Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is het normaal dat bij een stevige bocht naar links de ruitensproeier gaat overstromen via de rechter ruitensproeiertjes?
Ik had het ook al bij mijn vorige XM, dus ik vroeg me af of dit normaal is en daarmee een ontwerpfoutje, of dat dat niet zo hoort. In geval van het laatste, hoe komt het en hoe los ik het op?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
heb ik ook!
ik doe gewoon het reservoir niet te vol.. ops:

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik doe ‘m altijd helemaal vol, maar heb ‘t nog nooit gezien.. Maar misschien maak ik zulke snelle bochten wel niet mee omdat ik ga glijden op m’n energy’s

sjorsh schreef:Ik doe ‘m altijd helemaal vol, maar heb ‘t nog nooit gezien.. Maar misschien maak ik zulke snelle bochten wel niet mee omdat ik ga glijden op m’n energy’s
Wat zeurt iedereen toch over die energy’s? Zelfs met die lompe Break van mij op energy’s kan ik veel harder door bochten dan de meeste andere weggebruikers verwachten. In ieder geval hard genoeg om de boel over te laten stromen.
En inderdaad, ik doe het tankje ook nooit helemaal vol.

- XM 2.0 16v op LPG G3
haha het kán ook wel ik zeg niet dat het altijd vervelend is om te glijden en te piepen
Maar goed. Over die sproeiers, bij mij zit er niet echt veel druk achter, is dat normaal? Als ik stil sta en ik sproei komt links echt een piesstraaltje uit, haalt bovenkant van ‘t raam nog niet eens. Maar met wat snelheid lijkt ‘t allemaal wel wat. Heb ze al ‘s doorgeprikt met een klein naaldje, toen kwam er wel weer wat meer wondermiddel uit..

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb er nu echte banden onder, Brigestone, ik weet het helemaal fout. Maar gaat wel twee keer zo hard door de bocht, zeker als het nat is. Verder nooit last dat het sap er ongevraagd uit komt, bij mijn vorige 2 xm’s ook niet!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Ik heb het andersom, spuit eigenlijk iets te hard, zeker de achterruitenwisser. Die spuit zo hard dat het straaltje wondermiddel even het glas raakt en vervolgens weg ‘stuitert’.
Moet ik maar eens anders richten, misschien wel tegen het ruitenwisserblad aan.

- XM 2.0 16v op LPG G3
Brian schreef:Ik heb het andersom, spuit eigenlijk iets te hard, zeker de achterruitenwisser. Die spuit zo hard dat het straaltje wondermiddel even het glas raakt en vervolgens weg ‘stuitert’.
Moet ik maar eens anders richten, misschien wel tegen het ruitenwisserblad aan.
ruilen? maar iemand ideetje hoe ik kan zorgen dat er wat meer kracht achter staat?

Ik denk dat de boel gewoon erg vies is van binnen. Even doorprikken, spuiten tot die weer minder wordt, weer prikken, spuiten etc.

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ja en er kan heel goed ergens een breukje in de leiding zitten. is meestal al knap oud spul.
Ook de pompjes hebben niet het eeuwige leven
nog geen overstroming gehad, wel nieuwe (verwarmde) sproeiers gemonteerd, die overigens nog goed gericht dienen te worden. Spuit nu vanuit het ene sproeioog wel op de ruit en vanuit het andere (beide links) niet op de ruit maar erover ops: rechts ongeveer hetzelfde laken en pak… en terzijde, glijden doe ik voor niet op tyfoon successor 2
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
De mijne doet ‘t ook, ik rijd ook op Bridgestone
Spuit nu vanuit het ene sproeioog wel op de ruit en vanuit het andere (beide links) niet op de ruit maar erover rechts ongeveer hetzelfde laken en pak… en terzijde, glijden doe ik voor niet op tyfoon successor 2
Waarom stel je ze niet af dan? Enne… Tyfoon banden zijn natuurlijk gewoon b-merk banden, maar waarschijnlijk beter dan energy’s!
nog niet aan toe gekomen….
banden bevallen overigens goed!
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
m’n tct loopt ook leeg bij een snelle bocht naar links
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002