C4 gr Picasso Voeding carkit
Pietje63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-12-2008

Gepost: 10 december 2008 04:13 PM

Hallo dit is de eerste keer dat ik een vraag stel op het form.
Het gaat om een grande C4 picasso.
Ik wil het dashboard open maken hoe??? om een 12V voeding te maken voor het opladen van mijn telefoon.
Ik wil dit vast aansluiten omdat ik geen draden in het zicht wil hebben.
Wie kan mij helpen??

C4 Picasso (grande)

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 10 december 2008 07:27 PM
  [ # 1 ]

Hallo

Ik heb de voeding bij mijn sigaretenaanstekker vandaag gehaald.
Geheel is makkelijk te demonteren.
Ik weet niet waar je precies heen wil voor je oplader?
Als deze bij je ventilatierooster komt kan je via je radio, deze haal je er makkelijk uit en dan daar langs gaan.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 10 december 2008 10:02 PM
  [ # 2 ]

Als je de aansluiting in het midden wilt hebben demonteer je het makkelijkst de radio. Anders idd vanuit de middenconsole, maar dat ik voor de C4 erg laag bij de grond.

Als je de aansluiting links maakt: de zijkant van de dash trek je (bij geopende portiet) zo los en dan kan je rustig vanalles wegwerken. Je kunt daar op het zekeringenblok zo een aansluiting maken. Als je geen efvaring hebt: aan de dealer over laten of van de 12V aansluiting halen, bij verkeerd aansluiten kan je vervelende electra-storingen krijgen!

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 10 december 2008 11:27 PM
  [ # 3 ]

Die van mij was links van het stuur getrokken, heb ik verlengd naar het midden van de auto (ik ben rechts en kan dan de telefoon beter bedienen) ziet er netjes uit en je ziet geen draden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 11 december 2008 02:35 AM
  [ # 4 ]

Interessant daar ik ook graag een 12V aansluiting wil hebben voor mijn N95 die ik ook graag goed in het zicht zou willen hebben.

Ben rechts dus dat wordt dan denk ik ook bij het ventilatierooster.

Hebben de poster’ s wellicht een foto hoe de houder geplaatst is ?
De N95 is een slider dus moet deze zo positioneren dat zowel display goed in beeld blijft alsmede dat klep radio (volledig) open kan.

Alvast dank.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 12 december 2008 09:17 PM
  [ # 5 ]
snarf54 schreef:

Interessant daar ik ook graag een 12V aansluiting wil hebben voor mijn N95 die ik ook graag goed in het zicht zou willen hebben.

Ben rechts dus dat wordt dan denk ik ook bij het ventilatierooster.

Hebben de poster’ s wellicht een foto hoe de houder geplaatst is ?
De N95 is een slider dus moet deze zo positioneren dat zowel display goed in beeld blijft alsmede dat klep radio (volledig) open kan.

Alvast dank.

Foto’s heb ik niet maar:
Als je een brodit houder koopt en deze plaats op het ventilatierooster, hier dan geen tomtomhouder op maar de houder van je N95. Midden console eruit en de voeding van je sigarettenaansteker af halen. Als je hier de spanning vanaf haal krijg je geen problemen met spanning problemen. De kabel kan je langs je dashboardkast en koelvak (als je deze hebt) laten lopen en dan naar de houder. Ook kan je achter je koelvak langs gaan, dan ben je achter je radio. Hiervandaan moet je creatief zijn om het kabeltje aan de voorkant te krijgen.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 12 december 2008 11:31 PM
  [ # 6 ]

Klein boortje en dan de draad er doorheen leiden., ja zo moet het en je ziet er dan dus echt niets van

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 12 december 2008 11:38 PM
  [ # 7 ]

@vader

Ik ken de brodit clip en houder. Heb deze nu nl in mijn Scenic.
Alleen als ie niet uitgeschoven is zie de snelheidsmeter niet helemaal (nog te doen) maar als je hem uitschuift dan zie je echt niets meer.

Dit “tracht"ik bij de C4 Gr P beter te doen.
Gebruik je clip op het rechter of linker rooster ?
Indien links heb je ook een slider zodat je weet in hoeverre deze mogelijkerwijs in beeld zou komen ?
Rechts is dat geen issue maar ja verder weg dus ook slechter leesbaar en als je +50 bent (dat was toch de gemiddelde C4 GP rijder) dan heb je daar wat meer moeite mee.

Het is een EBV6 dus idd koelvak.

Ik wil de aansluiting van de sigarettenaansteker wel behouden. Bijv.j opladen GSM van mijn vrouw of Ipod/MP3 oid.  Is “dubbel “aansluiten ook mogelijk ?

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 13 december 2008 12:09 PM
  [ # 8 ]
snarf54 schreef:

Ik wil de aansluiting van de sigarettenaansteker wel behouden. Bijv.j opladen GSM van mijn vrouw of Ipod/MP3 oid.  Is “dubbel “aansluiten ook mogelijk ?

Ik heb in mijn GC4P twee 12v aansluitingen in de middenconsole, één voor de sigarettenaansteker en één “echte” 12v aansluiting.

Gerrit Idea

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 13 december 2008 02:41 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij is dat er maar 1 indien er een navidrive RT5 inzit.
Het 2e gat wordt dan gebruikt voor de USB aansluiting.

Klopt dat ?

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 13 december 2008 05:22 PM
  [ # 10 ]
snarf54 schreef:

@vader

Ik ken de brodit clip en houder. Heb deze nu nl in mijn Scenic.
Alleen als ie niet uitgeschoven is zie de snelheidsmeter niet helemaal (nog te doen) maar als je hem uitschuift dan zie je echt niets meer.

Dit “tracht"ik bij de C4 Gr P beter te doen.
Gebruik je clip op het rechter of linker rooster ?
Indien links heb je ook een slider zodat je weet in hoeverre deze mogelijkerwijs in beeld zou komen ?
Rechts is dat geen issue maar ja verder weg dus ook slechter leesbaar en als je +50 bent (dat was toch de gemiddelde C4 GP rijder) dan heb je daar wat meer moeite mee.

Het is een EBV6 dus idd koelvak.

Ik wil de aansluiting van de sigarettenaansteker wel behouden. Bijv.j opladen GSM van mijn vrouw of Ipod/MP3 oid.  Is “dubbel “aansluiten ook mogelijk ?

De aansluiting van je 12volt van je sigaretenaansteker blijf je behouden. Ik heb de draadjes voor de voeding onder de console bij de aansluiting van de draden weggehaald.  Hier foto’s met de rechterhouder van brodit. Ik had deze eerst helemaal rechts op het rooster maar dat vond ik te ver weg. Daarom nu helemaal naar links waardoor je meer snoer zie. Als ik het over doe koop in een linkse houder en laat het snoer via de radio naar beneden gaan.
De eerste foto is met de tomotom erop. Hier kijk je makkelijk overheen.
Zoals ik al schrijf. Als het geheel links zit denk ik dat het geheel makkelijker werkt (in verband ook met 50+).

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 13 december 2008 09:50 PM
  [ # 11 ]

De aansluiting van je 12volt van je sigaretenaansteker blijf je behouden. Ik heb de draadjes voor de voeding onder de console bij de aansluiting van de draden weggehaald.


Kan je hier iets preciezer in zijn Waar heb je precies de 12v voeding weggehaald?  Very Happy Very Happy Very Happy

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 14 december 2008 04:05 PM
  [ # 12 ]
Hansdj schreef:

De aansluiting van je 12volt van je sigaretenaansteker blijf je behouden. Ik heb de draadjes voor de voeding onder de console bij de aansluiting van de draden weggehaald.


Kan je hier iets preciezer in zijn Waar heb je precies de 12v voeding weggehaald?  Very Happy Very Happy Very Happy

De draden die naar je sigaretenaansteker gaan knip je door (dit is onder je middenconsole op de bodem), hier zet je een dubbel schuif stekkertje (ampie) tussen. De 1 gaan naar de sigaretenaansteker en de ander wordt de voeding voor ‘wat je maar wilt”.
Je kan ook de isolatie pellen en dan je snoertje erbij solderen.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 14 december 2008 05:03 PM
  [ # 13 ]

Duidelijk, daar heb je de voedng weggehaald Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Bedankt voor je reactie

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook