1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
adieu citroen
RSPR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 09 december 2008 11:39 PM

Door een andere baan moet ik ook mijn leaseauto inleveren… Na 7 maanden en zo’n 40.000 km op de klok moet ik hem/haar bij de oude werkgever achterlaten per 1 februari a.s.  Confused

De veelzijdigheid en de ruimte zal ik misssen, het dagelijks LPG tanken en de beperkte steun in de rug niet.

Ik heb met veel plezier op dit forum rond gelezen en veel over deze auto geleerd, bedankt hiervoor!

Nu nog druk nadenken over de volgende auto, moet een diesel zijn en van de VAG groep, een Superb2 170 pk tdi Elegance heeft nu de meeste kans.

mvg RSPR

GC4P Lumiere 2.0 EBV op LPG in Gris Fer, BT

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 december 2008 11:43 PM
  [ # 1 ]

Buiten dat ik een Superb een erg vreemde auto vind, kan ik je alleen maar zeggen; Fijn dat je plezier hebt gehad met je dame en op dit forum. Jammer dat je in je nieuwe baan zo beperkt wordt in je keuze..

Veel succes bij je nieuwe werkgever en met je nog uit te zoeken wagen.
Wellicht nog eens tot ziens!  Wink


bye

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 december 2008 01:04 AM
  [ # 2 ]

Het is een heel ander type auto die superb.
Maar hij zal ook wel zijn sterke kanten hebben.
En dan denk ik vooral aan de afwerking of het weggedrag.
Comfort zal minder zijn, meer lawaai, hardere stoelen en ophanging,...

Ik zou voor een passat kiezen, die toch iets meer comfort geeft. Of als dat binnen de mogelijkheden zit een audi A4.
Heb ik onlangs eens mee gereden en was een aangename verassing. Stevig maar toch alles zeer zacht absorberen, muisstil binnenin, en een afwerking om van te dromen met mijn citroen.
Een zeer goede wagen met andere woorden. (mag ook voor die prijs)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 10 december 2008 11:42 AM
  [ # 3 ]

Ga je echt weer zelf schakelen en koppelen Confused:

Volgens mij wil je dat echt niet meer…..... Mad
Een Touran met DSG-bak komt nog het meeste in de buurt van de C4GP.
Nadeel is dat een Touran ontworpen is door een stagiere….

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 10 december 2008 12:07 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij geen verkeerde keuze… Ik heb destijds het omgekeerde gedaan: van een Superb naar de Citroën. En hoewel de ‘dame’ me zeer comfortabel vervoerd heeft, heb ook ik last van de bekende probleempjes gehad:
- 3 x extra naar de dealer omdat de wagen geen vermogen meer heeft: de turbo heeft het begeven, is niet op voorraad, etc.etc.
- 2 x extra naar de dealer vanwege de irritante ratel in de EGR
- vreselijk piepen van de remmen bij achteruitrijden
- tankklepje dat niet open gaat
Eigenlijk best wel veel voor een goed jaar rijden…

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn Superb: stil, comfortabel, ruim, zuinig (TDI, automaat!) en never nooit geen problemen mee gehad! Behalve dan van die ene Astra die dacht dat’ie nog wel voorlangs kon. Toen waren er ineens 2 autos total loss…  Evil or Very Mad

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 10 december 2008 01:57 PM
  [ # 5 ]

Niks mis met de superb, fijne auto maar geen citroen.

Overigens zijn tegenwoordig alle auto’s regelmatig in de garage, ze hebben allemaal hun eigen problemen. Roep een merk en ik zal je wat problemen laten horen.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 10 december 2008 02:46 PM
  [ # 6 ]
hbeck schreef:

Roep een merk en ik zal je wat problemen laten horen.

Ben benieuwd, doe ze maar op alfabetische volgorde Wink .

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
gerardt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 10 december 2008 04:47 PM
  [ # 7 ]
Caysee schreef:
hbeck schreef:

Roep een merk en ik zal je wat problemen laten horen.

Ben benieuwd, doe ze maar op alfabetische volgorde Wink .

mm, die pak ik op:

Wat zijn de gebreken bij Mazda, volgens de statistieken zeer betrouwbaar

C5Break 2.0HDi Diff2

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 december 2008 06:58 PM
  [ # 8 ]

Ik heb ook al de nodige problemen gehad en heb ik nog steeds.
Ook te veel om goed te zijn, zeker voor zo een nieuwe wagen van toch al een redelijk bedrag.

Ook de bouwkwaliteit is echt ondermaats voor zoveel geld.
Alles zit heel de tijd te kraken en rammelen op slechte wegen.
Een betonnaad is voldoende om deuren, zonneschermen, kofferklep, panormadak,... te laten rammelen.
En als je dan weet dat belgie vol ligt van die banen, dan is het besluit dat ik heel de tijd in een rammelkar zit. Nu valt het nog wel mee eens het interieur op temperatuur is, maar dat duurt wel even, en wat gaat het zijn nba 150.000 km.
Waarschijnlijk zo erg dat ik nooit nog een citroen wil.

Het probleem van die resonantie is ook nog altijd niet opgelost, ik zit weer al 2 dagen in het lawaai, en geloof me het is echt storend, verder heeft de robotbak wel eens last van zeer eigenaardige schakelmanoevres.
En heb ik de laatste weken al 4-5 keer een hik gehad in de motor op de snelweg, Voor 1 seconde valt dan het vermogen weg om nadien weer op te pakken. Overigens begint de turbo soms wel duidelijk te fluiten. Men dealer zegt dat dit normaal is, maar ik had het vroeger wel niet.
Toch allemaal zaken die sterk werken op mijn kwaliteitsindruk.

De C5 en C6 mogen dan volgens velen goede auto’s zijn. Daar is ook wel iets van. Maar deze C4 picasso is toch een zware ontgoocheling voor mij.

Zeker de problemen die blijven aanslepen werken me echt op men zenuwen.


En ik ben het er mee eens dat ieder merk wel zijn problemen heeft, en overal zit wel eens ergens een maandagochtend auto bij, had ik een maandagochtend auto gehad van pakweg mercedes zou ik net hetzelfde zeggen.

Maar als ik er even diverse statistieken en duurtesten bijneem, dan moet ik toch vaststellen dat de algemene kwaliteit van citroen en peugeot vrij laag ligt.
Een klassement van de duurtesten van bij pakweg autobild geven dit ook duidelijk weer.
Citroen en peugeot staan ver naar onder, en sluiten samen met enkele VW’s de tabel.

Vooraan staat mazda, toyota (prius) en mercedes met zijn E.
De andere mercedesen audi’s en bmw’s staan in de goede middenmoot.

P.S.
Voor degenen die er aan zouden twijfelen, die problemen hebben zeker niet met mijn rijstijl te maken. Ik ben echt een rustige bestuurder.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 10 december 2008 07:04 PM
  [ # 9 ]

@ Picassoke:
Jij hebt gelukkig geen last van ‘dubbelbeelden’ toch? Wink

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 december 2008 08:43 PM
  [ # 10 ]
Caysee schreef:

@ Picassoke:
Jij hebt gelukkig geen last van ‘dubbelbeelden’ toch? Wink


Vandaag heb ik ze ook opgemerkt.
Het zit nl zo, in de ruit treden met der tijd allemaal kleine krasjes op door de ruitenwissers.
En daardoor krijg ik nu ook dubbelbeelden.
Hetzij in zeer beperkte mate, maar ze zijn er wel.
De lampen worden erg lang uitgerekt in de hoogte.
Lange dunne slierten die erg hoog komen.
Ik heb wel het voordeel dat ik er door kijk en het me dus niet stoort.

De picasso heeft ook zijn goede punten, zo denk ik bvb aan het comfort en de remmen waar ik zeker niet over te klagen heb. OOk blijf ik het een geweldig aangenaam interieur vinden, met erg goede stoelen.

Normaal is de geluiddemping ook top, maar bij mij dus niet.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 december 2008 09:01 PM
  [ # 11 ]

Een klassement van de duurtesten van bij pakweg autobild geven dit ook duidelijk weer.
Citroen en peugeot staan ver naar onder, en sluiten samen met enkele VW’s de tabel.

hahahahahahah

autobild die positief over franse auto’s zou schrijven… hahahahaha

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 december 2008 09:18 PM
  [ # 12 ]
ronama schreef:

Een klassement van de duurtesten van bij pakweg autobild geven dit ook duidelijk weer.
Citroen en peugeot staan ver naar onder, en sluiten samen met enkele VW’s de tabel.

hahahahahahah

autobild die positief over franse auto’s zou schrijven… hahahahaha

Autobild is vrij objectief, het bewijs dat de 3 laatste auto’s VW’s (golf,touran,passat) zijn zegt ook al iets.
Terwijl niet-duitse auto’s de lijst aanvoeren.

De geteste citroen is een C8, van de allereerste versie (dus probleemversie)
En de peugeot was een 307, maar ik weet niet meer welke motor.
Het ging als ik mij niet vergis vooral om electronica problemen, en bij de 307 was er ook iets mis met de FAP.

En om te zeggen dat de eerste C8en probleemloos waren op electronicavlak is ook niet correct. Het was hetzelfde als met de C5 van de eerste series. Die hadden ook veel last van electronica.
Niet allemaal, maar velen wel.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 10 december 2008 11:33 PM
  [ # 13 ]

Mijn broer heeft een E klasse, ik zal je een paar noemen
-  alarm spontaan aan
- verlichting spontaan uit (jammer genoeg niet in combinatie met nummer 1)
- olieverbruikte hoog
- airco 2 x stuk geweest
- koppelingsplaten vervangen bij 60000 kilometer

dat waren de diksten maar er zijn ook nog een groot aantal kleine ongemakken die ik maar niet genoemd heb

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 december 2008 11:55 AM
  [ # 14 ]
hbeck schreef:

Mijn broer heeft een E klasse, ik zal je een paar noemen
-  alarm spontaan aan
- verlichting spontaan uit (jammer genoeg niet in combinatie met nummer 1)
- olieverbruikte hoog
- airco 2 x stuk geweest
- koppelingsplaten vervangen bij 60000 kilometer

dat waren de diksten maar er zijn ook nog een groot aantal kleine ongemakken die ik maar niet genoemd heb

Mijn vader heeft een E en de problemen komen nu ook vlot.
Maar hij is dik 3 jaar oud, heeft 230-240.000 km dus toch wel al wat.
Vervangingen zijn:
- 2 draagarmen van de voorophanging
- electronica van het remsysteem (3000 euro!!!!, nee geen 0 te veel)
- electronica van wissers, richtingaanwijzers,... soort COM2000
- katalysator (icl werk en nog paar andere zaken 2500 euro)
- storingen motormanagement, noodloop, niet boven 2000 tpm,... waarschijnlijk lag dit aan die katalysator, sindsdien is het weg
- command systeem (navi, telefoon, radio) vervangen door kortsluiting binnenin
- leeglopende batterij door lekstroom op verstelbare stoelen

Staan nog aan te komen:
- automaat trilt soms erg
- automaat schokt, schakelt naar verkeerde versnelling
- verstuiver die lekt
- schokdempers versleten
- vrij veel roet

Een klein onderhoud zit zo rond de 500-600 euro, een groot rond de 700-800 euro.

Of de volgende nog een mercedes zal zijn?
Mogelijk een C6, want nu moeten de auto’s volledig zelf betaald worden door de bestuurder. En aangezien een C6 ongeveer 15000 euro goedkoper is in aankoop….

Het is echter nog steeds 1 van zijn meest probleemloze moderne auto’s die hij had. Veel beter dan zijn volvo’s.
En de vele problemen liggen voor een deel ook wel aan de rijstijl.

Ik zou niet willen weten hoe mijn picasso eruit zou zien na 240.000 km.
Maar dat zal de toekomst wel uitwijzen, iemand zal er wel zo lang mee rijden.

Trouwens, een vriendin van men moeder heeft sinds een jaar een nieuwe CLK 280 benzine, en al meer in de garage gestaan als iets anders.

Ik heb ook al meer in de garage gestaan als iets anders, echter altijd voor hetzelfde probleem.
En ik ga zien wat de toekomst brengt. Ik heb de indruk dat het elke 1000 km zich voordoet en dan nog 100-200 km dat ik er vrij veel last van heb om nadien weer te verdwijnen (of zo goed als) voor 800 km.
Dit ben ik nu verder aan het uitzoeken of er wel degelijk zo een regelmaat in zit, want dan is het waarschijnlijk de roetfilter.

Anders zit er gewoon iets los dat begint te resoneren bij 2200 toeren of meer en op 1500 toeren.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 december 2008 12:19 PM
  [ # 15 ]

Ik vraag me alleen af welke mafketyel het verzonnen heeft om de asbak ONDER de armsteun te plaatsen…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook