Nieuwe plaats voor de radio?
CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 18 januari 2009 02:58 PM

Nu het moment steeds dichter bij komt dat ik de Xantia ga verruilen voor de CX ben ik eens na gaan denken over de radio, Navigatie en wisselaar. Het liefst wil ik mijn Blaupunkt DX-R52 met navigatie en wisselaar over zetten. Alleen is het display tijdens het rijden moeilijk te zien en in te stellen zo in de middenconsole. (Serie 2) (het is een radio met ingebouwde navigatie). 

Nu zat ik te denken om deze te plaaten op het dashboard ter hoogte van de centenbakjes. Heeft iemand een idee of daarachter genoeg ruimte is voor de kont van de radio? Is dit al eens eerder geprobeerd? Zijn er foto’s beschikbaar?

Dank

Profiel  

jer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 18 januari 2009 05:17 PM
  [ # 1 ]

Ik ben ook benieuwd naar antwoorden op jouw vraag. Ik heb een type 1 waar de radio rechtop in het midden van het dashboard hoort te zitten. Niet echt een handige plek.  Ik zoek dus ook een mooie plek om de radio netjes weg te werken.

CX 2500 TD 1978

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 18 januari 2009 05:28 PM
  [ # 2 ]

Re: Nieuwe plaats voor de radio?

CitrofielTD schreef:

Nu zat ik te denken om deze te plaaten op het dashboard ter hoogte van de centenbakjes. Heeft iemand een idee of daarachter genoeg ruimte is voor de kont van de radio? Is dit al eens eerder geprobeerd? Zijn er foto’s beschikbaar?

Het is wel eerder gedaan. Je hebt niet voldoende plaats. Daarachter zitten kachelbuizen. Dus de radio zal in een speciaal gemaakt kastje komen hangen en aardig naar voren komen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 januari 2009 08:04 PM
  [ # 3 ]
jer schreef:

Ik ben ook benieuwd naar antwoorden op jouw vraag. Ik heb een type 1 waar de radio rechtop in het midden van het dashboard hoort te zitten. Niet echt een handige plek.  Ik zoek dus ook een mooie plek om de radio netjes weg te werken.

Voor het serie 1 dash zou je eens moeten kijken hoe het bij het bolletjes-asbak-dash zit. Daar zit de radio namelijk wel horizontaal. (zie HIER voor een plaatje) Misschien dat er voor jou als serie 1 rijder zoiets te klussen valt? Als je meer plaatjes ervan wil kan ik ze wel voor je maken. Wink

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 19 januari 2009 08:16 PM
  [ # 4 ]

Ik loop t zelf te denken aan eigen radio met afstands bediening die ik op elke willekeurige plek kan plaatsen.
En dan gewoon een radio uit de tijd van mijn CX op de orginele plaats te laten zitten past allemaal mooi in het tijdsbeeld.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 januari 2009 11:35 PM
  [ # 5 ]
geoarthc35 schreef:

Ik loop t zelf te denken aan eigen radio met afstands bediening die ik op elke willekeurige plek kan plaatsen.
En dan gewoon een radio uit de tijd van mijn CX op de orginele plaats te laten zitten past allemaal mooi in het tijdsbeeld.

alternatieven s2:
- inderdaad in een horizontaal kastje monteren wat thv de klapvakjes zit. steekt dan een stuk naar achteren. hierdoor zijn de blaas openingen in het midden redelijk bedekt. moet je wat vinden. wel eens gezien op citromobile, vond het een beetje bulky…...
- heb ook een oplossing gezien waarbij de radio gemonteerd zit thv/ipv de asbak. dat deel vd middenconsole dus iets aanpassen/uitvijlen/zagen, maar past net een DIN schacht afmeting in. ws moet je wat relais verplaatsen. kom je snel genoeg achter als onder de asbak kijkt. optisch minder storend dan die eerst genoemde oplossing.
- of een radio/cd/navi/dvd combi plaatsten in de gewone middenconsole plek, met een klein extern tft schermpje er aan gekoppeld. die kan je dan op de middenconsole zetten, of aan het plafond hangen, of in de zonneklep monteren (ga ik zelfs eens naar kijken of zoiets lukt)
een dvd speler (en evt ook navi’s) heeft standaard een video uit.

alternatieven s1:
heb al eens een radio gezien in het handschoenenvakje links vh stuur.
mbt radio vertikaal id middenconsole - zijn er geen radio’s waarbij je een klapfront hebt, die actief blijft als die naar beneden geklapt is - en dus zo wel zichtbaar ??
of ook een extern klein TFT schermpje monteren.

suc6

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

jer
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 januari 2009 11:45 PM
  [ # 6 ]
RikvdS schreef:
jer schreef:

Voor het serie 1 dash zou je eens moeten kijken hoe het bij het bolletjes-asbak-dash zit. Daar zit de radio namelijk wel horizontaal. (zie HIER voor een plaatje) Misschien dat er voor jou als serie 1 rijder zoiets te klussen valt? Als je meer plaatjes ervan wil kan ik ze wel voor je maken. Wink

Dat is niet zo’n slecht idee. Kan met deze opstelling ook een normaal formaat radio kwijt of alleen de oudere (smalle) modellen?

CX 2500 TD 1978

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 januari 2009 11:50 PM
  [ # 7 ]

Oh… daar heb ik geen idee van. Mijne oude radio werkt nog perfect en ziet er mooi uit, dus die blijft er fijn in zitten. Maar ik kan het ding wel eens nameten voor je. Ik zal mn best doen om dat morgen ff te doen, maar ik kan niks beloven… Surprisedops:

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 20 januari 2009 12:19 AM
  [ # 8 ]

Is gewoon een DIN maat dus je moderne CD/MP3 unit past er ook in…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

jer
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 januari 2009 01:40 PM
  [ # 9 ]
Evan schreef:

Is gewoon een DIN maat dus je moderne CD/MP3 unit past er ook in…..

Ok geweldig, nu nog op zoek naar zo’n horizontale unit waar ik het in kan bouwen.

CX 2500 TD 1978

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 20 januari 2009 11:21 PM
  [ # 10 ]

Thanks voor de tips mannen!

Ik heb gisteren de gehele middenconsole gesloopt. Achter de kleppen is geen optie. Er moet simpelweg teveel gebeuren om dat netjes te maken. Op de plaats van de asbak lijkt me nu de meest reele optie. Ben inmiddels gaan veilen om ruimte te maken voor een DIN plaats. Veel moet er aan de onderkant en een klein beetje aan de bovenkant verdwijnen. Deel jullie de foto’s wanneer ik zover ben!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2009 05:55 PM
  [ # 11 ]

In the Beast zag het er zo uit.

Lekker overdreven.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten