1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Niet naar de Autorai
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 december 2008 06:58 PM

Dat wordt weer de autorai overslaan….....  Sad

Bron: Telegraaf.nl

De AutoRAI 2009 kent toch veel meer afvallers dan verwacht. Nissan, Renault, Honda, Mitsubishi, Peugeot, Citroën   Crying or Very sad , Subaru, Fiat en Lancia hebben afgezegd, zo bleek tijdens de vanmorgen gehouden persconferentie. Daarmee gaat de in april volgend jaar te houden autobeurs toch een aantal prominente merken missen.

Nissan komt overigens voor de tweede keer terug op een eerder besluit. Het merk was in eerste instantie niet van plan om deel te nemen, vanwege de hoge kosten en de nauwelijks meetbare opbrengsten. Het merk herzag daarop echter haar besluit, maar nu keert de importeur de AutoRAI 2009 alsnog de rug toe. Ondanks de nieuwe opzet, die voor een lagere kostenpost zorgt. Voor Fiat en Lancia is het de tweede keer in vier jaar dat het niet aanwezig is op de autoshow. De Italianen lieten de 2005-editie ook aan zich voorbij gaan. Donkervoort twijfelt nog vanwege een drukke (race)agenda. Verder ontbreken Peugeot, Citroën, Honda, Mitsubishi en Subaru. Deze merken staan niet achter het nieuwe concept of kiezen doelbewust voor maximale kostenbesparing.

De afzeggers zouden de organisatie van de AutoRAI de komende tijd nog kunnen gaan vragen om restitutie van hun inschrijfgeld. Subaru laat bij voorbeeld al weten ruimte te hebben gereserveerd voor het traditionele concept en zeker niet deel te nemen aan de nieuwe opzet. Aangezien de voorwaarden en condities gewijzigd zijn, zou er om teruggave gevraagd kunnen worden, hoewel door het Japanse merk nog niet expliciet gezegd wordt dat dat zal gebeuren. Amsterdam RAI geeft nog geen nader commentaar op de ontstane situatie. Fiat/Lancia had volgens woordvoerder Hans Vervoorn overigens nog niet eens officieel ingeschreven voor de AutoRAI, zodat die restitutieproblematiek voor de Italianen niet geldt. Bij Peugeot gaat men zich volgens Pierrette van Harten nader beraden op de ontstane situatie.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 december 2008 07:04 PM
  [ # 1 ]

Wat flauw van al die merken.
Tja, dan is de lol er wel af.

Jeroen

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 december 2008 07:44 PM
  [ # 2 ]

Vage lui, ik kom niet meer.

 

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5936
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 09 december 2008 07:49 PM
  [ # 3 ]

Het is natuurlijk de vrije keuze van iedere fabrikant of hij op een beurs wil staan of niet. Maar met zoveel ontbrekende merken wordt het wel een erg kale beurs voor de bezoekers.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 december 2008 07:59 PM
  [ # 4 ]

Ik heb al jaren het gevoel dat de AutoRAI een langzame, roemloze dood aan het sterven is. Dit is naar mijn idee de laatste doodssteek…...helaas.. Confused

(wel begrijpelijk overigens gezien de situatie en het marginale belang dat deze beurs heeft voor de fabrikanten)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 december 2008 08:26 PM
  [ # 5 ]

De belangstelling van de bezoekers is toch altijd wel goed geweest. Wel jammer want ik had er wel zin in, maar niet als er zo weinig merken komen en al helemaal niet als Citroen er ook niet is. Crying or Very sad

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 december 2008 08:32 PM
  [ # 6 ]

Ik bedoel het ook niet zozeer qua bezoekersaantallen, maar doelde meer op de interesse die er is vanuit de industrie voor deze beurs. Er waren de laatste jaren immers ook al bijna geen primeurs meer…

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 december 2008 08:40 PM
  [ # 7 ]
tilanus schreef:

Ik bedoel het ook niet zozeer qua bezoekersaantallen, maar doelde meer op de interesse die er is vanuit de industrie voor deze beurs. Er waren de laatste jaren immers ook al bijna geen primeurs meer…

Ik bedoelde het ook niet als verwijt.  Wink  Vanuit de Branche is er inderdaad weinig interesse meer. Ik kan me nog wel herinneren dat de Peugeot 307 de wereldpremiere had op de RAI. Dan heb je het toch wel over een belangrijke auto. Dat zal nu niet meer gaan gebeuren. Crying or Very sad

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 29 december 2008 11:23 PM
  [ # 8 ]
tilanus schreef:

Ik bedoel het ook niet zozeer qua bezoekersaantallen, maar doelde meer op de interesse die er is vanuit de industrie voor deze beurs. Er waren de laatste jaren immers ook al bijna geen primeurs meer…

Nee inderdaad. Vorige keer werd de RAI juist een paar maanden later georganiseerd, omdat er dan nieuwe modellen getoond konden worden die een primeur waren op Geneve.

Jammer dat de Franse merken niet komen. Denk dat er voor mij deze keer ook geen Autorai is. Ik ging voornamelijk voor Citroën en de andere Franse merken. Al die andere merken waren leuk om te kijken, maar ik vind het niet de moeite waard om daarvoor een kaartje te kopen…

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 december 2008 11:48 PM
  [ # 9 ]

Minder auto merken die een stek reseveren betekend minder inkomsten en dat wordt uiteraard weer doorberekend op het entree kaartje ......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 30 december 2008 12:04 AM
  [ # 10 ]
citroen23 schreef:

Minder auto merken die een stek reseveren betekend minder inkomsten en dat wordt uiteraard weer doorberekend op het entree kaartje ......

maar daar heeft de RAI-organisatie iets op gevonden:

ipv merken-stands worden de auto’s per type gegroepeerd…

da’s ook weer makkelijk als je bijvoorbeeld de CityCompact’s wilt overslaan, of juist alle SUV’s bij elkaar wilt zien !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 december 2008 06:55 PM
  [ # 11 ]

Nou das niet echt leuk. Voorheen kon ik merken overslaan. Als ik nu bijvoorbeeld de C1 wil zien wordt ik eerst vermoeid met een Alto of een i10. Het wordt er niet leuker op zo.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 december 2008 07:11 PM
  [ # 12 ]
Peteryed schreef:

Nou das niet echt leuk. Voorheen kon ik merken overslaan. Als ik nu bijvoorbeeld de C1 wil zien wordt ik eerst vermoeid met een Alto of een i10. Het wordt er niet leuker op zo.

Laughing  Laughing  Al heeft die C1 inmiddels wel de titel: eco groen….... Confused dat staat geloof ik voor BPM vrij Very Happy
(ergens zoiets gelezen…. Surprisedops: )

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 07 maart 2009 03:58 PM
  [ # 13 ]

Welke planeet ook al weer?

toniclight schreef:

Wat flauw van al die merken.
Tja, dan is de lol er wel af.

Jeroen

Mag ik eens een heeeel botte opmerking maken?

Op welke planeet leven jullie eigenlijk?

- General Motors: failliet indien er geen extra 12 miljard $ van de overheid komt
- General Motors België: nog cash tot eind maart 2009
- Ford: virtueel failliet
- Chrysler : virtueel failliet en misschien tijdelijk gered door het bijna failliete Fiat
- Mercedes, BMW: sales omlaag met 30 - 50%
-Amerikaanse autoverkoop -50 % in Januari - februari 2009
- Volvo: virtueel failliet en in etalage wegens bijna failliete Ford
- Saab: reeds meer dan 10 jaar verlieslatend
- PSA: enkel nog in leven in 2009 door staatssteun Frankrijk: toekomst onzeker en afhankelijk van de economische toestand in de wereld

etc. etc.

Ik denk dat de meeste autoconstructeurs wel wat anders aan hun hoofd hebben dan een peperduur salon…..

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 08 maart 2009 08:57 PM
  [ # 14 ]

Stonden ze er in Geneve wel?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 11 maart 2009 10:18 PM
  [ # 15 ]

Ja… en in Genève staat aan de ene zijde van Citroën Porsche, aan de andere zijde staat Rolls-Royce.

Maar Amsterdam (en Brussel) mag je natuurlijk niet vergelijken met Genève.

Alleen Genève, Parijs en Frankfurt zijn voor de constructeurs écht belangrijke salons en spelen Europees of zelfs mondiaal, de andere zijn bijzaak en hebben alleen een nationale klank (eventueel tot in de buurlanden).

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook