2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
RT 5 doet niks meer, "Plaats upgrade CD"
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 januari 2009 12:29 AM
  [ # 16 ]

Schijnt gebruikelijk te zijn, als het spul werkt gaan ze er geen updates overheen gooien, overigens zit ik bij Dijkstra Groningen (ook daar inmiddels een Dijkstra dealer) en daar ben ik ook zeer tevreden over, mag ook wel eens gezegd worden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 20 januari 2009 12:39 AM
  [ # 17 ]

Ik doe iets in de ICT en daar geldt het adagium

“If it ain’t broekn, don’t fix it.”

Dat geldt hier ook.
Maar, functionele updates moeten (na testen op de demo auto bv) gewoon worden uitgevoerd. In mijn werk wacht ik meestal een tijd, totdat de haastige spoed types de problemen tegen zijn gekomen. Als de evt. problemen dan bekend zijn ga ik wel eens aan het updaten.

Daarbij komt (met respect voor de monteurs) dat er veel te weinig IT monteurs in de garages rondlopen volgens mij. De tijd dat je de meeste problemen met een stevig stuk ijzeren gereedschap oploste zijn al een tijdje voorbij.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 januari 2009 12:45 AM
  [ # 18 ]

Werk ook al heel lang in de ICT en toen een monteur mij uitlegde hoe hij mijn auto van nieuwe software wilde voorzien had ik dezelfde gedachten als jou, geef die man een steeksleutel en geen toetsenbord

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 20 januari 2009 06:52 PM
  [ # 19 ]

Vandaag belde de garage.
Volgende week dinsdag mag de auto weer langskomen.

Er is contact gezocht met de experts op dit gebied.
Het probleem was niet geheel onbekend.

Als ik het goed begreep, moeten er allerlei verbindingen worden verbroken en moet de auto een paar uur “rusten”. Dan zou het geloof ik goed moeten komen…

Fingers crossed.

Wel netjes dat ze binnen een halve dag al terugbellen.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 27 januari 2009 10:42 PM
  [ # 20 ]

Auto is vandaag bij zijn verzorgers geweest.

De RT5 is kapot denkt men.
Er wordt een nieuwe besteld.
Men is in afwachting van Magneti Marelli. Kan zomaar 3 tot 4 weken gaan duren Evil or Very Mad

Kan de garage helemaal niets aan doen, maar ik wordt daar behoorlijk ziek van.

Ze zeiden nog wel dat ze geen auto op voorraad hadden waar ze een unit uit konden halen.
Mooi aanbod, maar ja haalt niks uit.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 27 januari 2009 10:50 PM
  [ # 21 ]

Eigenlijk zou men daar iets moeten aan doen, en je een vervangtoestel geven. Want heel die tijd zonder navi, tel, radio, dat is ook niet alles.
Maar men tante heeft net hetzelfde voorgehad met haar M*****, zij heeft bijna 3 maand met een gat in haar dashboard rondgereden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 27 januari 2009 11:00 PM
  [ # 22 ]

Ik denk dat ik morgen nog maar eens wat telefoontjes ga plegen. Ik kan niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt.

Ook de leverende dealer maar eens bellen. Die moeten toch ook de stroomvoorziening op de trekhaak nog corrigeren.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 12:48 AM
  [ # 23 ]

Gewoon een vervangende auto, ik rijd dagelijks op veel plekken in Nederland, telefoneer veel en doe dat met veel plezier. Als ik in de auto van mijn vrouw stap (zonder die accesoires) dan weet ik wat ik mis.

Als mijn carkit stuk is wordt ik niet blij en mijn bass ook niet, gewoon dus een vervangende auto vragen, nee sorry, eisen. Je hebt toch voor die winkel betaald en daar zit toch ook garantie op ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 28 januari 2009 01:25 AM
  [ # 24 ]

Wellicht maar even via de baas een telefoontje naar de leasemaatschappij.
Eens kijken wat dat opleverd.


Overal zijn workarounds voor (hoe ICT), maar inderdaad ik betaal er serieus geld voor en dan mag je best wat verwachten.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:42 AM
  [ # 25 ]

Dat bedoel ik maar, een hele boel geld en daar mag je wel wat voor terug krijgen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 28 januari 2009 11:49 AM
  [ # 26 ]

Hij is dus terug, met kapotte RT5. Dealer doet echt zijn best.
Op hun advies maar eens gebeld met Citroën NL.
Men gaat er mee aan de slag en ik wordt op de hoogte gehouden.

We gaan het merken, als het niks oplevert gaan we de leasemaatschappij maar eens bellen.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 03 februari 2009 12:36 AM
  [ # 27 ]

Nou, er is reactie van Citroen Nederland.
Eerlijk is eerlijk, men reageert snel. gemiddeld 1 werkdag.
Dat is netjes.
Wat minder lekker is zijn de reacties

Reactie 1:
Wij hebben het een en ander nagekeken. De leverancier van het systeem heeft aangegeven een nieuw systeem te gaan leveren. Wij hebben helaas geen invloed in dit leveringstraject.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.


Daar heb ik dan maar weer eens op gereageerd. Die was netjes, en ik heb maar eens uitgelegd wat er allemaal niet meer functioneert.

Reactie Citroen NL:
Helaas kunnen wij als importeur geen druk uitoefenen om de levering te verspoedigen.
Wellicht kan de dealer u tijdelijk een navigatiesysteem verschaffen, zodat u in ieder geval over navigatie kunt beschikken.

Het spijt ons dat wij u op dit moment niet beter van dienst kunnen zijn.


Toch maar eens met de leasemaatschappij gebeld.

Erg begripvol naar mij toe, en het niet echt eens met de praktijk in de personenauto wereld.
De praktijk van hij is verkocht dus je wacht maar tot de onderdelen er zijn.
Er werdt me verteld dat in de vrachtwagen wereld, de halfgestripte auto’s op het achter terrein stonden om de reeds geleverd wagens volledig rijdend te houden.
Er moet geld mee verdient worden nietwaar.
Maar ja, voor een leaseauto geldt in prinicpe ook dat er geld mee verdient moet worden.

Nu zit er natuurlijk een klein verschillentje in qua schade bij stilstand e.d., maar toch.

Maar goed we hebben denk ik allemaal wel eens meegemaakt dat we lang op onderdelen moeten wachten.

En het is echt niet alleen Citroën.

Ondertussen blijf ik lekker balen…  Twisted Evil

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 februari 2009 12:43 AM
  [ # 28 ]

Sjonge jonge. Ik sta hier wel van te kijken. Koop een auto, één van de onderdelen werkt niet (meer) en de leverancier zegt, tja, dat komt van een andere leverancier, daar kan ik niets aan doen.

Das lekker, als mijn Michelen banden niet goed zijn dan reageren ze ook zo ? Of de lak van mijn auto ? Of de stoelen? en zo zou ik nog heel lang door kunnen gaan, zij leveren die auto en zij moeten ervoor zorgen dat hun toeleveranciers kwaliteit leveren, doen de toeleveranciers dat nen heb jij als koper ineens een probleem eet de toelverancier ?

Dat kan niet, nog sterker, in de europese wetgeving is dat op die manier verboden want zo kun je altijd het probleem verschuiven naar de toeleverancier, heel erg fout !!!!!! argue

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 03 februari 2009 12:54 AM
  [ # 29 ]

Probleem is dat er geen losse RT5’s zijn blijkbaar.

Maar het is het probleem van Citroën en van niemand anders, dat is duidelijk.

Maar goed, we gaan even afwachten wat de leasemaatschappij gaat roepen.
Over beter gezegd, wat Citroën tegen de leasemaatschappij gaat roepen.

Geduld is een schone zaak, en als ik er maar genoeg van heb, lost het probleem zichzelf op Evil or Very Mad

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 februari 2009 01:01 AM
  [ # 30 ]

De leasemaatschappij gaat heel zacht roepen, er komt geen oplossing en over een half jaar hebben we het er nog over.

Geduld is een schone zaak maar soms werkt een vuist op tafel iets beter.

Vind het vervelend voor je Macfocus maar je zult zelf het spel aan de gang moeten houden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook