan meer motorschade?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 12:34 AM
  [ # 13 ]

Hier kan toch geen discussie over ontstaan. Als een turbu zo snel weer vervangen moet worden dan kan dat toch nooit het probleem van de klant worden ? Dat zou toch te gek voor woorden zijn?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 12:39 AM
  [ # 14 ]
hbeck schreef:

Hier kan toch geen discussie over ontstaan. Als een turbu zo snel weer vervangen moet worden dan kan dat toch nooit het probleem van de klant worden ? Dat zou toch te geek voor woorden zijn?

Ik heb al een scenario beschreven waarbij er zeker wel een discussie over zou kunnen ontstaan. Of dit het geval is, zal nog moeten blijken. Maar ik zou het zeker niet zo hard uitsluiten.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 12:42 AM
  [ # 15 ]

Ik kan mij op geen enkele manier voorstellen dat deze reparatie voor rekening van de berijder kan komen.
Ik ben Noorderling en ga wel eens te kort door de bocht maar zelfs in dit geval kan ik mij niet voorstellen dat ik te kort door de bocht ga.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook