1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ervaring Grand C4 Picasso 1.6THP Ligne Business
HOD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-10-2008

Gepost: 15 januari 2009 12:20 AM

Afgelopen vrijdag heb ik mijn ‘dame’ op mogen halen. Ik had proefgereden met de 2.0 16v, maar dit is echt een andere motor. In het lage toerenbereik is hij erg krachtig. Je moet uit kijken dat je niet te veel gas geeft, anders krijg je behoorlijk wat knipoogjes van de ESP.

Verder bevalt het wel goed, al moet ik nog wat meer souplesse krijgen bij het gaan inhalen met de EBV6. Dat gaat me nog niet helemaal naar mijn zin. Vandaag weer getankt en pas nu kon ik het gebruik meten. De tank was nl. niet vol afgeleverd en met een halve tank is het niet echt betrouwbaar meten. Nu heb ik 537 km gereden, en toen begon het lampje al te branden. Het resulteerde in een verbruik van 1 op 11,2. Niet echt zuinig, hopelijk verbetert dat nog.

De navigatie (RT5) bevalt ook goed, al ben ik het boekje dat ik van Citroën Nederland via de post had gekregen even kwijt. Dat betekent wat meer zoeken, zeker qua stemherkenning. Dat is nl. redelijk gewijzigd.
En niet onbelangrijk er zit wel degelijk Bluetooth op. Jammer genoeg kan je maar één telefoon tegelijkertijd gekoppeld hebben, maar het werkt wel goed.
Via een Windows Mobile toestel heb ik gewoon toegang via RT5 op het telefoonboek op de telefoon. Op een Nokia E61i krijg ik alleen een foutmelding en moet ik via de telefoon het geheugen raadplegen.

Tot zover mijn ervaringen tot nu toe, maar wel met veel plezier!

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 15 januari 2009 01:57 AM
  [ # 1 ]

Heel aardig dat je je ervaringen met deze nieuwe motor even post.

Hoe is het met het schakelen? In 1 en 2 nerveus ?
Of kan je met wat rustiger wegrijden en spelen met het gaspedaal snel opschakelen waarna de overgangen wat vloeiender zijn ?

1:11,2 is nog niet zo heel slecht zeker omdat je in het begint nog wat meer speelt. Mijn Scenic 1.6 (volautomaat) met maar 110 pk haalt dit (net) niet..

Vwb telefoonboek moet je deze link eens bekijken en installeren.

 

Als je er ook even ook googled vind je er nog wel wat uitleg over. Dit zou het probleem moeten verhelpen.

Wel jammer dat je maar 1 GSM kunt aansluiten…
Misschien moeten ze daar maar snel een update voor uitbrengen…

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
jmgkonings
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-10-2008

Gepost: 16 januari 2009 10:17 AM
  [ # 2 ]

Re: Ervaring Grand C4 Picasso 1.6THP Ligne Business

HOD schreef:

Afgelopen vrijdag heb ik mijn ‘dame’ op mogen halen. Ik had proefgereden met de 2.0 16v, maar dit is echt een andere motor. In het lage toerenbereik is hij erg krachtig. Je moet uit kijken dat je niet te veel gas geeft, anders krijg je behoorlijk wat knipoogjes van de ESP.

Verder bevalt het wel goed, al moet ik nog wat meer souplesse krijgen bij het gaan inhalen met de EBV6. Dat gaat me nog niet helemaal naar mijn zin. Vandaag weer getankt en pas nu kon ik het gebruik meten. De tank was nl. niet vol afgeleverd en met een halve tank is het niet echt betrouwbaar meten. Nu heb ik 537 km gereden, en toen begon het lampje al te branden. Het resulteerde in een verbruik van 1 op 11,2. Niet echt zuinig, hopelijk verbetert dat nog.

De navigatie (RT5) bevalt ook goed, al ben ik het boekje dat ik van Citroën Nederland via de post had gekregen even kwijt. Dat betekent wat meer zoeken, zeker qua stemherkenning. Dat is nl. redelijk gewijzigd.
En niet onbelangrijk er zit wel degelijk Bluetooth op. Jammer genoeg kan je maar één telefoon tegelijkertijd gekoppeld hebben, maar het werkt wel goed.
Via een Windows Mobile toestel heb ik gewoon toegang via RT5 op het telefoonboek op de telefoon. Op een Nokia E61i krijg ik alleen een foutmelding en moet ik via de telefoon het geheugen raadplegen.

Tot zover mijn ervaringen tot nu toe, maar wel met veel plezier!

Ik heb er zelf ook een in bestelling staan: GC4P 1.6 THP LB EB6V.
Vraag: hoe gedraagt de 1.6THP zich op de autoweg? Rijdt hij bij 130/140 comfortabel en stil?
Ben erg benieuwd!

Han

C4GP 1.6 THP LB EB6V Noir Onyx

Profiel  
 
HOD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-10-2008

Gepost: 16 januari 2009 10:07 PM
  [ # 3 ]

Ik heb niet het idee dat de bak nerveus reageert. Zeker met optrekken gaat het soepel. Zowel met het voorzichtig optrekken als het fors doortrekken, alleen dan is de ESP driftig aan het werk.

Op de rijksweg heb ik alleen nog maar tijdens spitstijden gereden, maar 120 gaat zonder problemen en relaxed. Je motor maakt dan 2750 toeren.
De toerenteller geeft wel in stappen van 250 weer, vind ik eigenlijk onlogisch, maar het is niet anders.

Ook de USB en MP3-cdtjes gaan prima, alleen een MP3-cd van 700mb kopieeren werd tot 2 keer toe afgebroken.

Overigens heb ik het nog niet voor elkaar om het telefoonboek van de Nokia te benaderen. Heb het tooltje geinstalleerd. Pairing van beide kanten verwijderd en de telefoon opnieuw opgestart. En het werkt nog steeds niet.

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 16 januari 2009 10:19 PM
  [ # 4 ]

Dat ziet er dan veel belovend uit. Ben zelf een ” gemak ” rijder en heb nu een volautomaat (4-bak). Dus als de EBV6 soepel schakelt heb ik hier geen nadeel en wel het voordeel van minder toeren.

Ik denk dat je met een analoge toerenteller ook snel op ” streepjes ” van 200 toeren zit.

In de Scenic gaat het om met 5 blokjes op 1000 toeren. Nu dan 4. Vind ik niet zo hinderlijk.

Telefoonboek, ja dat is jammer. Je zou het nog eens met een ander toestel kunnen proberen omdat de ene Nokia ook de andere niet is.

Heb je al 2 telefoons kunnen aanmelden ?

Net vernomen dat ik 3 weken langer moet wachten, niet leuk maar weinig aan te doen.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
HOD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-10-2008

Gepost: 17 januari 2009 02:09 PM
  [ # 5 ]

Je kan wel meer toestellen aanmelden, tot 8 stuks. De laatst gekoppelde wordt automatisch weer gekoppeld. Anders moet je handmatig omschakelen, wat overigens makkelijk en snel gaat. Zelfs bij het binnenkomen van een gesprek lukt dat nog.

Net een harde reset gedaan van mijn toestel, het downloadtooltje geïnstalleerd en RoadSync. Maar zonder succes.
Een ander toestel ligt niet voor de hand, omdat de Nokia mijn favoriet is. Maar in mei/juni moet mijn abonnement verlengd worden, dus wie weet.
Tot die tijd maar een beetje behelpen ..... De Grand C4 Picasso maakt dat wel goed Wink

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 15 februari 2009 05:33 PM
  [ # 6 ]

Afgelopen donderdag auto in ontvangst mogen nemen.

En klopt helemaal, de motor is erg krachtig en sterk onderin.

Bij 124 km draait de motor 2750 tpm bij 130 3000 tmp.

Vind hem dan nog steeds erg rustig dus dan belooft een fijne rit naar Frankrijk over 3 weken.

Ja EBV6 is nog even weten maar gaat steeds soepeler.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 07 april 2009 12:59 PM
  [ # 7 ]

Goedemorgen Twijfelaar,

Welkom op ons forum!

Gebruik de zoekfuctie eens en zoek op caravan dan zul je een aantal (positieve) caravantrekervaringen (onthouden voor scrabble) vinden.toilet

Ikzelf trek ook een caravan met de EB6V en dat gaat als vanzelf. Niks handmatig schakelen, zelfs het afdalen pakt hij goed op.

Succes met het vinden!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 07 april 2009 03:00 PM
  [ # 8 ]
Gerrit T schreef:

Goedemorgen Twijfelaar,

Welkom op ons forum!

Gebruik de zoekfuctie eens en zoek op caravan dan zul je een aantal (positieve) caravantrekervaringen (onthouden voor scrabble) vinden.toilet

Ikzelf trek ook een caravan met de EB6V en dat gaat als vanzelf. Niks handmatig schakelen, zelfs het afdalen pakt hij goed op.

Succes met het vinden!

Gerrit


idem

Geen problemen met de combinatie van caravan+eb6v!
Uit de reacties van anderen maak ik op dat de DSG-bank een fijnere bak is dan de EB6V maar dat de C4(G)P als geheel lekkerder/comfortabeler rijdt dan de Touran.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 april 2009 03:36 PM
  [ # 9 ]

DSG bak is fijner omdat hij veel beter werkt, en hij werkt veel beter omdat hij technisch veel ingewikkelder in mekaar zit.
De EBV6 is een gewone manuele bak met 1 koppeling en waar de computer het gas lost, de koppeling intrapt en de koppeling opnieuw laat opkomen. De DSG bak werkt veel meer volgens het principe van een volautomaat (2 koppelingen, naadloze overgangen, hij kruipt ook als je in D staat, ...) het is totaal niet vergelijkbaar met de EBV6 (ook niet van prijs) dus je kan de 2 niet vergelijken. Je kan het wel vergelijken met de robotbak van toyota MMT ofzo heet die, en die is vele slechter dan de bak van citroen. Trouwens al bij al vind ik de EBV6 erg goed werken, zowel van schakelovergangen als van sturing Wink

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 07 april 2009 07:50 PM
  [ # 10 ]

Re: c4 picaso of volkswagen touran

twijfelaar schreef:

Zijn jullie nog steeds tevreden over de C 4 en met name de eb6V. Zijn er onder jullie ook gebruikers die deze auto met caravan trekken en zo ja hoe bevalt dat? Waarom zouden we voor de c4 moeten gaan en niet voor de touran?
Graag jullie ervaringen. Thx

Het schakelen van de EB6V vind ik niet geschikt om met een caravan te rijden, dit in tegenstelling van sommige meningen van andere forumleden.

Ik rij met de caravan altijd manual, of te wel ik flipper.
Waarom flipper ik, onze caravan weegt 1500kg ik rij op gas, en met de auto op automaat blijft de automaat schakelen en blijft niet hoog genoeg in toeren.
Ik ervaar dat als niet prettig.

Daarbij nog een opmerking, de C4 1.6HDI mag maar 1180KG trekken in tegenstelling tot de 2.0HDI .
Ik zelf rij in een 2.0L benzine/gas en die mag 1500kg trekken.
Tot slot….................een C4 heeft geen watertemperatuur meter Exclamation  Exclamation  een groot gemis als je met de caravan rijd.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 07 april 2009 08:02 PM
  [ # 11 ]

Heb geen caravan maar wil hier toch wel wat info kwijt.

De voorgenomen (G)C4P is een 1.6 THP.
Heb ik zelf. Heeft waanzinnige trekkracht onderin.

Niet gek met een koppel van 240 Nm bij 1400 toeren.
Ter info de oude 2.0 L heeft 200 Nm bij 4250 toeren.

Dus het punt van toeren zie ik absoluut niet.
Als ik in een tunnel 80 rij en wil/kan optrekken gaat ie goed vooruit en dat zonder terug te schakelen.

Volgens mij is de 1.6 THP niet geschikt voor LPG dus mogelijk verminderde trekkracht niet aan de orde.

Watertemperatuur meter.

Uitgebreid besproken op het forum hier. Binnen 5 minuten zichtbaar te maken samen met olietemperatuur (laatste niet bij diesel..).

Dus voor de trekkracht van deze 1.6 THP hoef je het niet te laten m.i.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 07 april 2009 08:12 PM
  [ # 12 ]
snarf54 schreef:

Heb geen caravan maar wil hier toch wel wat info kwijt.

Dus het punt van toeren zie ik absoluut niet.

Watertemperatuur meter.

Uitgebreid besproken op het forum hier. Binnen 5 minuten zichtbaar te maken samen met olietemperatuur (laatste niet bij diesel..).

Dat je dat punt over toeren niet snapt, snap ik wel…..zo als je zelf al aan geeft je rijd niet met een caravan Very Happy Very Happy Very Happy met of zonder caravan rijden is een wereld van verschil.

De water temperatuur meter is niet zichtbaar te maken of je moet de RT5 hebben gemonteerd of als optie.

Bij auto’s zonder RT5 ( of andere type’s) is het niet mogelijk om olie of water temperatuur te voorschijn te halen in je display.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 07 april 2009 08:16 PM
  [ # 13 ]

@hansdj

Ok ik rij dan ni niet met een caravan dus heb dit in het verleden wel gedaan en dus vat ik wel een beetje wat nodig is.

Water temperatuur, ja daar heb je een punt zit nog zo in de LB uitvoering met RT5 dat ik idd me niet gerealiseerd heb dat dit een voorwaarde is om de tempeatuur zichtbaar te maken alhoewel ik mij toch een draadje herinner dat het wel mogelijk is maar dan via de dealer.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 07 april 2009 08:20 PM
  [ # 14 ]
snarf54 schreef:

@hansdj

Water temperatuur, ja daar heb je een punt zit nog zo in de LB uitvoering met RT5 dat ik idd me niet gerealiseerd heb dat dit een voorwaarde is om de tempeatuur zichtbaar te maken alhoewel ik mij toch een draadje herinner dat het wel mogelijk is maar dan via de dealer.

Was het maar waar Confused  Confused  zowel mijn dealer als een vriend van mij die als wagenpark beheerder toegang heeft tot Citroen nederland, hebben mij niet kunnen helpen Sad  Sad  Sad

De EB6V blijft nl opschakelen, de bak is zo geprogrammeerd dat hij zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling wil, dit betekend waneer je in nederland rijd het wel goed gaat, kom je de grens over en de auto moet een klein beetje gaan klimmen dan blijft die bak maar schakelen.
Ik wordt daar hoorens dol van.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 april 2009 09:42 PM
  [ # 15 ]

Met de hdi heb je hier blijkbaar veel minder last van.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook