1 van de 40
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 december 2008 01:42 PM

Zo, we gaan verder waar we gebleven waren in het vorige topic, Link .

Zoals beloofd zou ik een nieuw topic beginnen wanneer ik weer wat te melden heb, en dat heb ik Smile

Zeker in de wintermaanden, wanneer je eigenlijk te allen tijde licht draagt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alles goed werkt. Zodoende wilde ik even mijn achterlichten controleren. Dat is heel makkelijk, aangezien mijn vaste parkeerplaats aan een straat is met een rij huizen aan de andere kant. Via de binnenspiegel zie ik dan alles netjes in de ruiten gereflecteerd.

Alles brandt mooi, mistlichten, richtingaanwijzers, achteruitrijlichten, kentekenverlichting, normale verlichting en de remmen ook. Maar die laatsten gaan dus pas branden als het pedaal al aardig ver ingedrukt is.. Toch maar even een stukje rijden. Wat blijkt, zelfs als ik rijd en een beetje rem gaan de lichten niet branden. Pas als ik wat harder afrem werken ze. Dit lijkt me bijvoorbeeld op de snelweg, waarbij je incidenteel en niet erg hard remt, bijzonder gevaarlijk.

Gelijk maar even de tekening erbij gehaald (  ):

Onderdeeltje 6 is de rempedaalsensor. Dit is weer een aparte uitvoering voor Xsara’s met ESP, zoals de mijne. Het ziet er naar uit dat de sensor verstelbaar is door de schroefdraad, zodat het dus een kwestie is van een modificatie en er geen nieuwe onderdelen nodig zijn. Vanmiddag maar even aan de hobby, komt mooi uit dat ze nu even in de parkeergarage staat.

Wat me verder opviel is dat tijdens dit kleine testje (waarbij ik herhaaldelijk en kort het rempedaal intrapte en losliet) de ESP weer een storing gaf en zichzelf uitschakelde. Dat is dus niet een probleem in de stuursensor (onderdeel van de COM2000, zucht) maar eerder een probleem van de ESP-computer, die een beetje van slag raakt door veel verschillende signalen. Als ik bij de dealer ben zal ik het eens navragen (wie weet is er een software-update voor beschikbaar), verder laat ik het er maar bij.

Tsja, en verder is er niet zoveel te vertellen. Geen winterbanden deze winter, ik rijd lekker door op de fijne Energy Savers. De accu wordt wat zwakker, zeker als de auto wat langer gestaan heeft gaat de starter wat langzaam rond. En had ik al verteld dat het gewoon nog steeds heerlijk rijdt? Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 december 2008 01:15 AM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 december 2008 01:32 PM
  [ # 2 ]

Nee, niet meer nodig. Ik ga er geen tijd meer insteken, tenzij ik onverhoopt nog naar de risicogebieden trek, maar dat vermoed ik niet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 december 2008 10:17 PM
  [ # 3 ]

hoe geraken jullie op de site van service.citroën.com ?

Naar wat ik kan afleiden,moet je daar eerst voor inschrijven,en is dat iets voor professionelen..
De onderste link voor gewoon documenten, krijg ik een foutscherm met de vermelding “acces forbidden”

Groetjes

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 december 2008 01:37 AM
  [ # 4 ]

Je kunt je gewoon inschrijven als particuliere gebruiker. Het is slechts noodzakelijk om de verplichte velden in te vullen en vervolgens via het e-mailadres te registreren.

Eenmaal ingelogd zal de site alleen toegang geven tot de gratis documentatie.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 januari 2009 05:18 PM
  [ # 5 ]

Goh, eigenlijk helemaal niks te melden.

Nu vind ik het natuurlijk wel leuk om te vertellen dat ik, op een stoeprandje (zachtjes aangetikt) na, de afgelopen winterse week zonder kleerscheuren heb doorstaan. En de auto ook. Op besneeuwde en besludgede wegen wel heerlijk aan het driften, glijden en boenen geweest. Regelmatig de ABS, ASR en ESP aan het werk gezet. Elke keer bewust de limiet opzoekend en me er steeds over verbaasd hoe gemakkelijk de auto zich laat controleren onder deze omstandigheden. De winterbanden - die ik de afgelopen drie jaar telkens heb gebruikt, maar dit jaar niet - totaal niet gemist. Dit bevestigt mijn vermoeden dat je met frisse zomerbanden (7 millimeter profiel rondom) echt heel probleemloos uit de voeten kan. Zolang ik niet het (bergachtige) buitenland opzoek blijven de vier stalen velgen die ik voor een set winterrubber op de kop getikt heb ook lekker in de berging liggen.

Met de vele koude starts en korte ritten de afgelopen twee maanden leek het me best zinnig de boel tijdens de rit naar Berlikum eens goed los te rijden. Op de Afsluitdijk een verwoedde poging gedaan de rest van de colonne los te rijden, met als enig resultaat een massahysterie, collectieve wegpiraterij en bijna 190 op de klok (eroverheen wil de auto niet meer sinds de roetkat weg is, ik denk dat ik toch een beetje tegendruk tekort kom). Op de terugweg uit Friesland een flesje Comma Diesel D-tox in de tank gegooid en afgetopt met twintig liter BP Ultimate Diesel (de beste premium diesel die je krijgen kunt, vind ik) en vanaf dat punt (BP Bovenboer langs de A32) de cruise op 150 geprikt en niet meer losgelaten tot ik dik een uur later bij IKEA Eindhoven in de ankers moest. De auto lijkt het overigens prima te houden bij zulke lange stints op hoge snelheid. Geen gekke rammeltjes, de watertemperatuur blijft mooi constant en het gemis van de olietemperatuurmeter wordt redelijk gecompenseerd door de wetenschap dat de 5W50 olie net dat beetje beter tegen de hitte kan dan de standaard 5W40.

Daags na Berlikum (en de vlotte rit naar huis) bleek dat deze rit en het dieseladditief merkbaar invloed hebben gehad: de motor draait stiller en ronder, minder trillingen. Ook minder bokken bij oppakken vanaf ongeveer 1200 toeren. Wat me ook opviel is dat er na een koude start duidelijk minder genagel te horen was. Het zit dus niet alleen tussen de oren.. Cool

Overigens in Berlikum nog wel een klein straaltje olie langs het carter naar beneden zien kruipen. Het oliefilter leek de boosdoener en dat bleek toen ik het met de hand een stuk vaster kon draaien ook daadwerkelijk het geval. Geen dramatische hoeveelheden olie kwijt trouwens, hij peilt nog steeds het maximum. Verder dus geen olieverlies of verbruik.

Ondertussen mag de auto wel een keer goed gewassen worden, maar daarmee wacht ik nog even tot de regen alle pekel en vuiligheid weer een beetje van de weg heeft gespoeld. Ook moet ik nu echt nog een keer naar de DHZ-garage om de rempedaalsensor te bekijken, omdat ik het wel wat gevaarlijk vind op deze manier.

Binnenkort weer een update!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 14 januari 2009 07:41 PM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2009 08:39 PM
  [ # 7 ]

Vanmiddag zelf nog eens een blik op de rempedaalsensor geworpen, maar echt veel wijs kon ik er niet uit. Dus maar gewoon naar de dealert (in Sint Oedenrode) gereden waar een monteur zo vriendelijk was mij ter plaatse even te assisteren. De sensor is nu twee tandjes bijgesteld en ik zal binnenkort eens kijken of dat het gewenste resultaat heeft gehad Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 01 maart 2009 03:51 PM
  [ # 8 ]

Hallo Digidaan!

Nog nieuws over de wagen? Bevalt hij nog goed? Verder nog storingen gehad? Hoeveel km heb je er op zitten nu? Hoe is het gemidelde verbuik?
Ik volg je draadje nog steeds!!
Mijn xsara komt hopelijk dit jaar in zicht, het duurt wat lang maar is het wachten waard. Ik wil graag dezelfde als die van jou!

groet, dennis

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 maart 2009 09:47 PM
  [ # 9 ]

Ik heb de afgelopen maanden eigenlijk geen noemenswaardige storingen gehad. Er is wel één ontzettende irritatiefactor: rammels uit het dashboard. Ik heb er echt geen zin in maar erger me er zo aan dat ik vroeg of laat toch maar weer eens moet proberen die herriebronnen uit te bannen. Ook al betekent dat het (deels) demonteren van het dash.

Het verbruik vind ik de laatste tijd wat teleurstellend. Wellicht dat het aan de koude ligt en ook mijn rechtervoet is structureel wat zwaarder, maar waar ik vroeger eigenlijk altijd gemiddeld tussen de vijf en zes liter per honderd kilometer zat is dat nu tussen de zes en zeven liter. Het is trouwens wel zo dat ik nu toch ook minder vaak grote afstanden rijd, en wat vaker korte stukken. Ook dat heeft flink invloed natuurlijk.

Voor dit jaar verwacht ik net twintigduizend kilometer te rijden. Waarschijnlijk blijft diesel rijden nog wel goedkoper, maar zelfs al zou het duurder worden per maand ben ik nog niet van plan de auto in te ruilen op iets anders. Het rijdt nou eenmaal zo lekker, deze auto.

Inmiddels zitten we dus op 207k kilometers en ik geloof dat ik er nog wel even tegenaan kan.

Wel nog een kleine domper laatst, flink wat putjes en een sterretje opgelopen tijdens asfalteringswerkzaamheden bij Rotterdam. Het sterretje is inmiddels gerepareerd:

Daarna even lekker door de volautomatische sleepwasstraat geweest, het ziet er nu dus weer lekker bling-bling uit allemaal Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 maart 2009 01:17 AM
  [ # 10 ]

Heeft zo’n auto nou zelfstellende kleppen of mag je die nog eigenhandig stellen? Dat zou misschien een beetje in het verbruik kunnen schelen?

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2009 01:31 AM
  [ # 11 ]

Volgens mij zelfstellend, maar er valt wel wat aan te stellen heb ik begrepen…

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 14 maart 2009 02:53 PM
  [ # 12 ]

wat ook erg scheelt in je verbruik is je luchtfilter. ook kun je je egr klep dicht maken. dat scheelt ook erg veel en dan haal je de 1 op 17/ tot 1 op 20 wel weer hoor Wink

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 maart 2009 07:58 PM
  [ # 13 ]

Aan de EGR ga ik niet zitten. Het luchtfilter zou ook het probleem niet moeten zijn, dit is een K&N. Kan ‘m binnenkort wel weer eens schoonmaken trouwens.

De klepstoters zijn hydraulisch dus in principe zelfstellend. Overdreven roeten doet de auto ook niet, behalve incidenteel eens tijdens accelereren.

Laat het eerst maar wat warmer worden en laat ik ook maar weer een tankje normaal rijden. Dat moet een boel schelen qua verbruik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 15 maart 2009 04:20 PM
  [ # 14 ]

Ik zou hem wel een keer laten schoonmaken, de EGR. En misschien ook meteen de inlaat. Ikzelf ga de EGR afdoppen denk ik als ik mijn xsara heb, maar weet het nog niet zeker.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 maart 2009 12:42 AM
  [ # 15 ]

Goh, het is dimlichten-doorfikseizoen geloof ik. Twee weken na het linker is nu ook het rechter opgehouden licht te produceren.

Binnenkort even een nieuw setje erin raggen dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 40
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook