6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Klassieker angst?
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 09:28 PM
  [ # 76 ]
baroen schreef:

Had dat dan ook gedaan….. Cool

Dat doe ik eigenlijk nog steeds..

2.5 gti voornamelijk Cool

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 11 januari 2009 09:31 PM
  [ # 77 ]

Ik heb zelf ook enkele jaren een XM gereden en hoewel ik de boel altijd goed onderhoud, heb ik met die XM best veel zware pech beleefd. Dat kan ik van mijn CX-en niet zeggen…

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 januari 2009 09:33 PM
  [ # 78 ]

Een CX is ook net iets minder gecompliceerd… toch?

(Mijn droom CX is trouwens een lange, automaat, airco, leer en open dak Cool )

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 11 januari 2009 09:40 PM
  [ # 79 ]

Misschien minder gecompliceerd, maar wat dat betreft kan ze niet tippen aan een 2CV.  Laughing Ben zelf vandaag met de Rode Dame terug gekomen van een weekje wintersport in Zwitserland. No big deal, zou ik zeggen, de teller staat alweer over de 420.000 km heen, en dit keer eindelijk geen problemen met de motortemperatuur. Wel een beetje last van groene snot ter hoogte van de drukregelaar, maar dat soort dingen maak ik me gewoon niet meer echt druk om. Wel is de reactie van andere mensen kostelijk. Een collega: “Wat? Ga je met dat ouwe ding op wintersport naar Zwitserland?”, uiteraard gevolgd door een triomfantelijk “Yes” van mijn kant.  Cool
En toen ik vandaag terug kwam reageerde mijn zwager best wel verbaasd dat alles goed ging. Maar eerlijk gezegd: hij heeft dan ook wel zelf enkele jaren BX ervaring, waarbij niet alles altijd van een leien dakje liep.  Confused

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 09:49 PM
  [ # 80 ]

Ten tijde van mijn XM vreugde heb ik toch af en toe terug verlangd naar mijn BX.. En nu ben ik weer om: het gaat een BX worden.. De bedoeling is dat ik er elke dag gebruik van wil maken.. Bij een CX of een DS zou dit niet zo snel gebeuren.. Deze zou ik eigenlijk moeten stallen in de garage: en die heb ik niet!

Ik sluit echter de overweging nooit echt uit.. het blijven mooie auto’s Smile

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 11 januari 2009 09:54 PM
  [ # 81 ]

Het is eigenlijk al eerder gezegd: inderdaad gewoon dagelijks gebruiken, van stilstaan wordt een auto gewoon minder. Uiteraard kan ik me wel voorstellen dat je dat met bijvoorbeeld een SM toch niet zo snel doet, alleen al om de kosten die het met zich meebrengt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2009 09:57 PM
  [ # 82 ]

Ik heb een aantal jaren met een cx 2000 van 78 als dagelijkse bak gereden. Dat ging eigenlijk heel goed. Ok, die auto had ook maar 84000 km gelopen toen ik d´r kocht, maar behoudens het reguliere onderhoud, een nieuwe radiateur, uitlaat en spanningsregelaar ben ik er nooit mee komen stil te staan. Wat wel ieder jaar tegen viel was de lijst mankementen voor de APK…. er mankeerde altijd veel aan. Van lampjes tot gare draagarmen en fuseekogels en rotte accubakken…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 januari 2009 10:22 PM
  [ # 83 ]
waterman771 schreef:

Ik heb een aantal jaren met een cx 2000 van 78 als dagelijkse bak gereden. Dat ging eigenlijk heel goed. Ok, die auto had ook maar 84000 km gelopen toen ik d´r kocht, maar behoudens het reguliere onderhoud, een nieuwe radiateur, uitlaat en spanningsregelaar ben ik er nooit mee komen stil te staan. Wat wel ieder jaar tegen viel was de lijst mankementen voor de APK…. er mankeerde altijd veel aan. Van lampjes tot gare draagarmen en fuseekogels en rotte accubakken…

Maar dankzij jou viel dat de laatste jaren wel mee. Twee jaar geleden niks, vorig jaar nieuwe fusees en nieuwe achterschijven en dit jaar (met steekproef van de RDW) helemaal nada. Enige angst die ik blijf hebben is dat vervelende roestmonster. Ze blijven maar roesten die krengen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 januari 2009 10:35 PM
  [ # 84 ]

Galvaniseren is het codewoord Wink (ik zou er toch voor sparen als ik een CX zou hebben Wink )

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 10:44 PM
  [ # 85 ]

En onderdelen? Zit daar niet de schrik een beetje in? Dat je woekerprijzen betaald voor net dat ene onderdeeltje? Waar je zo lang naar gezocht hebt?

Moet er niet aan denken.. Ik wordt al neurotisch als de autogordels achterin niet van hetzelfde merk zijn.. (=waar gebeurd) Smile

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 januari 2009 10:49 PM
  [ # 86 ]
BunnY schreef:

Galvaniseren is het codewoord Wink (ik zou er toch voor sparen als ik een CX zou hebben Wink )

Er is niet zoveel te galvaniseren aan een CX, dat pisbakkenstaal trekt helemaal krom. Nee pappen en nathouden is het codewoord.

Archi schreef:

En onderdelen? Zit daar niet de schrik een beetje in? Dat je woekerprijzen betaald voor net dat ene onderdeeltje? Waar je zo lang naar gezocht hebt?

Nee ach, sommige onderdelen zijn al niet meer te krijgen maar voor de meeste dingen is wel een oplossing. En gelukkig zijn er nog genoeg sloop CX’en waar spullen af te halen zijn. Er is nog geen repro markt zoals bij DS’en maar misschien dat deze er op termijn komt. Persoonlijk denk ik van niet maar de tijd zal het leren. Overigens zijn sommige dingen gewoon duur maar autorijden is sowieso duur. De tijd dat je voor weinag een CX kan rijden is echt voorbij.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 januari 2009 10:53 PM
  [ # 87 ]

Auwh, ik dacht dat je gewoon alles kon (laten) galvaniseren. Niet dus?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 januari 2009 12:02 AM
  [ # 88 ]
BunnY schreef:

Auwh, ik dacht dat je gewoon alles kon (laten) galvaniseren. Niet dus?

Kijk dit maar eens, je ziet hoe de deuren gegolft zijn door de warmte:

En lees dit draadje maar eens door, ook de sterkte van het staal zou ook wel eens zijn eigenschappen kunnen verliezen door de warmte:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=193484

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 januari 2009 12:22 AM
  [ # 89 ]
T(h)ijs schreef:

Maar dankzij jou viel dat de laatste jaren wel mee. Twee jaar geleden niks, vorig jaar nieuwe fusees en nieuwe achterschijven en dit jaar (met steekproef van de RDW) helemaal nada. Enige angst die ik blijf hebben is dat vervelende roestmonster. Ze blijven maar roesten die krengen.

Die van jou heeft zo weinig roest en wat er aan roest zit wordt er gewoon uitgesneden en vervangen. Daarna gewoon een perfecte auto.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 januari 2009 12:24 AM
  [ # 90 ]
T(h)ijs schreef:
BunnY schreef:

Galvaniseren is het codewoord Wink (ik zou er toch voor sparen als ik een CX zou hebben Wink )

Er is niet zoveel te galvaniseren aan een CX, dat pisbakkenstaal trekt helemaal krom. Nee pappen en nathouden is het codewoord.

Archi schreef:

En onderdelen? Zit daar niet de schrik een beetje in? Dat je woekerprijzen betaald voor net dat ene onderdeeltje? Waar je zo lang naar gezocht hebt?

Nee ach, sommige onderdelen zijn al niet meer te krijgen maar voor de meeste dingen is wel een oplossing. En gelukkig zijn er nog genoeg sloop CX’en waar spullen af te halen zijn. Er is nog geen repro markt zoals bij DS’en maar misschien dat deze er op termijn komt. Persoonlijk denk ik van niet maar de tijd zal het leren. Overigens zijn sommige dingen gewoon duur maar autorijden is sowieso duur. De tijd dat je voor weinag een CX kan rijden is echt voorbij.

Onderdelen worden, net als voor de DS, Eend, Traction en noem ze maar op, gewoon door bedrijven en bedrijfjes weer nieuw gemaakt. CX kan voorlopig nog gewoon blijven rijden met nieuwe onderdelen.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook