1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Bijna géén lucht uit ventilatieopeningen dashboard li en re
Mart1n
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 08 januari 2009 04:11 PM

Confused: Bij mijn C4GP lijkt er vrijwel geen lucht te komen uit de (grote-regelbare) ventilatie-openingen links en rechts op het dashboard. De middelste 2 ventilatieopeningen werken echter perfect. Tot nog toe lette ik daar niet zo erg op, maar het is niet zo handig als je de zijruiten snel wilt laten ontdooien. Maakt niet uit in welke stand ik het verwarmings -airco-systeem zet. Heb een automatisch aircosysteem in de auto.
Is dit normaal of heb ik weer eens een afwijkend exemplaar Rolling Eyes ?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 08 januari 2009 05:23 PM
  [ # 1 ]

Was me bij mij ook al opgevallen maar heeft volgens mij toch met het automatische systeem te maken. Merk bij mijzelf ook vaak dat ik een koude linkerhand heb na een aantal uurtjes sturen in de kou.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 08 januari 2009 09:32 PM
  [ # 2 ]

Viel ons ook op na een weekje Oostenrijk vorige week.

Wil er nog een tweede aan toevoegen:

Met name de “middelste"openingen” in de deurstijlen voor de passagiers op de 2e rij hebben geen heel warme luchtstroom, terwijl we een uurtje of 8 hebben gecruised met de auomatische temp op 20,5 graden…

Meer mensen die dit hebben Confused:

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 januari 2009 09:36 PM
  [ # 3 ]

Mij is al opgevallen dat men linkerhand vaak kouder aanvoelt dan men rechter hand. Maar dit is mss ook mogelijk omdat de linker ventilatiemond naar de ruit gericht is terwijl de linker midden ventilatiemond naar mij is gericht.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 08 januari 2009 09:42 PM
  [ # 4 ]

hey,

doe me de laatste 8 van het chassisnummer eens van 1 van de auto’s…

kijk ik even of er bij citroen wat van bekend is…  Wink

gr. mark

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 08 januari 2009 09:56 PM
  [ # 5 ]

Ik zit zelf nooit achterin (zijn mijn benen en armen net even te kort voor Very Happy ) maar ik merk wel dat de roosters door mijn passagiers vaak dicht gezet zijn (zonder dat ze me dat vertelden) waaruit moge blijken dat de luchtstroom achterin niet altijd als plezierig wordt ervaren.

Ik zal er morgen eens op letten.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 08 januari 2009 11:09 PM
  [ # 6 ]

er is een info rapid bekend over de airco van een c4 picasso, heb ik net even bekeken…

alleen deze is in het engels/frans nederlands geschreven…  Confused

dus ik kan niet bepalen of dit 100% hier mee te maken heeft…

Lack of effectiveness of the air conditioning, the operation returning to normal after a stop of 10 minutes.

dit staat er als kop bij.

zoals hier bij staat moet er een update van de bsi voor zijn.  Rolling Eyes
maar nogmaals, 100% zeker weet ik dit niet doordat het niet volledig nederlands of engels is…

gr. mark

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 09 januari 2009 10:53 AM
  [ # 7 ]

Lack of effectiveness of the air conditioning, the operation returning to normal after a stop of 10 minutes.

Dit heeft volgens mij betrekking op de ijsvorming op de verdamper bij warm en vochtig weer. Dan helpt een stop van ca. 10 minuten om de verdamper weer ijsvrij te maken. Hier is ergens een ander topic over.
Heeft dus mijns inziens weinig te maken met het probleem waar het hier over gaat.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
FreddyHell
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 09 januari 2009 02:28 PM
  [ # 8 ]

Heb hier vanmorgen toevallig ook extra op gelet en uit de Li kant komt vrijwel geen warme lucht terwijl dit uit de midden lucht uitlaten wel het geval is.

Ik weet niet of dit te maken kan hebben met de auto stand, want daar staat ie bij mij altijd op.

Wil nog eens gaan spelen met de verschillende standen om te kijken of dit iets uit maakt.

C4GP 1.6 HDIF EB6V

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 09 januari 2009 08:52 PM
  [ # 9 ]

ja klopt ik heb hem vandaag ook door gelezen dus dat klopt wel.

maar als je het eerste stukje leest dan lijkt het ermee te maken te hebben, gezien de kop.

maar goed wij hebben er nog geen klachten over gehad.

indien hier wat van bekend wordt laat ik het weten.

gr. mark

Profiel  
 
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 09 januari 2009 10:45 PM
  [ # 10 ]

Verschil in temperatuur midden en links/rechts

Hallo,

Dit verschijnsel heeft niets te maken met het automatische syteem. Ik heb een C4 Prestige, dus hand bediend. In deze auto heb ik ook last van dit verschijnsel. Mijn vorige auto een Renault Megane Grand Tour, met automatische airco, deed dit ook. Het probleem is heel gemakkelijk op te lossen door de middelste roosters ongeveer op 3/4 te zetten. Nu stroomt er mee lucht naar de zijkanten.
De ventiltie naar achteren heeft hetzelfde probleem. een automatische airco zal eerst de ventilator sneller laten draaien. daarna als het systeem meet dat de temperatuur op orde is zal de luchtsnelheid naar beneden gaan.
Volgens mij lopen de ventilatiekanalen naar achteren over de bodem van de auto. Hierdoor zal de warme lucht afkoelen doordat de bodem van buiten af koud is. door nu de luchtstroom handmatig iets hoger te zetten zal ook de lucht naar achteren weer warmer worden.
Ik heb dit afgelopen week tijdens een rit vanaf Hilversum naar Groningen vast gesteld, omdat ik iets van de vloer achter de voorstoelen moest pakken. Hierbij merkte ik dat de lucht uit de sleuven van de voeten verwarming koud was terwijl er voor warme lucht uit kwam. Nadat de ventilator snelheid verhoogd was, was het probleem over.
De buiten temeratuur was op dat moment -3 graden.

succes.

Ton Rozema

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:51 PM
  [ # 11 ]

Met achter heb ik geen ervaring, wel valt me op dat de ruiten steeds bedampen nu (hier is het -8 graden op dit ogenblik)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 09 januari 2009 11:47 PM
  [ # 12 ]

Nee bedampen heb ik geen last van, ja als we met zeven man in de auto zitten nadat we in het zwembad zijn geweest. Nee, de ramen blijven eigenlijk altijd goed schoon, ook bij deze moeilijke omstandigheden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 januari 2009 12:53 AM
  [ # 13 ]

Bij mij valt het vooral op bij korte ritten.
Werkt de airco niet in het begin?
Ik weet het niet, maar telkens ik kortere ritten doe heb ik er last van. Op langere ritten dan weer niet.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 januari 2009 12:54 AM
  [ # 14 ]

bij deze buitentemp werkt de airco helemaal niet… Wink

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 10 januari 2009 01:13 AM
  [ # 15 ]

Voordat de motor warm is komt er meer luchtvochtigheid in de auto. De aircoa staat volgens mij wel aan, ook bij koudere temperaturen maar dan alleen om de ingeblazen lucht minder vochtig te maken

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook