



Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Hmmm, maak me gek Citroën Dus omdat ik een diesel heb uit ‘96 zou het best kunnen dat ik dus geen anti-inzakbol heb en dat de wagen daarom zo gauw weer plat licht? Waarom in hemelsnaam al die verschillen






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mijn twee-spakig-stuur, overgangsmodel, in de kleur vert poseidon, 94-er met organummer 6317, productiedatum 24 februari, zakt met het mooie kontje tot op het asfalt.
@ TS erg mooie kleur! weten we daar de officiële naam al van?
Mijn V6 exclusive uit 95 zakt ook snel door haar hoefjes. Nix erg toch?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
sjorsh schreef:Wat is een lekzak dan? Misschien beetje off topic, maar ben wel benieuwd waar het dan voor dient
Het antwoord (van de website van de IDDS-club): “De functie van de lekzak is tweeledig: ten eerste werkt hij als een soort stofkap om vuil en vocht van de veercilinder en zuiger weg te houden en ten tweede dient hij voor het opvangen van de hydraulique-olie die langs de veercilinder lekt.”
De LHM die door de lekzak wordt opgevangen, gaat vervolgens weer retour voorraadvat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
hmmm blijft een bijzonder veersysteem dus wat Citroen hanteerd
Iemand in het dorp heeft een Porsche 914 en ook een kleuren schema van Porsche. Ben even naar de auto gegaan en de kleur er naast gelegd van het schema.
De kleur zoals die bekend is bij Porsche is Olympic Blue L51P om precies te zijn. Maar zodra de auto hier staat komen er beter foto’s en de kleurcode die in de auto staat.
Is er een topic voor kleuren en de daarbij behorende nummers?
Niet alleen droge nummer want die heb ik wel gevonden op dit forum…..
Gewoon nummers en gelijk een foto erbij.
Misschien een nieuwe topic?























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
sjorsh schreef:Hmmm, maak me gek Citroën
Dus omdat ik een diesel heb uit ‘96 zou het best kunnen dat ik dus geen anti-inzakbol heb en dat de wagen daarom zo gauw weer plat licht? Waarom in hemelsnaam al die verschillen
Zou zomaar kunnen, maar om er helemaal achter te komen of je die bol wel of niet hebt, zul je even onder je dame moeten kruipen (doe het veilig ), ze zou net boven het subframe achter, voor je linker achterwiel moeten zitten.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Arie ,
Allereerst gefeliciteerd met je eerste XM en idd een erg mooie kleur!
Zelf heb ik twee Xm’s en deze heb ik al jaaaren in onderhoud bij Veldma en dat bevalt me prima.
Ze hebben ook nog veel XM’s in onderhoud.
Overigens kan ik lezen en schrijven met ze ik organiseer niet voor niets de sleuteldagen bij Veldma in Groningen voor de Citroën XM club.
www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182336
www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=193095
Daarnaast ben ik van mening dat het altijd beter is je bollen te vervangen.
Ooit heb ik ook een aantal bollen bij een specialist laten vullen.
Achteraf bleek dat ik ze alsnog moest vervangen.
Tmrrental:
Inderdaad niks mis met die Michelin energy’s.
Twee jaar geleden moest ik in België uitwijken met 60 km per uur.
De enige mogelijkheid was een bocht van 90 graden.
Mijn bijrijder dacht die band ligt eraf. Niks aan de hand en de dame lag als een blok op de weg.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Inderdaad niks mis met die Michelin energy’s
Op droog wegdek gaat ‘t ook nog wel, alleen beginnen ze erg snel te kermen als je enthousiast een bocht neemt. De grootste steken laten ze vallen op droog wegdek.
Harm ,
Het was warm en droog die dag geen enkel probleem.
Ik deel die mening helaas dus niet.
De wang van de band was wat beschadigd maar ik had volledige controle over de wagen.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Dat zeg ik, op droog wegdek zijn ze nog niet zo slecht, pas als ‘t nat is merk je dat de grip meteen helemaal weg is.




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Brian schreef:sjorsh schreef:...
Het antwoord (van de website van de IDDS-club): “De functie van de lekzak is tweeledig: ten eerste werkt hij als een soort stofkap om vuil en vocht van de veercilinder en zuiger weg te houden en ten tweede dient hij voor het opvangen van de hydraulique-olie die langs de veercilinder lekt.”
De LHM die door de lekzak wordt opgevangen, gaat vervolgens weer retour voorraadvat.
Ahaaa Merci!
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik een extra bolletje kan ontdekken Wes!
Ben ook wel benieuwd naar de naam van de kleur overigens. Deze zie je niet zo vaak.. Net zoals die licht bruine kleur.. Ook erg mooi!
Die kleur is Bleu Olympique en was maar kort leverbaar als ik mijn XM brochures mag geloven. In de brochure van augustus 89 staat die kleur wel, een jaar later niet meer.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!