Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben met bijde heren eens!
in een notendop:
- 16V doen! (mits redelijke staat)
- GTI 1000 euro opleveren (denk het niet maar proberen waard)
- je GTI slopen is mischien jammer maar het klinkt inderdaad op….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb op het andere forum al het topic over deze auto gevonden en ben bang dat die 16v niet zo mooi/goed is als ik had gehoopt dus feestje gaat waarschijnlijk al niet meer door. Als ik zoiets doe is mijn eis natuurlijk wel dat er iets mooiers voor terugkomt.
Om op het, ze is op, terug te komen. Ze is voor een GTi uit 1987 eigenlijk nog gewoon hard, zeker omdat er schijnbaar veel BX’en uit dat tijdperk vanwege roest zijn gesloopt. Kijk maar naar die van Knackor. Ze is alleen niet mooi en er mankeert nog het een en ander aan, dan gaat het toch kriebelen om ergens anders voor te gaan.
Maarja, ik denk dat het er op uit draait dat ik voorlopig nog even in mijn GTi’tje blijf trappen (niet aftrappen!) en mee bezig blijf. Jetronic de deur uit schoppen zit al in de pijplijn, verder staat er een circuitdag in Maart waar ze technisch klaar voor moet zijn.
@Willem, wil jij deze niet voor een mooi bedrag kopen of ruilen tegen een van je 16 kleppers?
Mailtje terug van de eigenaar met foto’s. Lijkt nog best een strakke BX te zijn met een paar puntjes (ik heb full-size foto’s )
En nog wat info erbij.
-Tankstripje doorgeroest (zal wel van bumpertank zijn)
-Moet nieuwe distributie op
-Schakelaar kachelfan stuk
-Zit nieuwe voorbumper bij
-Recent vervangen: Koppeling, draagarmlagers+bussen, 2 nieuwe michelins.
Schijnbaar van onder geen roest.
Al met al lijkt het mij nog een behoorlijk strakke wagen met een paar puntjes. Ben wel benieuwd naar de bekende roestplekken (binnenschermen, langsliggers, dorpels, paravanbak, onderkant a-stijlen)
Op de foto is ook een roeststreepje te zien vanonder het tankklepje vandaan, denk een gare vulpijp?

Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Ik heb ook wel interesse in de auto alleen idd.. de manier waarop hij op marktplaats staat doet me niet goed en de prijs tjah,, nogal duur waar een db riem etc etc nog aan gedaan moet worden…
Goed, nog eens over nagedacht, PB’tje naar Willem en weer wat terug gehad en ben bang dat de 16klepper meer ellende brengt dan wat ik nu heb (waarvan ik weet wat ik heb) Ga nog wel kijken bij die 16klepper om er zelf een oordeel aan te kunnen plakken maar ik ga mijn GTi er niet voor opofferen.
Speel nog wel met de gedachte om de 16v voor de sloop te kopen en het blok over te hangen maar dan moet ik de rest ook weer kwijt kunnen.
Honderd keer afgewogen, overlegd met mijn ouders, jullie je inbreng laten doen en ik ben eruit dat ik eigenlijk gewoon gek ben om mijn GTi te slopen voor een 16v. Ok, mijn GTi is niet de beste meer (vandaar ook die twijfel) maar ik weet wel exact, naast de gebreken, wat ik eraan heb.
Wat ik nog wel als mogelijkheid zie is een rotte 16v met een goed blok, de wens om meer vermogen te hebben blijft en ookal was ik dat van plan met een 8-klepper. Uiteindelijk zit ik daarmee op 160pk en dat is op een gegeven moment ook niet meer genoeg. Jammer dat ze niet strak is, als de body uiteindelijk echt gaar is (of ik rij hem krom) zie ik wel weer. Techniek kan ik altijd nog verkopen/gebruiken.
Maar eerst wat dringende zaken. Doel is om in Maart een technisch goede auto te hebben (circuitdagje )
Kachelkraan en pijpjes door het schutbord gaan bij Vermond vandaan komen.
Fusee met goed lager nodig (denk rechts maar kon ook links zijn )
Motormanagement inbouwen (ovb) Komt bij:
-Ander vliegwiel.
-Andere versnellingsbak, liefst 1.6 met diesel 5.
-Stijvere onderste motorsteun.
-Kleppenstellen.
-Carterpanpakking vervangen.
LHM pomp vervangen.
LHM lekvrj maken -> uitdaging.
Achterste deel uitlaat vervangen, dempers rammelen en klasgenootje kan stuk RVS met demper regelen.
Achterbrugophanging nakijken, heb ook een relatief simpel idee om er wat meer stijfheid in te krijgen.
Benzinelekje bij tank verhelpen.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Worden we toch nog verstandig….
Moet je me toch eens uitleggen: je wilt meer power, maar geeft aan een ‘diesel 5-bak’ te willen monteren….?
Dus langere verzetten, en nog minder vlot dan dat ze nu al is…toch?
Voor het betere knal- en bochtenwerk heppie de Alfa nu toch, dan kun je de Bix voor het èchte autorijden gebruiken
‘Spirit of avant-garde’

- BX Sport MK2
- AX GT chic
je kan je 8v helemaal gaan upgraden (kost geld) je kan ook voorlopig zo laten en rond blijven kijken voor een 16v (of blok)
of een ander snel blok (Zx 16V, xantia/xm 16V etc).

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij v. Gompel in eindhoven staan nog 3 16v motoren, maar die zijn ongeveer even duur als die complete auto die hierboven genoemd wordt.

- BX Sport MK2
- AX GT chic
vaak is een complete auto kopen dan inderdaad goedkoper (rest verkopen). Maar soms wil je wat. Daarom kan je ook verder kijken.
Zoals een mi 16:
http://link.marktplaats.nl/294065460
Waarschijnlijk komt er nog wel een keer een leuke sloper voorbij! (voor 500 euro ofzo)
Motormanagement maakt kwa kosten niet uit, nu wel veel profijt van en kan later mee naar een volgend blok. Verder wacht ik gewoon nog even af waar ik tegenaanloop/nu weer bedenk. Eerst lekje weg en tapijt uit de auto om te drogen.
Twee opties die ik tot na de kerstvakantie iig open hou:
-Deze te koop zetten en sparen voor een hele mooie en goede 16v en daar zuinig op zijn.
-Deze oppeppen met 16v blok en naast veel snelweg ook lekker mee spelen.
Pascal schreef:Worden we toch nog verstandig….
Dacht het niet… Denk nog altijd lichtjaren vooruit en vergeet daarbij voor het gemak de tijd/geld die het allemaal kost
Nouja, vanaf zaterdag nog maar 1 brommert en wat onderdeeltjes her en der. Mijn zwarte XS’je blijft over en die komt zo kaal mogelijk de weg weer op.
Moet je me toch eens uitleggen: je wilt meer power, maar geeft aan een ‘diesel 5-bak’ te willen monteren….?
Dus langere verzetten, en nog minder vlot dan dat ze nu al is…toch?
Voor het betere knal- en bochtenwerk heppie de Alfa nu toch, dan kun je de Bix voor het èchte autorijden gebruiken
Kortere bak van een 1.6 maar de lange vijf van een diesel om hetzelfde snelwegcomfort te houden. Daarnaast is de Alfa in Maart nog niet klaar dus vandaaar dat ik de BX gebruik om lekker te knallen.
Wat wel een feit blijft, ik wil altijd een HP geveerde auto houden. Hobbels die ik nooit eerder heb gemerkt zijn ruggebrekend in de Alfetta
Vandaag rond gemaakt en van de week 16v ophalen. Oei, wat gaat ze hard zometeen
Dus tzt te koop, goed D6A blok. ~165.000km, olieverbruik erg gunstig voor zo’n blok. Niet bijgehouden maar is afgelopen 10k maximaal 3,5-4 liter, en dat is erg ruim genomen aangezien de 5liter kan al was aangebroken en nog niet leeg is, ingegaan terwijl ze een beetje heeft gelekt. Nieuwe kleppendeksel en carterpakking erbij, prima bak, 2 spruitstukken en nog wat gaskleppen erbij. 10k geleden nieuwe koppeling, krukaskeering, distributie met waterpomp en spanner, nieuwe klepseals.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dat wordt gaaf, een Rouge Florentin 16V
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ships, LHM lekkage. Onderop de debietregelaar… Poging om een nieuw leidingrubber te plaatsen heb ik maar gestaakt na de derde gefaalde lektest. Grrr, kon ik maar gewoon zien wat ik doe
Daar staat ze zielig te zijn Net nog even een leidingrubbertje gescoord bij de dealer dus morgen maar weer trachten te fiksen.
Maar daar staat ze dan, eindstation voor deze 16v. Rit naar huis verliep soepeltjes en zo’n 16 kleppert is heul niet verkeerd