3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Bijna géén lucht uit ventilatieopeningen dashboard li en re
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 januari 2009 12:30 AM
  [ # 31 ]

Helemaal met je eens, de auto is snel op temperatuur (behalve mijn linkerhand)

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 januari 2009 12:32 AM
  [ # 32 ]
hbeck schreef:

Helemaal met je eens, de auto is snel op temperatuur (behalve mijn linkerhand)

Vandaag nog eens op gelet, en uit het midden komt er idd iets meer lucht dan links.
Maar veel maakt het niet uit.
De airco regelt dit ook aan de hand van enkele parameters.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 januari 2009 12:39 AM
  [ # 33 ]

maarre, waarom dan wel een koude linkerhand en de rechter is OK ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 januari 2009 12:43 AM
  [ # 34 ]
hbeck schreef:

maarre, waarom dan wel een koude linkerhand en de rechter is OK ?

Onvoldoende warme lucht op het linkerhand en daar gevoelig voor zijn? Ik weet het niet het is me pas opgevallen toen de TS met het probleem kwam aandraven.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 januari 2009 12:48 AM
  [ # 35 ]

Ik denk dat je gelijk hebt, ben er een beetje gevoelig voor.

maar het kacheltje in de C4 is lekker snel warm en is ook lekker warm. Ga ik wel op mijn linkerhand zitten tijdens lange ritten, is het probleem ook weer opgelost

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 januari 2009 12:50 AM
  [ # 36 ]

Heren, hebben jullie wel eens aan het volgende gedacht; De climatcontrol probeert het climaat in de auto op temperatuur te krijgen. Dat betekent dus niet alleen dat kleine stukje ruimte waar je handen zitten, maar het gehele interieur van de auto. Ligt het dan niet voor de hand dat hij uit de middenroosters wat harder blaast dan door de zijroosters? De middenroosters zijn immer veel effectiever. Deze blazen meteen de ruimte in, terwijl de lucht vanuit de zijrooster nog langs de ramen af gaat en daar veel warmte aan verliest. De middenrooster zijn dus een veel efficienter kanaal om de ruimte te verwarmen dan de zijrooster.. Wink

Mooi hè, techniek!?  Smile

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 januari 2009 12:52 AM
  [ # 37 ]

Ik begrijp je punt niet helemaal Tilanus

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 januari 2009 12:57 AM
  [ # 38 ]
hbeck schreef:

Ik begrijp je punt niet helemaal Tilanus

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Wanneer er warme lucht vanuit de zijrooster gestuurd wordt, moet deze eerst langs de portierruit af. Dit koud oppervlak koelt de warme lucht vanuit de roosters snel af en deze lucht is dus veel minder efficient om de binnenruimte te verwarmen. De lucht uit je middenrooster heeft niet te kampen met een koud oppervlak waarlangs deze lucht stroomt. Deze lucht blijft dus warmer en verwarmt daarmee de binnenruimte veel efficienter. Logisch dus dat de nadruk van de hoeveelheid warme lucht die verzonden wordt via de middenroosters gaat. Deze werken immer efficienter dan de zijrooster.  (in de zomer werkt het principe natuurlijk precies andersom, dan geldt dat voor koude lucht langs een warm oppervlak)

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 januari 2009 01:00 AM
  [ # 39 ]

Ik geloof je onmiddellijk maar de kou komt van buiten (van de zijruiten onder andere) en die wil je compenseren met warme lucht dus zou ik die lucht iets warmer laten zijn.

Ik heb er geen verstand van dus wat mij betreft OK

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 januari 2009 01:04 AM
  [ # 40 ]

Ik heb er ook niet veel verstand van hoe de climat control dit allemaal regelt, maar soms heb ik wel eens last van een koud links hand.
Nu moet ik wel zeggen dat ik soms wel snel koude handen heb. Dus het ligt waarschijnlijk voor een groot stuk ook aan mij.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 januari 2009 01:06 AM
  [ # 41 ]

Het is een feit dat de zijrooster minder hard blazen, dus zal je daar inderdaad eerder een koude hand krijgen. Ik heb er zelf geen last van, maar ik ben dan ook een kacheltje.. Laughing

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 11 januari 2009 01:19 PM
  [ # 42 ]

Mijn linker grote teen is ook wel eens koud. Iemand een idee met welke ventilatieopening dit te maken heeft ConfusedLaughing

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 13 januari 2009 04:52 PM
  [ # 43 ]

Zet andere roosters iets dichter en andere roosters gaan harder blazen. Als je ze denk ik achter dicht zet komt er voor meer lucht uit misschien. Ik baseer dit even op oude autotechniek.

En misschien rijd die ene met die koude linkerhand wel met zijn hand bovenop het stuur. (of je rijd nu in de winter met open raam en je arm uit het raam Laughing

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 13 januari 2009 05:54 PM
  [ # 44 ]

Ik was degene met een koude hand en ik rijd niet met het raam open. Ik rij zoals het mij geleerd is, niet meer op 10 voor 2 maar op 15 voor 3 (ivm airbags)

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 januari 2009 06:13 PM
  [ # 45 ]

*

Ik heb geleerd (vorig jaar) dat je op 10 voor 2 moest rijden, anders kreeg je hierover commentaar en mogelijk een onvoldoende op je rijexamen.

Ofwel rij ik op 10 voor 10. Met 1 hand dus en het andere hand ligt zo lekker op die armsteun.
Ofwel om 20 voor 4.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook