van type 2 naar type 1
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 09 december 2008 03:15 PM

net binnen XM D12 pjz break comfort, bouwj 1994
Gecontroleerde km stand 101.000km
de vorige (type2) berline 1996 had 430.000 op de teller.
ik zocht al langer een break en deze heeft zo weinig km op de teller dat ook gezien de betrouwbaarheid van deze motoren dit voor mij een buitenkansje was.
Er zijn al discussies geweest over welk type mooier is, type 1 of 2. Maar type 1 heeft toch meer citroen dan type 2 vind ik.
Paar vragen: waar zit de ontvanger van de CV voor de afstandbediening? Bij type 2 zit deze onder het handschoenenkastje.
Heeft iemand van jullie wel eens problemen gehad met de radio ontvangst?
Komende tijd maar eens zien wat deze break ons brengt, tot nu toe lijkt het oke.

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 09 december 2008 03:47 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd! Very Happy Foto’s?  Laughing

Ehm, bij een type 1 zit het kastje volgens mij ook onder het dashboard kastje. In dit topic is er al wel het één en ander over geschreven.

Mijn radio ontvangst (type 2) is belachelijk slecht. Komt omdat de aansluiting van de antenne op het dak niet goed meer is.. Misschien bij jou ook zo?

Profiel  

Citroage
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2008 03:50 PM
  [ # 2 ]

Ik ga zoeken.
Foto’s ga ik maken maar het plaatsen op het forum is mij nog nooit gelukt

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 09 december 2008 04:02 PM
  [ # 3 ]

ontvanger afstandsbediening type1? Da’s toch de infrarood? De ontvanger daarvan zit bij je achteruitkijkspiegel. Moet je bij sommige oudere installaties echt goed op richten met je sleutel!

en foto’s plaatsen is makkelijk:
{img}http://www.plaatjesdomein.nl/plaatjsenaam.jpg{/img}
Maar dan de accolades vervangen door rechte haken

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 09 december 2008 04:40 PM
  [ # 4 ]

Bij mijn type 1 met alarm is het wel radiografisch. en idd, onder het dashboardkastje. Ik heb de antenne draad opgelengt van rechts naar links onder het dashboard. Perfect ontvangst nu op 30 meter afstand!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 09 december 2008 04:43 PM
  [ # 5 ]
sweef schreef:

ontvanger afstandsbediening type1? Da’s toch de infrarood? De ontvanger daarvan zit bij je achteruitkijkspiegel. Moet je bij sommige oudere installaties echt goed op richten met je sleutel!

...

Heb jij geen alarm op je 6.24’s Joost? Of is het bij jou wel via infrarood?

Profiel  

Citroage
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2008 07:28 PM
  [ # 6 ]

moet waarschijnlijk een geheel nieuwe antenne kabel trekken. Boven bij het dak was alles nogal verroest, aansluiting antenne op de kabel. Nieuwe antenne gemonteerd en toen brak de aansluiting daarop af (onder de binnenverlichting. Als je een nieuwe antennekabel wilt trekken hoe haal dan de interieur delen los om overal langs te kunnen?
O ja het display, temperatuur en tijd, is dood. Waar kun je deze display kopen en hoe monteer je deze? Of wat kan het probleem hier zijn.

Profiel  

siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 582

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 december 2008 07:43 PM
  [ # 7 ]

wauw weer een xm en ook nog 3 kilometer verder op waar ik woon!
veel geluk met je auto

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2008 11:10 PM
  [ # 8 ]
Citroage schreef:

moet waarschijnlijk een geheel nieuwe antenne kabel trekken. Boven bij het dak was alles nogal verroest, aansluiting antenne op de kabel. Nieuwe antenne gemonteerd en toen brak de aansluiting daarop af (onder de binnenverlichting. Als je een nieuwe antennekabel wilt trekken hoe haal dan de interieur delen los om overal langs te kunnen?
O ja het display, temperatuur en tijd, is dood. Waar kun je deze display kopen en hoe monteer je deze? Of wat kan het probleem hier zijn.

Ben je zeker dat het display kapot is,en niet delampjes die er achter zitten??

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 09 december 2008 11:24 PM
  [ # 9 ]

Net toevallig samen met Lucas het betreffende dashboard deel los gemaakt. Was dan van een Exclusive met climate control. Met een tang eerst voorzichtig de draaiknoppen lostrekken. Doe er wel een stuk stof tussen ter voorkoming van beschadigingen. Daarachter zitten een paar torxen.
Ventilatieroosters losmaken. Platte schroevendraaier tussen het roostertje en het vaste deel tussen de twee roosters steken. Dan kun je de voorzichtig opzij drukken. Dan zie je onder en boven twee ‘palletjes’ zitten (sorry weet ff geen andere naam). Platte schroevendraaier er tussen en voorzichtig drukken (geleerd van Lucas).
Dan zitten er nog een paar torxen onder het dashboarddeel.
Alle knoppen van het dashboarddeel losmaken. Die kun je naar buiten drukken. In het grijze deel van de stekkers zit een palletje dat je in kunt drukken.
Daarna kun je de stekkers van de temperatuurmeter en klok losmaken. Je ziet een zwart hendeltje. Deze draai je naar boven. Dan schieten ze zo los. Het zijn als het goed is vier van die stekkers.
Dan ben je volgens mij al een heel eind.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten

Gepost: 09 december 2008 11:24 PM
  [ # 10 ]

Vaak zijn het idd alleen de lampjes, even heel goed kijken zou ik zeggen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 10 december 2008 12:20 AM
  [ # 11 ]
sjorsh schreef:

Heb jij geen alarm op je 6.24’s Joost? Of is het bij jou wel via infrarood?

Er zit op mijn rooie wel alarm ja, mooi origineel ingebouwd Texalarm, maar werkt voor geen meter en ben ik blij om.
Ik heb wel infrarood afstandsbediening en die werkt beter dan de twee andere XM waar ik ervaring mee heb: werkt op 2 tot 3 meter afstand van de auto!
Op mijn andere XM’s (de groene en de diesel-die weg is-) heb ik steeds met plezier een goedkoop aftermarket radiosetje ingebouwd, die op wel 100m werkte. Wil dat op de rooie niet doen zolag het zo goed werkt, om ‘m in tiptop originele staat te houden

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 10 december 2008 12:39 AM
  [ # 12 ]

ik heb idd ook zo;n aftermarket ding. Werkt perfect op idd zo’n 100 meter.

Enige irritante is die sleutel he…

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 10 december 2008 01:14 AM
  [ # 13 ]

Was dan van een Exclusive met climate control. Met een tang eerst voorzichtig de draaiknoppen lostrekken

Draaiknoppen op een Exclusive?

O ja het display, temperatuur en tijd, is dood. Waar kun je deze display kopen en hoe monteer je deze?

Deze displays koop je op de sloop of bij iemand op het forum die er nog wat heeft liggen. In elk geval niet bij de dealer… maar inderdaad, waarschijnlijk zijn gewoon de lampjes stuk.
De kans is vrij groot dat er meer lampjes stuk zijn, dus een keer het hele dash uit elkaar halen is dan wel fijn.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 10 december 2008 01:21 AM
  [ # 14 ]

Een exclusive heeft idd geen draaiknoppen. Maar deze d12 ws. wel… Is wel een wilde gok.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten

Gepost: 10 december 2008 03:41 AM
  [ # 15 ]

zeker alle lampjes meenemen, bij een type 1 heel makkelijk te doen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook