1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Paar "dingetjes"
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 17 januari 2009 12:35 AM

Rij nu 13.000 km inmiddels, naar volle tevredenheid. Heb slechts een paar dingetjes zoals het onderwerp aangeeft:
1. Vandaag hield mijn dimlicht linksvoor ermee op, maar dat is betrekkelijk gemiddeld heb ik gelezen;
2. Ik heb een trekhaak en parkeersensoren. gaat op zich prima, maar af en toe moet ik de trekhaakdop even iets draaien, omdat de achteruit een onafgebroken “piiiiieeeeeeep!!“geeft. Ff iets draaien, is ie weer ok. Iemand ook die ervaring?
3. Op de 2e zitrij zitten achter de stoelen tegen de rugleuningen delen die naar beneden kunnen klappen om een vlakke laadvloer te krijgen. Deze zitten bij mij meestal opgeklapt omdat ook de 3e zitrij vaak wordt gebruikt. Die delen zitten met een schuifje vast aan de rugleuning. Nu is mij opgevallen dat deze delen bij alledrie de stoelen wat kromtrekken. Bij jullie ook?
4 (laatste). Zeker deze periode ben ik in no-time door mijn sproeiervloeistof heen. Een klein tikje tegen de sproeier lijkt meteen een liter te kosten (ok, wat overdreven, maar er komt vrij veel uit). Geen drama hoor, maar opvallend.

Als dit het blijft hoor je mij niet klagen!

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 17 januari 2009 01:06 AM
  [ # 1 ]

voor de parkeersensoren de dop er afhalen. is het probleem opgelost Smile

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 januari 2009 01:10 AM
  [ # 2 ]

idd. Ik rijd ook altijd zonder dop en heb nooit problemen.

Ruitensproeiervloeistof gebruik je toch al wat meer met dit weer. Niks aan te doen. Liever een litertje extra kopen dan weinig zicht hebben.. Wink

Die panelen waar jij aan refereert zijn bij mij eigenlijk ook altijd opgeklapt. Ik heb niet kunnen contateren dat deze krom zijn getrokken.

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 17 januari 2009 01:30 AM
  [ # 3 ]

Kan uiteraard zonder dop, maar die zit er niet voor niets op.
Luistert kennelijk erg nauw hoe die erop zit.
Van die panelen zal ik toch eens navragen bij de dealer. Jij rijdt al wat langer toch Tilanus?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 januari 2009 01:34 AM
  [ # 4 ]

Sinds april 2007.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 17 januari 2009 12:57 PM
  [ # 5 ]

Marco, van kromtrekkende panelen heb ik geen last, maar ze liggen meestal plat. Vwb de ruitenvloeiersproeistof, ze hadden die tank wel eens zo groot mogen maken. Ik gebruik de sproeistof van de Shell en je moet dn altijd iets minder dan een halve tank bewaren…... Confused
Maar er is dan ook wat schoon te sproeien. (ik ben allergisch voor een vieze voorruit dus heb altijd sproeistof bij me (onder een recht paneel Wink )

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 17 januari 2009 05:14 PM
  [ # 6 ]

Kromtrekken heb ik geen last van maar de onderdelen zien er wel heel erg fragiel uit. Ruitensproeier is inderdaad snel leeg maar daar lijkt mij niet zoveel aan te doen. Bij mijn peugeot 407 was het nog extremer. Ik gebruik op dit moment gewoon water die ik tank bij het tankstation, alleen bij vorst een probleempje.
De dimlichten noem jij redelijk gemiddeld en dat zal misschien ook wel zo zijn maar ik vind het gewoon te kort. Ik rijd 13000 kilometer in de 2 maand en dat betekend dus 6 setjes lampen per jaar, das toch wel heel erg veel

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 januari 2009 06:00 PM
  [ # 7 ]

Dimlichten waren bij mij stuk na iets minder dan 30.000 km.
En ook dat vind ik veel te snel.
Het is maar een lampje, maar je mag steeds naar de dealer die dan altijd net niet open is wanneer jij kan.
Bij men vader is het eerste lampje vervangen na 150.000 km ongeveer.
BIj mijn moeder haar toyota was het na 90.000 km.
Waarom gaan die lampjes daar wel zo lang mee?

Ruitensproeiers zijn idd ook snel leeg. Je spuit altijd vrij veel, en te veel eigenlijk. Dus is het logisch dat het snel leeg is. Ik vul aan met gewoon water en een drupje dreft. Werkt prima en is handig om bij te vullen.

Remschijven krom trekken, mss een beetje. Er is een lichte trilling bij het krachtig remmen. (maar die is er soms bij optrekken in 2e ook dus mss is er iets anders mis)

Kromtrekken van panelen heb ik ook wat. Ik heb de 5pl versie, en die heeft andere klepjes maar ook die staan niet helemaal recht.
Verder is de gehele afwerking eigenlijk maar matig tot slecht te noemen. Ik kan na 30.000 km geen onderdeel noemen dat niet zit te rammelen (dak, zonneschermen, deuren, stijlen van de deuren, dashboard, rolgordijntjes voor de zijruiten,...) overal kraak en rammelt wel iets op slechte weg (en dat hebben we genoeg in belgie)

De auto zelf is op vlak van rijden echter zeer goed te noemen. Comfort is goed, robotbak is ook aangenaam, zachte aangename motor,...

Wel is men verbruik erg gestegen. Vroeger zat ik op 6.5-7l/100km nu zit ik altijd rond en zelfs over de 8L/100km. Terwijl ik nog altijd hetzelfde traject doe en op dezelfde manier.
Ik heb al even naar de dealer gebeld hiervoor, maar het kon geen kwaad zei hij. Veder klinkt de motor ook vaak zoals een TDI de laatste tijd.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 januari 2009 06:00 PM
  [ # 8 ]

Dimlichten waren bij mij stuk na iets minder dan 30.000 km.
En ook dat vind ik veel te snel.
Het is maar een lampje, maar je mag steeds naar de dealer die dan altijd net niet open is wanneer jij kan.
Bij men vader is het eerste lampje vervangen na 150.000 km ongeveer.
BIj mijn moeder haar toyota was het na 90.000 km.
Waarom gaan die lampjes daar wel zo lang mee?

Ruitensproeiers zijn idd ook snel leeg. Je spuit altijd vrij veel, en te veel eigenlijk. Dus is het logisch dat het snel leeg is. Ik vul aan met gewoon water en een drupje dreft. Werkt prima en is handig om bij te vullen.

Remschijven krom trekken, mss een beetje. Er is een lichte trilling bij het krachtig remmen. (maar die is er soms bij optrekken in 2e ook dus mss is er iets anders mis)

Kromtrekken van panelen heb ik ook wat. Ik heb de 5pl versie, en die heeft andere klepjes maar ook die staan niet helemaal recht.
Verder is de gehele afwerking eigenlijk maar matig tot slecht te noemen. Ik kan na 30.000 km geen onderdeel noemen dat niet zit te rammelen (dak, zonneschermen, deuren, stijlen van de deuren, dashboard, rolgordijntjes voor de zijruiten,...) overal kraak en rammelt wel iets op slechte weg (en dat hebben we genoeg in belgie)

De auto zelf is op vlak van rijden echter zeer goed te noemen. Comfort is goed, robotbak is ook aangenaam, zachte aangename motor,...

Wel is men verbruik erg gestegen. Vroeger zat ik op 6.5-7l/100km nu zit ik altijd rond en zelfs over de 8L/100km. Terwijl ik nog altijd hetzelfde traject doe en op dezelfde manier.
Ik heb al even naar de dealer gebeld hiervoor, maar het kon geen kwaad zei hij. Veder klinkt de motor ook vaak zoals een TDI de laatste tijd.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 januari 2009 07:04 PM
  [ # 9 ]

Met xenon heb je een grotere inhoud voor je ruitensproeiervloeistof, en een signalering voor een te laag niveau ook dacht ik.

BIj mij worden defecte lampjes wel aangegeven op het dashboard.
De melding “defect(e) dimlicht(en)” of stadslichten komt dan even op het scherm. Het SERVICE lampje gaat branden gedurende enkele seconden en er is een piep te horen van de boordcomputer.
Nadien kan je de melding gewoon terugvinden in het logboek.
Volgende keer ga ik een proberen zelf de lampjes te vervangen, en kijken of ze in de winkel niets beter hebben. Longlife lampen?
Ik ken er allemaal niet zoveel van, dus ik zou er eens moeten op letten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 17 januari 2009 09:57 PM
  [ # 10 ]

Ik vind een kapot dimlicht na 13.000 km overigens ook (te) snel hoor, maar ik begreep dat dat niet uitzonderlijk is. In andere threads is weleens aangegeven dat dat komt door de auto-stand van de verlichting. Ik zal voortaan bij tunneltjes de verlichting maar ff uit zetten Rolling Eyes

Die wat kromtrekkende panelen vind ik er slordig uitzien. daar zal ik de dealer op attent maken bij de 20.000-beurt.

Trouwens, dat TDI-geluid komt me wel wat bekend voor. Uit de ervaringen kwam steeds naar voren dat de dieselmotot (ik heb de 1.6) zo lekker stil is. Ik vraag me dan af in vergelijking waarmee. Blijf het toch een hoog tractorgehalte vinden.

Heb inmiddels ruim voldoende ruitensproeiervloeistof in de achterbak en ik zal ook maar wat lampensetjes aanschaffen. Confused

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 17 januari 2009 10:31 PM
  [ # 11 ]

dat van de ruitensproeivloeistof hrtkrn ik niet, met de xenon verlichting een tank die voldoende groot is, en op tijd meldt wanneer de vloeistof bijna op is.

De lampjes, Bij deze auto kan ik er niet van meespreken aangezien de xenon verlichting. Bij mij nandere auto, een saab 9-3 sportsedan is het ook schering en inslag dat lampjes springen. gemiddeld iedere 20000km.

mvg

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 17 januari 2009 10:36 PM
  [ # 12 ]

Wat geinig, mijn auto meldt ook niet dat de vloeitsof bijna op is, alleen als deze echt op is dan merk ik dat doordat de sproeier niet meer werkt.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 18 januari 2009 02:05 PM
  [ # 13 ]
DEFIS schreef:

Lampjes vreet de auto inderdaad behoorlijk. wat ik dan wel vervelend is dat je dit bij toeval moet merken of door iemand op gewezen moet worden. er is bijvoorbeeld geen signaleringslampje in het display (zou wel handig zijn).

Als er bij mij een lampje kapot is, krijg ik keurig een melding (met piep) op het display. Dit is bij het starten van de motor.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 januari 2009 03:31 PM
  [ # 14 ]
hbeck schreef:

Wat geinig, mijn auto meldt ook niet dat de vloeitsof bijna op is, alleen als deze echt op is dan merk ik dat doordat de sproeier niet meer werkt.

Dat klopt. Die signalering zit alleen op de Exclusive. Deze heeft een groter reservoir omdat hiermee ook de koplampsproeiers worden gevoed. Ze hadden echter in de ‘normale’ versies ook wel zo’n contactje mogen hangen dat je even waarschuwt als het tijd wordt om bij te vullen…

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 18 januari 2009 05:15 PM
  [ # 15 ]
tilanus schreef:
hbeck schreef:

Wat geinig, mijn auto meldt ook niet dat de vloeitsof bijna op is, alleen als deze echt op is dan merk ik dat doordat de sproeier niet meer werkt.

Dat klopt. Die signalering zit alleen op de Exclusive. Deze heeft een groter reservoir omdat hiermee ook de koplampsproeiers worden gevoed. Ze hadden echter in de ‘normale’ versies ook wel zo’n contactje mogen hangen dat je even waarschuwt als het tijd wordt om bij te vullen…

Het prijsverschil moet toch ergens inzitten. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook