xenon c1 + andere vraagjes… :-D
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 08 januari 2009 09:28 PM

goeiedag,

ik had een vraag.

wat zijn de ervaringen in een c1 met xenon en zijn er uberhaubt al mensen die dit hebben??

zit er over na te denken, maar in een van mijn vorige auto’s pakte dit niet goed uit ivm kringen in de koplampen…  Rolling Eyes

goed ik hoor het wel.

gr. mark

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 10 januari 2009 02:09 PM
  [ # 1 ]

ok dan ga ik hem even een pb sturen tenzij hij hier nog op reageert..

even afwachten dus, maar goed ik weet dat het dan wel wil in ieder geval.

gr. mark

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:26 PM
  [ # 2 ]

Refz dat heb je goed gegokt. En inderdaad komt er weer xenon in mijn nieuwe c1 alleen iets anders van opset, maar dat blijft nog eff een verrassing. Dat zien jullie wel op een meeting Very Happy

En qua inbrandplekken heeft refz gelijk mark, daar heeft de oude c1 van mij ook last van maar het valt niet of nauwelijks op.

mvg robin

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 10 januari 2009 03:48 PM
  [ # 3 ]

Inbrandplekken? Xenon ontwikkelt toch net minder warmte dan een gewone halogeenlamp?

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 10 januari 2009 04:21 PM
  [ # 4 ]

Inbrandplekken ? ja je moet het meer zien als een waas in de koplampunit, dit komt doordat de lampen een heel stuk feller zijn dan de normale 55 watt lampen. Minder vermogen wil niet altijd zeggen minder fel want dat is xenon wel degelijk dit soort vlekken/waas had ik ook in de koplampunits van mn vorige auto. Als je koplampunits met glazen kappen hebt valt dit niet op. Ik ben zelfs van meening dat die kunstofkappen juist de boosdoener zijn en het deels licht tegenhouden waardoor deze waas verschijnt. Als je ooit eens rijd met xenon wil je niks anders meer. De licht opbrengst is vele malen groter dan bij gewoon halogeen. Ik heb pas geleden een h1 xenonset gemonteerd in een 1996 er mazda 323f en van te voren voor inbouw eens gekeken naar hoever de lampen schijnen en ik moet zeggen dat dit schrikbarend slecht was je zag bijna niks tot zo n beetje halverwege de straat met xenon zien we het eind van de straat al en de borden een flinke vooruitgang tov halogeen.

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 10 januari 2009 07:30 PM
  [ # 5 ]

precies en das nou ook de reden waarvoor ik dat er ook in wil hebben…

en het klopt precies zoals je zegt, ik heb het ook met een fiat bravo gehad (ja noem je ook wat…  Laughing ) dat ik echt helemaal geen licht in de auto had… al andere koplampen gemonteerd en dat hielp helemaal niks.

en met xenon had ik wel 2a3 keer zoveel zicht. had ik ook niet verwacht…  Laughing

nou ja goed we zullen het zien, ik hoor maandag of de c1 door gaat..  Wink

alvast bedankt,

gr. mark

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 10 januari 2009 07:50 PM
  [ # 6 ]

Graag gedaan mark en veel succes maandag met de eventuele aanschaf. Ik moet nog 5 nachtjes slapen en kan dan mijn nieuwe c1 ophalen bij de dealer. Kan niet wachten aangezien hij er al bijna een maand staat i.v.m. de bpm gezeur.

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 10 januari 2009 08:17 PM
  [ # 7 ]
sinistr schreef:

Graag gedaan mark en veel succes maandag met de eventuele aanschaf. Ik moet nog 5 nachtjes slapen en kan dan mijn nieuwe c1 ophalen bij de dealer. Kan niet wachten aangezien hij er al bijna een maand staat i.v.m. de bpm gezeur.

dat komt zeker goed ,

er komt sowieso een c1 alleen wij hebben 1 binnen gekregen van de leasemaatschappij en dat is nog even de vraag of dat door gaat…  Wink

en ben benieuwd wat je met de koplampen van plan bent, ik hou de auto in de gaten op het forum…  Very Happy

gr. mark

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 10 januari 2009 09:23 PM
  [ # 8 ]

Wat de planning is

Buikschuiver bouwen d.m.v. een schroefset staat in bestelling

-16 inch lichtmetaal er weer onder terug

-Audio heb ik al compleet nu nog inbouwen

-Xenon i.c.m. angeleyes binnenwerk koplampen lakzwart

-Chippen

-Wat dingen in kleur van de auto binnenin

-Cleanenen stootlijsten verwijderen en wisser en emblemen achterop

-Staal laten verbreden voor de wintermodus incl rode achterlichten

-Dak evt lakzwart en de spiegelkappen voorzien van de franse
vlag of de bestelde chrome kappen plaatsen zomers

-Chrome grille lakzwart en anders verwijderen voor wintermodus

-En evt leer

Je ziet dus dat ik genoeg plannen heb voor zowel de zomerlook als de wintermodus. Ik heb dus eigenlijk als je het zo bekijkt zomerschroom en s wintersmat.

Laat maar horen wat je er van vind.

mvg robin

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 11 januari 2009 09:40 PM
  [ # 9 ]
sinistr schreef:

Wat de planning is

Buikschuiver bouwen d.m.v. een schroefset staat in bestelling

heb ik ook naar gezocht maar deze laat je speciaal bestellen dan of is deze wel gewoon ergens verkrijgbaar??

goed maar ik hou het in de gaten en nog ff wachten dan zullen we zien hoe die wordt…  Wink

(weer ontopic….  Laughing )

verder zijn er geloof ik niet meer mensen met een c1 die ervaringen hebben met xenon dan denk ik…
maar goed als ik robin zo hoor moet dit gewoon mogelijk zijn en dan moet dit ook maar gebeuren Very Happy

gr. mark

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 11 januari 2009 10:01 PM
  [ # 10 ]

Er zijn maar 2 merken die ze bouwen :

1 : fk maar de levering is nog niet bekend. Op de site staat nog steeds en dat staat ie al 2,5 jaar in voorbereiding. Deze heb ik in week 44 besteld. Deze set kost om en nabij de 600 euro.

2 : h&r en deze is al ruim 2 jaar leverbaar alleen het nadeel is dat ie bijna 2x zoveel kost als die van fk namelijk 1000 euro

Ik ga vrijdag even bellen met het bedrijf waar ik de fk set heb besteld nadat ik weet hoeveel bpm ik terug vang of ik dan niet evt die h&r maar ga bestellen en rond de zomer laat plaatsen.

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 11 januari 2009 10:10 PM
  [ # 11 ]
sinistr schreef:

Er zijn maar 2 merken die ze bouwen :

1 : fk maar de levering is nog niet bekend. Op de site staat nog steeds en dat staat ie al 2,5 jaar in voorbereiding. Deze heb ik in week 44 besteld. Deze set kost om en nabij de 600 euro.

2 : h&r en deze is al ruim 2 jaar leverbaar alleen het nadeel is dat ie bijna 2x zoveel kost als die van fk namelijk 1000 euro

Ik ga vrijdag even bellen met het bedrijf waar ik de fk set heb besteld nadat ik weet hoeveel bpm ik terug vang of ik dan niet evt die h&r maar ga bestellen en rond de zomer laat plaatsen.

ok precies,

nou ja goed dat wordt mij toch een beetje te gek hoor die 1000 euro…

600 euro is een redelijk nette prijs alleen afwachten of dit wordt geleverd… en anders eerst maar alleen veren er onder. dan kan dit altijd nog later, heb je je huidige ook verlaagd btw??

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 11 januari 2009 10:31 PM
  [ # 12 ]

Ja met in dit geval veren van kw maar dit is maar 30mm. En ik ga hoe dan ook weer over na een schroefset omdat ik op 3 van de 5 auto s die ik heb gehad in het verleden schroefsets had liggen.

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 11 januari 2009 10:37 PM
  [ # 13 ]
sinistr schreef:

Ja met in dit geval veren van kw maar dit is maar 30mm. En ik ga hoe dan ook weer over na een schroefset omdat ik op 3 van de 5 auto s die ik heb gehad in het verleden schroefsets had liggen.

ja daar zat ik ook al naar te kijken, dit vindt ik ook jammer…

heb wel ergens een setje van 40mm gezien op internet maar deze kan ik helaas niet meer vinden.

Profiel  
 
sinistr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-12-2008

Gepost: 11 januari 2009 11:22 PM
  [ # 14 ]

Wat ik weet is dat :

1 apex 35mm verlaagd
2 fk 40mm verlaagd
3 H&r 40mm verlaagd
4 kw 30mm verlaagd
5 vogtland 35mm verlaagd
6 eibach 35mm verlaagd
7 omp 35mm verlaagd

En ik meen weitec ook iets van 35mm

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 11 januari 2009 11:26 PM
  [ # 15 ]
sinistr schreef:

Wat ik weet is dat :

1 apex 35mm verlaagd
2 fk 40mm verlaagd
3 H&r 40mm verlaagd
4 kw 30mm verlaagd
5 vogtland 35mm verlaagd
6 eibach 35mm verlaagd
7 omp 35mm verlaagd

En ik meen weitec ook iets van 35mm

ja dat zijn ook alleen veren dan? zijn er toch meer merken die dit leveren.  Laughing

nou we gaan eens even rustig rond kijken…  Wink

gr. mark

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook