







Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Zwevers,
Allereerst de beste wensen voor een zweverig 2009.
Toen ik gisteren in mijn ‘98 TCT automaat VSX gebeld werd, viel op hetzelfde moment het motorvermogen weg, en ging lampje “vering sportstand” aan. Vervolgens de hele kerstboom aan lampjes op het dash, maar toen had ik ‘m al aan de kant staan.
De telefoon zat in m’n rechter broekzak, dus op minder dan 30 cm van het code-klaviertje.
Na het belletje even contact uit-en-weer-aan, code ingetoetst en zonder problemen naar huis.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of eerder gehoord?
- Oscar -
Voordeel van een DS: geen computer om te verstoren.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
lijkt me heel eenvoudig te testen op toeval… heb je dat al gedaan?
Ik ben wel eens een ravijn ingedoken met ene vrachtwagen op het moment dat ik me realiseerde dat mijn ex die dag jarig was. Maar om haar nu de schuld te geven… dat ging me weer wat ver
Hallo.
Lijkt mij geen toeval,
althans bij mijn xm had ik indertijd ook dat als de telefoon ging
het hele dash op tilt ging.
zou dus heel best kunnen lijkt mij.
Ik had de telefoon dus naast de uitstroom openingen
van de kachel.
later de telefoon verplaatst naar de midden console toen geen
problemen meer gehad .
was een diesel dus dat verklaard denk ik waarom de motor
bij mij wel bleef lopen.
Nog de beste wensen . Gert.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zet je 06 nummer maar ff in dit topic dan bellen we je allemaal wel effe om beurten








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Mark Nijenhuis schreef:Zet je 06 nummer maar ff in dit topic dan bellen we je allemaal wel effe om beurten
![]()
![]()
Dank je wel, Mark. Hier schoot ik letterlijk van in de lach.
Gompy: ik zal zeker gaan testen. Het “probleem” is het opnieuw verzorgen van de zelfde omstandigheden. Zoals je weet wordt het gebruikte zendvermogen van een GSM-toestel o.a. bepaalt door de afstand tot de mast. Op een andere plek kan de situatie dus héél anders zijn. De zelfde plek is lastig, daar kom ik niet zo vaak.
Nu ik van GertXM weet dat het ook bij hém gebeurde, zal ik de test toch moeten doen, want het zou wel eens waar kunnen zijn, en dan kan het dus ook nóg eens gebeuren op een moment dat het minder onschuldig uitkomt.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mark Nijenhuis schreef:Zet je 06 nummer maar ff in dit topic dan bellen we je allemaal wel effe om beurten
![]()
![]()
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Als Gomp hier voor ieders voeten het gras wegmaait (geintje Gomp ) dan blijft er voor mij niet veel meer over dan een luchtige uitspraak te doen.
Mijn PDA (met telefoon) staat in een houder boven het luchtrooster (geheel aan de linkerkant van het dash) dus naast de linker ruitstijl.
Probeer ivm het zendvermogen zo dicht mogelijk bij een mast in de buurt te komen (Nederland staat er ja vol mee) moet best wel lukken de meest ideale omstandiheid te creeeren. Ben benieuwd of het nog eens gebeurt.
heel de wereld zit alweer zo`n 15 jaar bellend in de auto en citroen maakt een auto die dan stil valt… lijkt me sterk
maar ik ben heel benieuwd naar het ònderzoek`






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mark Nijenhuis schreef:
Probeer ivm het zendvermogen zo dicht mogelijk bij een mast in de buurt te komen (Nederland staat er ja vol mee) moet best wel lukken de meest ideale omstandiheid te creeeren. Ben benieuwd of het nog eens gebeurt.
Volgens mij moet je juist zo ver mogelijk bij een mast vandaan, dan gaat de telefoon namelijk met meer vermogen zenden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een vage kennis van mij had jaaren terug een AX GT. Die viel uit onder hoogspanningsdraden en bij spoorwegen. De compu is toen in zilverpapier ingepakt. Ging beter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Met dit voorbeeld heb ik geen ervaring, maar het verstoren van computergeregelde zooi met een telefoon is prima mogelijk.
Eveneens ben ik tevens ook.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
GSM dus voortaan niet alleen uit in het vliegtuig, maar ook in het zweeftuig!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het rijden zonder gsm vind ik ook heerlijk…....Je wordt niet gestoord omdat elke 3 tellen er wel iemand belt…....
Maar serieus, ik denk dat stoorzenders zoals gsm’s invloed kunnen hebben op een motormanagement-computer. Marco’s Xsara ging ook op z’n bek door de Xenon-ballasten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb er zelf nooit last van gehad, Mercedes wel. Veel e en s klasse auto’s begonnen als een gek te roken en liepen in noodloop. Hebben ze later opgelost….
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Van dat probleem met die hoogspannings kabel had ik ook al eens
gehoord.
Het zou dus best kunnen dat je computer systeem op de
een of andere manier verstoord wordt door een telefoon o.i.d .
Wat voor telefoon heb je trouwens??
Gert.





















Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ben met mijn bixje ook al twee keer bijna stilgevallen toen ik onder hoogspanningsdraden doorreed. Lijkt me dus plausibel. Echt iets voor Adam en Jamie!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30