heb ooit eens gelezen over lekkende lucaspomp maar kan dit draadje niet meer vinden. pomp bestaat blijkbaar ui 2 delen en ik vermoed dat hij hierop lekt hier was (meende ik) een revisie setje voor o.i.d.
kan deze persoon (of iemand) de link geven of nummer revisie setje :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bedoel je nou de diesel-inspuitpomp zoals op de foto, of de hd-pomp die lekt?
De digitale (electronische) lucaspompen gaan helaas vaker stuk en zijn niet “even met een revisiesetje” te repareren….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Bedoel je nou de diesel-inspuitpomp zoals op de foto, of de hd-pomp die lekt?
De digitale (electronische) lucaspompen gaan helaas vaker stuk en zijn niet “even met een revisiesetje” te repareren….
De digitale (electronische) lucaspomp
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, dan ben je het haasje, want die pompen kun je niet effe snel fixen. Die revisie kost je zeker 750 euro. Lucas electronic pompen gaan, helaas, vaak stuk. Een goede gebruikte vinden zal je ook niet mee gaan vallen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb idd ook een andere gevonden om mijn bijna 4ton oude pomp te vervangen.
Hoe oud is jouw pomp nu ?
Ouwe mopperkont











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
De mijne had precies hetzelfde bij 370000km…. Idd zoeken, maar moet te vinden zijn!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Matthijs309 schreef:Ik heb idd ook een andere gevonden om mijn bijna 4ton oude pomp te vervangen.
Hoe oud is jouw pomp nu ?
322000km.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij mij was laatst de dieselstop lek. Ik weet alleen niet of deze ook op een electronische dieslepomp zit. Was lang zoeken voor het lek gevonden was, maar de kosten van de reparatie waren 25 euro voor een nieuwe. Zat er zo op.
zal d’r 1 deze dagen eens na kijken waar hij nou precies lekt maar ik ben bang dat hij lekt waar deze 2 bij elkaar komen. afgelopen zaterdag de DB-riem vervangen en de beide elktr.motoren van de raam bediening achter vervangen link . zijn wel 2 uit een sloper geworden daar 2 nieuwe €710 ex.btw zouden gaan kosten ops:. heb inmiddels al een epic lucaspomp aangeboden gekregen. blijft natuurlijk altijd weer afwachten hoelang zo 2e hands het volhoud….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij mij lekt ie trouwens aan de onderkant. Als ik met de handbalg druk opbouw zie ik het druppelen anders niet. Op een koude ochtend starten hoor ik hem lucht aanzuigen
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:Bij mij lekt ie trouwens aan de onderkant. Als ik met de handbalg druk opbouw zie ik het druppelen anders niet. Op een koude ochtend starten hoor ik hem lucht aanzuigen
interesant; heb precies het zelfde. al is het nog wel steeds starten en lopen (stevige accu erin ivm koude dagen). en die komen eraan volgens het knmi.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Let op want de diesel die lekt loopt op de distributie en multiriem en deze kan daar niet goed tegen .
Ik ben ervaringsdeskundige : tijdens mijn reis door Finland rook ik al enkele dagen een raar diesel luchte onder de motorkap .
maar ik kon geen lek vinden , ja blok was wel wat vettig , maar ja ....
Op een zondagavond enkele kilometers voorbij Oulu ( op de terugweg van de kerstman ) plots geen servo meer , en het lampje van de alternator floept aan .
Multiriem was veranderd in een verzameling losse draden .
Even mijn VAB wegenwacht gebeld , en binnen het uur waren we met de takelwagen op weg naar een Citroen garage .
Met de vervangwagen (VW golf ) maar verder naar ons hotel 100 kilometer verderop .
Bleek dus inderdaad een lek tussen de twee helften van de pomp , herstelling zou meer dan een week duren .
Met mijn reisverzekering op een accord kunnen gooien dat ik zou proberen mijn reis verder te zetten .
Vier dagen later , een half uur nadat we ontscheept waren in Rostock midden in de nacht , begeeft die nieuwe multiriem het opnieuw .
Weer even de takelwagen op en met een vriendelijke oost-duitser maar een verse multiriem gemonteerd .
Zo zijn we dan toch thuisgeraakt , en heb ik nog een maand moeten zoeken om een tweedehandspomp te vinden voor 200 Euro
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik geloof het wel hoor; maar ik heb ivm het vervangen van de db-riem afgelopen zaterdag ook de multierirm eraf gehad en deze was in prima staat ondanks dat het daar beneden nat van de diesel was/is. maar ik zal het in de gaten houden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die van mij lekt niet zo lomp, alleen als ik druk op het systeem zet, voor de rest is alles droog.
Tijdens het lopen zuigt ie wel lucht an en dan ratelt de motor wat maar dan lekt hij niet naar buiten
Ouwe mopperkont











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
en dan gaat die steeds slechter starten. Op een gegeven moment met lage toeren stotteren…. Einde in zicht helaas. Ik stond op de linker strook van de Utrechtse baan in de spits stil. Dat is niet echt leuk. Goed gas houden, dan liep die nog wel, alleen met een automaat en veel verkeer voor je gaat dat lastig! Ook startten in D gaat niet, dus dan heb je een uitdaging!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik heb er nog 2 liggen.
1 nieuwe en 1 revisie.
Mocht je nog interesse hebben!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!