Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik wil komende week even bij deze cx gaan kijken
heb de cx inmiddels gekocht, moet m alleen nog op gaan halen
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Dr.Theo en de CX club (eigenlijk één toch?) spreken elkaar tegen: 1988 tegen 1987.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn autolakboeken zeggen 88-89.
prestige
jaaa, deze is van mij geweest. Geruild voor een andere cx

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Een kennis van me had ook interesse en is wezen kijken…
Volgens de verkoper is het een auto met werk wat allemaal goed te doen is, maar er zit wel een hoop werk aan… met name de roest achter bij de achterportieren.
Je moet uiteraard vooral zelf gaan kijken en je oordeel vellen, maar zelfs voor onderdelen voor de CX club wilden we er eigenlijk nog geen 500 euro voor geven (misschien de helft).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
prestige
Sorry, maar al is deze auto een keer overgespoten en moet er een en het ander aan gedaan worden, is restauratie zeker geen onmogelijke opgave. Ik heb autos gezien die er slechter an toe waren. Ik heb echter deze geruild omdat ik al andere projecten had. Voor onderdelen alleen, dat zou echt zonde zijn.
In elk geval een PRACHTIGE kleur

- CX CX 25 GTI Turbo
Re: prestige
dimmar schreef:Sorry, maar al is deze auto een keer overgespoten en moet er een en het ander aan gedaan worden, is restauratie zeker geen onmogelijke opgave. Ik heb autos gezien die er slechter an toe waren. Ik heb echter deze geruild omdat ik al andere projecten had. Voor onderdelen alleen, dat zou echt zonde zijn.
maar is het dan een echte cassis nacre of gewoon over gespoten ?
en hoe is de auto er verder aan toe ?
ik ga soieso deze week ff kijken, tiel is hier kort bij

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Re: prestige
dimmar schreef:Sorry, maar al is deze auto een keer overgespoten en moet er een en het ander aan gedaan worden, is restauratie zeker geen onmogelijke opgave. Ik heb autos gezien die er slechter an toe waren. Ik heb echter deze geruild omdat ik al andere projecten had. Voor onderdelen alleen, dat zou echt zonde zijn.
Ik zeg ook niet dat restaureren onmogelijk is… Ik wil alleen maar zeggen dat er een hoop werk a/d auto zit. Het blijft een prachtige en gezien de uitvoering zeker een unieke kleur!
Eén ieder die er aan wil gaan beginnen wens ik veel succes toe met deze mooie auto!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- CX CX 25 GTI Turbo
meer info is welkom,
heb bij de rdw gecheckt maar daar komt het kenteken niet meer voor..
ik heb nog een prestige turbo met een werk, wellicht kan ik van 2 een maken, maar dan moet het wel een echte cassis nacre zijn.
en kijken kost niets.
maar als deze cx van dimmar geweest is, weet die ook wel meer vwb het roestverhaal.
je hebt roest en je hebt verrot natuurlijk
prestige
Overgespoten, maar wel door een profi gedaan. Zelfs de achterspoiler is meegenomen. Toen ik haar overnam, had ze al 2 jaar buiten gestaan. Achterscherm links is slecht, binnenscherm is ook aangetast.Er zit een gaatje bij de voorruit op de bekende plek onderin. ik had gezien de staat van de motor en bak al een ander blokT1 en bak aangeschaft, maar ik kwam gewoon tijd tekort. Dat was twee jaar geleden, dus ik ken de huidige staat niet.
Succes en kritisch blijven.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Sable Doré schreef:Dr.Theo en de CX club (eigenlijk één toch?) spreken elkaar tegen: 1988 tegen 1987.
Volgens mij heb je niet goed gekeken, SD! De twee sites gebruiken DEZELFDE lijst, ik zie in beide gevallen ‘1988 en 1989’ staan! Dit betekent modeljaar 88 en 89, dus ca september 1987 tm augustus 1989 (er even vanuit gaande dat de CX berline nog in het hele modeljaar 1989 geleverd is), de Prestige is uit januari 1987 dus is het waarschijnlijk (je weet nooit hoe het precies zit, misschien was de kleur in Frankrijk al eerder leverbaar oid) niet de originele kleur.
Cassis nacre een mooie kleur? Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
PHoskam schreef:meer info is welkom,
heb bij de rdw gecheckt maar daar komt het kenteken niet meer voor..
Jawel hoor! RK-65-VX, een 25 Prestige Turbo - en grijs volgens het RDW!
prestige
Klopt, binnenkant motorruimte is grijs.
dirk
jmmj schreef:Sable Doré schreef:Dr.Theo en de CX club (eigenlijk één toch?) spreken elkaar tegen: 1988 tegen 1987.
Volgens mij heb je niet goed gekeken, SD! De twee sites gebruiken DEZELFDE lijst, ik zie in beide gevallen ‘1988 en 1989’ staan! Dit betekent modeljaar 88 en 89, dus ca september 1987 tm augustus 1989 (er even vanuit gaande dat de CX berline nog in het hele modeljaar 1989 geleverd is), de Prestige is uit januari 1987 dus is het waarschijnlijk (je weet nooit hoe het precies zit, misschien was de kleur in Frankrijk al eerder leverbaar oid) niet de originele kleur.
Cassis nacre een mooie kleur? Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen maar in de lijst van de CX club staat bij Cassis Nacré toch echt vanaf 1987-08-01 tm 1989-07-31?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is toch precies wat Jaco zegt?
De modeljaren beginnen ergens halverwege het kalenderjaar ervoor, dus modeljaar 1988 loopt van augustus 1987 t/m juli 1988 en modeljaar 1989 van augustus 1988 t/m juli 1989.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)