3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Klassieker angst?
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 04 januari 2009 06:02 PM
  [ # 31 ]

Mijn CX zal dit jaar haar 30e verjaardag vieren en wordt door mij nog gewoon als dagelijks voertuig gebruikt. Van angst was in het begin alleen een beetje sprake. Toen kende ik de auto nog niet, en vanwege de 18 jaar stilstand waren er in het begin ook wat probleempjes. Maar naarmate er meer gereden werd en die dingetjes verholpen, groeide het vertrouwen en tegenwoordig stap ik zorgeloos de CX in.
Uiteraard werp ik af en toe een blik op mn metertjes, bij het wegrijden meestal checken of de laadstroom in orde is en bij veel stilstaan en langzaam rijden ook altijd de motortemperatuur. En ik hou natuurlijk maffe geluidjes en dat soort dingen een beetje in de gaten. Maar ja, dat zou ik waarschijnlijk in een moderne auto ook gewoon doen. Smile

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 04 januari 2009 06:30 PM
  [ # 32 ]

Na de Kerst nog in Parijs geweest met de CX. Alles ging goed. Maar ik sleep toch altijd heel wat mee op zo’n reis. Zo had ik 3x een dynamo stuk afgelopen jaren op vakantie (sindsdien heb ik altijd een reserve bij me). Reserve speedsensor altijd bij me en nog nooit nodig gehad. Snaren natuurlijk en een kabeltje om de fan’s permanent te laten lopen als een relais weer eens hapert, meestal door oxidatie. Plus een volle gereedschapsbak waarin o.a. tape voor een lekke slang. Maar mijn vrouw kwam vorige maand thuis met de opmerking dat het rode stop-lampje brandde. Maar, zoals ze zei, het was nog maar een kilometer naar huis en het sturen gaat nog goed, dus ik reed maar door. Toen ik keek spoot de persleiding als een fontijn: een gaatje in een bocht. Als je dat op de Periferique hebt dan ben je de klos. Kan je gelijk weer een hotel boeken. Maar wel 7 nieuwe auto’s met pech op de vluchtstrook. Wij tellen ze tegenwoordig om het moreel hoog te houden! 
Thuis gekomen uit Parijs lag er meer dan een liter LHM onder mijn Sm.  Dat is weer minder. Achter het linker voorwiel. En ik kan niet zien waar het uit komt. Stuurhuis denk ik.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 04 januari 2009 07:11 PM
  [ # 33 ]

klassieker angst

mijn dame ( id ) had altijd de neiging om het op te geven op momenten dat het echt belangrijk was. dus deed ik zo weinig mogelijk op deze momenten zoals voor ons trouwen! niks geen extra onderhoud, gewoon wassen en rijden Very Happy Maar in Parijs 2005 de dag voor het defilé : hoge druk leiding lek in een bocht Mad . Zo zie je maar er valt weinig over te zeggen, gewoon rijden b.v met aanhanger vol met zand e.d prima! Het blijven wel oude auto’s met gebreken dus daar zul je mee moeten leren leven.
veel rij plezier Smile
gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 januari 2009 07:20 PM
  [ # 34 ]

geen angst, angst doe je je zelf aan….

laatst een CX uit frankrijk hierheen gereden die al even stil stond. het hele stuk naar huis met kruissnelheid 130 over de weg geblazen (bijna 900km)

geen stukken gehad. ook geen reservedelen bij me. Geluk? ach soms moet het mee zitten. Na die rit was het stationair lopen van die diesel ook om te janken overigens..

ik neem wel altijd wat extra vloeistoffen mee.

geen lid van de anwb. er is me nog niets gebeurd met al die auto’s dat ik niet zelf of met wat hulp kon oplossen…. Smile

beetje preventief onderhoud heeft ook voordelen zeg maar.

Als je angst hebt bij het rijden in je favortiere vervoermiddel pest je je zelf voornamelijk, er zal niet meer of minder van stuk gaan Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 januari 2009 07:24 PM
  [ # 35 ]

Mijn CX heb ik nu ook ongeveer 92,000km mee gereden sinds aankoop en het is gewoon een hele betrouwbare auto. Nu in principe nog betrouwbaarder aangezien ik geen onbetrouwbare BDP sensoren meer nodig heb. De VEMS heeft ook minder bewegende delen, en geen luchtmeter problemen…

Ik heb dus geen last van de klassieker angst. Ik houd wel alles goed in de gaten, maar ik ga gerust met een uitlaat die gebroken is vlak na de turbo naar le mans rijden. Dat ging ook prima. Geluid valt nog wel mee bij een turbo auto. Zeker voor gti turbo’s is eigenlijk altijd al gelijk duidelijk wat het probleem is, en het is bijna nooit iets waardoor je niet verder kan rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 04-09-2008

Gepost: 04 januari 2009 07:37 PM
  [ # 36 ]

angstig niet er gaat natuurlijk wel eens iets stuk of happert maar daar integen is het wel weer een genot om dit soort auto’‘s te mogen rijden
dan vergeet je het snel. een nieuwe auto is niet altijd betrouwbaarder

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2009 07:50 PM
  [ # 37 ]

En zelfs al gaat er iets kapot. De wegenwacht kan je eerder weer op weg helpen als je met een oudje rijdt dan wanneer je met een nieuwe rijdt Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 04 januari 2009 08:13 PM
  [ # 38 ]

Ik heb met de CX pas een stuk of 2x echt met pech gestaan. Ene keer moest er afgesleept worden aangezien de benzinepomp vastgelopen was in de bagger die nog in de tank zat. Tweede keer was in Frankrijk op de autoroute. Toen was de voorraadbol stuk waardoor er teveel druk op een retourleiding kwam en daarom schoot die los. Kon ter plekke verholpen worden. Smile
Verder blijft het wagentje eigelijk altijd gewoon rijden, en het mooiste is nog dat ze het altijd net blijft doen op de momenten dat je dat het hardste nodig hebt.
Ik ben overigens wel lid van de WW, en daar ben ik blij om ook. Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2009 08:22 PM
  [ # 39 ]
RikvdS schreef:

Ik heb met de CX pas een stuk of 2x echt met pech gestaan. Ene keer moest er afgesleept worden aangezien de benzinepomp vastgelopen was in de bagger die nog in de tank zat. Tweede keer was in Frankrijk op de autoroute. Toen was de voorraadbol stuk waardoor er teveel druk op een retourleiding kwam en daarom schoot die los. Kon ter plekke verholpen worden. Smile
Verder blijft het wagentje eigelijk altijd gewoon rijden, en het mooiste is nog dat ze het altijd net blijft doen op de momenten dat je dat het hardste nodig hebt.
Ik ben overigens wel lid van de WW, en daar ben ik blij om ook. Smile

Zou ik (zeker het eerste jaar) ook doen. Rij je toch net iets zekerder.

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 04 januari 2009 08:24 PM
  [ # 40 ]

rijd buiten de cx ook met een tweetal Volvo’s 245 ( met 1-tje, een Tic uit 1984 net met hele fam. 3 weken in Italie geweest, ruim 4000km, met 200km/u+ op de Duitse autobahn, wel funsest voor je bankrekening; superbenzine) en sinds kort een LR Defender 110” uit 1985, buiten de Talbot Samba Cabriolet uit 1985, kortom, allemaal “oud” al waren m’n Ford Tunderbird & Peugeot 404 Fam. , beiden uit 1963 pas echt oud Laughing  Laughing  Laughing
gebruik ze allemaal als dagelijkse voitures, ken inmiddels elk piep _ kraakje, maar dat maakt het idd zo charmant. je bent geen eenheidsworst, je krijgt opgestoken duimen, en als je een keer een probleem hebt, mechanica krijg je veelal wel weer aan de praat, electronica daarentegen…....
en ik ben lid van de KNAC, met een klassiekerpolis, zodat ik ongeacht waar of met welke auto ik pech krijg, ik EN geholpen wordt EN indien niet te fixen de auito gerepatrieerd wordt, wat van de ANWB niet gezegd kan worden

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 08:26 PM
  [ # 41 ]

Wat dan wel weer grappig is, want de KNAC breakdown service IS van de Anwb Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 04 januari 2009 08:35 PM
  [ # 42 ]

Mijn wagentje met kapotte benzinepomp kon door de ANWB niet ter plekke gerepareerd worden en werd toen netjes opgehaald door een ambulance en bij mij thuis weer afgezet. Alles geregeld en betaald door de ANWB…

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 04 januari 2009 09:05 PM
  [ # 43 ]

Ik hen altijd een “overlevingspakket"achterin staan:
een plastic kratje met daarin: LHM, motorolie, koelvloeistof, handschoenen, ducktape, van dat “vulcaniseringsband”, tie-ribs, setje schroevendraaiers / dopsleutels etc., stukje benzineslang, Haynes, Olving en nog wat spul.
Voor het geval dat allemaal niet meer helpt: mijn lidmaatschapskaart van de ANWB.
Mijn BX is nu bijna 17 jaar, heeft pakweg 2,5 ton op de teller, draait ca. 20.000 km per jaar en laat me zelden écht in de steek.
De CX maakt te weinig km’s om veel problemen op te leveren.
Angst? Nee. Hoogstens een klein beetje spannend.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 04 januari 2009 09:11 PM
  [ # 44 ]

Ik vind CX-en eigenlijk heel betrouwbaar. Zolang je ze maar onderhoudt! Zo nu en dan een rammeltje of een schurend geluid, ach dat verdwijnt meestal vanzelf weer.

Alleen elektrisch valt het soms tegen, maar angst nooit. Geen enkele reden voor.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 04 januari 2009 09:14 PM
  [ # 45 ]
waterman771 schreef:

Wat dan wel weer grappig is, want de KNAC breakdown service IS van de Anwb Laughing

NOPE!!!
ze maken in Nederland gebruik van de ANWB, MAAR het is duidelijk en zeker GEEN ANWB Laughing  Laughing  Laughing gelukkig niet, buiten de aardige monteurs met een voorliefde voor oude auto´s zitten er ook nogal wat pietlutten bij die zeuren dat je betere in een moderne auto kunt gaan rijden
http://www.knac.nl/lidmaatschap.htm

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook